DAB+ Radio via USB naar Autoradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 10:26
Beste Tweakers,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een DAB radio dit ik via USB op mijn autoradio kan aansluiten. Vergelijkbaar met een telefoon die je aansluit waarvan je muziek speelt. Ik zoek en google nu al een aantal weken maar tot nu toe is de enige oplossing die ik heb gevonden: een mobiele telefoon met DAB+ ingebouwd. En dat is nu ook weer wat overdreven.

Wat er veel is, zijn DAB+apparaten met mini jack of via een FM zender. Dat zijn allebei oplossingen die ik niet fijn vind omdat via mini jack er altijd storingen zijn en via FM niet gebruiksvriendelijk is. Ik heb gekeken naar eigen oplossingen via bv PI of iets dergelijks, maar dat is ook niet handig.

Weet iemand of er een dergelijk product überhaupt bestaat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23

JopieE

4640 Wp + WP + WPB

Als ik even snel Google zijn er zat, echter eerste paar hits alleen geschikt voor Android systemen.

[ Voor 192% gewijzigd door JopieE op 20-11-2019 19:07 ]

Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:34
Om een of andere reden heb ik persoonlijk bij elektronica zoiets van: liever niet van alieexpress. Wat je zoekt bestaat wel, maar waarom zou je niet gewoon je autoradio vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat je beter naar een portable DAB+ radio kan zoeken die BT-out heeft
Wat jij zoekt ( audio over usb uit is exotisch, en dus duur )

In het 'ergste' geval kan je de audio uit ( -> aux in ) gebruiken

Juist via mini-jack zijn er minder storingen dan over andere kabeltjes en tussenoplossingen.

Misschien handig om je huidige autoradio te benoemen, en wat je verder zelf al gevonden hebt

[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 20-11-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
@JopieE @99ruud99 Dank voor jullie reacties. De radio vervangen? Het is zo’n geïntegreerd systeem, goedkoopste is 1500euro. En daarom is het ook geen Android, dus die opties werken ook niet.

@FreshMaker Ik vrees dat je gelijk hebt, maar ik wou het nog even niet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
* FreshMaker gebruikt in de auto ( Clio met eigen systeem ) altijd de BT verbinding.
Radio-apps en media-apps op de telefoons, en gaat als de brandweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
FreshMaker schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:17:
* FreshMaker gebruikt in de auto ( Clio met eigen systeem ) altijd de BT verbinding.
Radio-apps en media-apps op de telefoons, en gaat als de brandweer
gaat dat dan niet van je databundle af?

ik vind het idee om een usb-dab+ radio ook wel goed idee. mijn fm radio is 3x niks maar om hele systeem te vervangen (en geen idee wat dat heeft op bijvoorbeeld mijn parkeer sensoren) zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
Weet niet om welke auto het gaat, maar ik heb een oudere auto met geintegreerde radio (Volvo), en heb een GROM (Gromaudio) module, deze sluit je aan op cd-wisselaar aansluiting + bluetooth module, daarmee stream ik alles, DAB + module is er ook dacht ik.

Verder ken ik ook nog Yatour, die vergelijkbaar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
peltco schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:22:
[...]

gaat dat dan niet van je databundle af?

ik vind het idee om een usb-dab+ radio ook wel goed idee. mijn fm radio is 3x niks maar om hele systeem te vervangen (en geen idee wat dat heeft op bijvoorbeeld mijn parkeer sensoren) zie ik ook niet zitten.
Ja, dat gaat van de databundel af ...
( tenzij je zoals bij Spotify je media pre-load )

Maar een radio/muziek app is geen datavreter
( wel een zoeken zonder veel advertentiebanners, of een adbloacker gebruiken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan je niet beter een DAB+ radio met audio out nemen en die op AUX in aansluiten op de radio?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Volgens mij zoek je dit. Dat wil zeggen dit zou moeten werken met autoradio's die MP3 vanaf de usbingang kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
@synoniem Dat is idd wat ik zoek, raar dat ik dat zelf niet gevonden heb. Dank je wel (schaam mij nu een beetje).

@MEN-O Het gaat om een Ford, helaas zonder die opties. Officieel komt deze ook met een DAB+ optie, maar niet aftermarket, het mist daarvoor intern de benodigde hardware (heb ik de dealer al laten uitzoeken).

Dank voor jullie hulp.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Welk type Ford heb je exact? Er zijn veel andere alternatieven voor de inbouwradio voor andere prijzen.

• OldSchoolPhoto
@PageFault
Het is een sync2 systeem in een focus.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Aj, die is lastiger, maar bij bijv. navinc.nl hebben ze veel interface mogelijkheden.
Pagina: 1