Bij gebrek aan een topic, bij deze.
Wat is post-rock?
Een vorm van experimentele rock met langere, uitgestrekte composities (nummers klinkt een beetje oneerbiedig in dit genre
) die gekarakteriseerd worden door een lange opbouw en een dikwijls melancholische sfeer. Post-rock is in de regel instrumentaal, maar vocals komen hier en daar ook voor.
Meest bekende namen
Van deze generatie zijn dat toch wel Explosions In The Sky, Godspeed You! Black Emperor, Sigur Rós, God Is An Astronaut en This Will Destroy You. De beginselen liggen bij bands als Talk Talk en Slint en na een aardige evolutie zijn er inmiddels duizenden post-rock bands te vinden, van IJsland tot aan Australië.
Optredens / concerten
Helaas lastig om goed bij te houden, hopelijk helpt dit topic daarbij.
Een aantal noemenswaardige Youtube-kanalen:
- WherePostrockDwells
- InTheWoods
- Worldhaspostrock
Met name het eerste kanaal uploadt wekelijks en gaat dit binnenkort full-time doen als ik me niet vergis. De moeite waard om alle kanalen eens in de zoveel tijd te checken.
YouTube: This Will Destroy You - The Mighty Rio Grande
YouTube: Implosions And Her
YouTube: Silent Island - Stormvalley (2018) (New Full Album)
YouTube: Explosions in the sky - First breath after coma
YouTube: Explosions In The Sky- Your Hand In Mine
Enzovoorts.
Wat is post-rock?
Een vorm van experimentele rock met langere, uitgestrekte composities (nummers klinkt een beetje oneerbiedig in dit genre
Meest bekende namen
Van deze generatie zijn dat toch wel Explosions In The Sky, Godspeed You! Black Emperor, Sigur Rós, God Is An Astronaut en This Will Destroy You. De beginselen liggen bij bands als Talk Talk en Slint en na een aardige evolutie zijn er inmiddels duizenden post-rock bands te vinden, van IJsland tot aan Australië.
Optredens / concerten
Helaas lastig om goed bij te houden, hopelijk helpt dit topic daarbij.
Een aantal noemenswaardige Youtube-kanalen:
- WherePostrockDwells
- InTheWoods
- Worldhaspostrock
Met name het eerste kanaal uploadt wekelijks en gaat dit binnenkort full-time doen als ik me niet vergis. De moeite waard om alle kanalen eens in de zoveel tijd te checken.
YouTube: This Will Destroy You - The Mighty Rio Grande
YouTube: Implosions And Her
YouTube: Silent Island - Stormvalley (2018) (New Full Album)
YouTube: Explosions in the sky - First breath after coma
YouTube: Explosions In The Sky- Your Hand In Mine
Enzovoorts.