Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

eerste pc build (1100 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The Mister T
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik zou graag met mijn nieuwe pc goed willen gamen en gebruiken voor schoolwerk. Op mijn pc ben ik van plan windows 10 home te installeren.
Ik wil graag gamen met 1080p en 144hz.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

1150 euro max. inclusief verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nee, ik neem geen componenten mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik wil graag voor 1150 euro de beste prijs/kwaliteitsverhouding
1 videokaart moet genoeg zijn en 1 ssd, en later misschien nog een extra hdd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Alle merken zijn welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

ik zou niet willen dat mijn pc veel geluid maakt, maar heb ook liever niet dat de pc te warm wordt. Het liefst een soort middenweg.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, was ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

ik ben van plan om over een paar dagen mijn pc in elkaar te zetten, op veel sites staan dat alle componenten samen kunnen maar ik wil het toch zeker weten of dat echt zo is.
ook wil ik vragen of er een van jullie iets ziet waarvan je denkt "waarom heeft hij niet gekozen voor deze (een ander onderdeel)?"

dit is wat ik had bedacht:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 92,-€ 92,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 Gaming OC 8G€ 391,50€ 391,50
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Rood€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K2/16€ 84,05€ 84,05
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.034,45

Beste antwoord (via The Mister T op 29-11-2019 20:50)

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
Zoals @Immanent Ike al zei zou ik de SSD aanpassen naar die van XPG.

De stock koeler is in principe voldoende en je kan op die manier iets besparen. Maar de stock koeler is niet de stilste.

Ook zou ik de B450 Tomahawk Max halen ipv de B450-A Pro Max. Is een bord van iets betere kwaliteit. pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

Alle reacties

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Je zou de stockkoeler nog kunnen vervangen door een stillere. De pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black bijvoorbeeld.

De intel is op zich prima, maar je zou deze nog kunnen vervangen door de iets snellere en degelijkere pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB.

Acties:
  • Beste antwoord

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
Zoals @Immanent Ike al zei zou ik de SSD aanpassen naar die van XPG.

De stock koeler is in principe voldoende en je kan op die manier iets besparen. Maar de stock koeler is niet de stilste.

Ook zou ik de B450 Tomahawk Max halen ipv de B450-A Pro Max. Is een bord van iets betere kwaliteit. pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Vergeet ook niet om Windows aan te schaffen als je nog geen key hebt. dat kost ook nog een paar tientjes en ik weet niet of je die inbegrepen wilt hebben in jouw budget of dat dat apart staat van jouw budget.