Nieuwe 65 inch TV kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theun13
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2021
Ik ben op zoek naar een nieuwe 65” TV. Ik ben zeer gecharmeerd van Ambilight maar na mijn tweede teleurstellende ervaring met een Philips TV twijfel ik aan de kwaliteit en betrouwbaarheid.
De eerste slechte ervaring was met een 55” LCD waar ik veel wazige verticale blokken waarnam en mijn tweede een 65PUS8703 LED. Deze is nu 11 maanden oud en gaat pas aan na een uur de TV aan en uit te zetten en ook hier neem ik (in mindere mate) verticale wazige blokken. Dankzij de service van Makro (zeker niet van Philips) krijg ik nu mijn geld terug.
Nu dus mijn (luxe) probleem, wat te kiezen?
Belangrijker dan Ambilight (denk ik nu, maar in de wetenschap dat ik het ga missen) is de beeldkwaliteit. Ik zag een LG OLED C9 en ben onder de indruk van het beeld. Echter, mijn vrouw heeft de TV vaak de gehele dag aanstaan en er zijn zondagen dat ik als sportfanaat s’ochtends FoxSport aanzet en s’nachts uitzet. Vanwege burn-in gevaar weet ik dus niet of OLED verstandig is, los van een hele lichte woonkamer, maar daar helpen gordijnen tegen.
Zoals gezegd kijk ik veel sport en irriteer mij aan haperende beelden bij snelle bewegingen o.a. bij voetbal, F1, honkbal en tennis.
Ik heb ook een Samsung Q70 gezien (niet heel erg van onder de indruk) en van Sony ben ik onder de indruk van het natuurlijke beeld van de 32” LED TV van mijn dochter. Wellicht is de 65XG9505 een optie?
Geluidskwaliteit is niet zo belangrijk daar ik een Harmann Kardon setje op de TV aansluit.
Ik ben al twee avonden aan het lezen en wordt wel wat wijzer maar ik ben geen kenner. Is er iemand die mij kan adviseren of dezelfde vraagstukken heeft of had?
Mijn budget is ca. € 1.500,- en als ik met Black Friday in aantocht een goeie deal kan sluiten voor een paar honderd euro meer is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexmores
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-07 18:13
Heb eigenlijk voor dezelfde keuzes gestaan. Mijn overwegingen zijn geweest:

- Beste beeldkwaliteit is de C9. Momenteel te koop voor 1800 euro inclusief cashback bij Kamera Express. Helaas boven mijn budget.

- Samsung Q70 doet volgens enkele recensies iets onder voor de Sony XG9505. Sony heeft o.a. Dolby Vision, betere motion handeling en Netflix calibrated mode. De Samsung zou een iets beter contrast en helderheid hebben.

Aanbod van Smits Arnhem gehad om de 65XG9505 te kopen voor 1399 euro - 200 cashback. (t/m 24 november) Uiteindelijk voor de Sony gegaan. Komt deze week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theun13
@alexmores dank voor je reactie. Ik verneem graag hoe die bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Een recente OLED tv de gehele dag aan laten staan is geen enkel probleem, zo lang je maar zo nu en dan van bron verwisseld en de tv op stand-by zet zodat de ingebouwde pixel refresher zijn werk kan doen.

Mocht je er toch niet op gerust zijn dat er eventueel in jullie situatie kans op inbrand gevaar is, dan is de Sony 65XG9505 voor jullie de beste keus. Sony (gevold door Panasonic) is leider op het gebied van motion handling en wint het tegenover de Samsung Q70R door o.a. out of the box beter afgestelde kleuren, een betere/ natuurlijkere HDR weergave, motion handling en kleurengradatie. Waarbij de Q70R het alleen wint op het gebied van contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexmores
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-07 18:13
Zojuist is de Sony binnengekomen. Werkelijk een prachtig beeld. Erg indrukwekkend. Ik ben er erg blij mee. Kom van een 55 inch 4K LG UJ635. Het verschil is duidelijk merkbaar. Als de komende jaren de prijzen voor Oled dalen, komt mijn volgende upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theun13
Mooi om te vernemen en goed om te weten dat je er blij mee bent alexmores.
Veel kijkplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theun13
Freshouttheoven schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:26:
Een recente OLED tv de gehele dag aan laten staan is geen enkel probleem, zo lang je maar zo nu en dan van bron verwisseld en de tv op stand-by zet zodat de ingebouwde pixel refresher zijn werk kan doen.

Mocht je er toch niet op gerust zijn dat er eventueel in jullie situatie kans op inbrand gevaar is, dan is de Sony 65XG9505 voor jullie de beste keus. Sony (gevold door Panasonic) is leider op het gebied van motion handling en wint het tegenover de Samsung Q70R door o.a. out of the box beter afgestelde kleuren, een betere/ natuurlijkere HDR weergave, motion handling en kleurengradatie. Waarbij de Q70R het alleen wint op het gebied van contrast.
Bedankt voor je reactie. Duidelijk! Ik heb nog een paar dagen om te bedenken wat ik wil. Ik heb nu nog een Ambilight in bezit en ik kijk nu 2
avonden zonder Ambilight en ik vind dit echt een gemis.
Ik weet het even niet meer, maar er zijn ergere dingen op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Bij aldi komt er vrijdag een 65 inch model voor een zacht prijsje van Medion. Tis een budgetmerk, maar ik ben toch echt benieuwd naar de prijskwaliteitverhouding. Iemand een review gevonden?
Pagina: 1