Diverse IP Camera software op VM werkt niet als service

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 19:33
Waarom werkt diverse IP camera software niet als een service onder een Windows VM? 8)7

Wij draaien een Windows Server 2008 R2 en een Windows Server 2016 als VM.

We hebben de volgende pakketten geprobeerd te draaien als een service:

- Contacam
- Netcam Watcher Pro
- iSpy

Net Watcher wordt geleverd met AlwaysUp. Deze installeert Netcam Watcher Pro als een service maar er wordt niks opgenomen als de service actief is. Pas als wij de applicatie starten in de desktop omgeving (Via RDP) wordt er opgenomen.

Hetzelfde verhaal met Contacam en iSpy. Sowieso ondersteunen deze applicaties niet native om als een service gedraaid te kunnen worden.

Heeft hier iemand enig idee waarom dergelijke pakketten niet native als een service kunnen draaien? Het lijkt mij voor veel toepassingen namelijk zeer wenselijk dat IP recording software als een service kan draaien zonder dat je eerst als een user aan moet melden op de desktop.

Heeft het draaien onder een VM misschien nog andere beperkingen t.o.v. een regulier systeem ivm video drivers etc?

Ik weet dat de duurdere camera software zoals bijvoorbeeld INEX wel als een service starten en dan ook op kunnen nemen.

Mocht er iemand een gratis of betaalbaar pakket kennen wat niet al te zwaar is en wat als een service kan draaien dan hoor ik het ook graag :+

Het gaat maar om 15 camera's dus een heel duur professioneel pakket aanschaffen is geen optie.

p.s. zojuist ook anycam gevonden. Draait ook niet als een service.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
check dit eens:
http://www.netcam-watcher.com/alwaysup/alwaysup-setup/
ik zie switches die ervoor zorgen dat de camera automatisch gestart wordt? heb je de procedure correct gevolgd?

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan gewoon een RTSP sink als systemd proces op Linux starten en neemt constant je RTSP streams op. Waarom zit je met windows in een VM? Is er nog een andere dependency of extra service die alleen onder windows draait?

Je kan als je liever met een gui en knopjes e.d. werkt ook zoneminder gebruiken, die kan dan opname op basis van motion detection doen zodat je niet constant je schijven volpompt met nutteloze beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
johnkeates schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:26:
Je kan gewoon een RTSP sink als systemd proces op Linux starten en neemt constant je RTSP streams op. Waarom zit je met windows in een VM? Is er nog een andere dependency of extra service die alleen onder windows draait?

Je kan als je liever met een gui en knopjes e.d. werkt ook zoneminder gebruiken, die kan dan opname op basis van motion detection doen zodat je niet constant je schijven volpompt met nutteloze beelden.
Windows only beleid. Daarnaast ondersteunen de camera's geen RSTP. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
Xelefim schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:22:
check dit eens:
http://www.netcam-watcher.com/alwaysup/alwaysup-setup/
ik zie switches die ervoor zorgen dat de camera automatisch gestart wordt? heb je de procedure correct gevolgd?
We hebben het nu werkend! Maar... het werkt nog steeds discutabel. Als we de software opstarten zegt hij "port in use". Logisch, die is al bezet door het proces op de achtergrond. Ook de licentie is niet over te zetten en het bedrijf achter de software lijkt dood. Ze reageren nergens op. Alternatieve software suggesties zijn van harte welkom. Niet echt een solide basis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Hemmen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:33:
[...]

Windows only beleid. Daarnaast ondersteunen de camera's geen RSTP. O-)
Wie heeft er anno 2019 nog een Windows only beleid :p Wil je een oplossing of een beleid zou ik me dan afvragen. Wat ondersteunen ze trouwens wel? mJPEG? Wat voor cameras hebben we het over?

Je kan even kijken wat je nou precies nodig hebt, een NVR of een monitor. Want als je allebei nodig hebt moet je een daemon of service of achtergrondproces hebben dat altijd draait, ook als er niemand ingelogd is, en die moet dan niet alleen opnames doen maar ook een stream repeater zijn zodat je de stream zelf kan bekijken tijdens het opnemen.

Nu zijn er natuurlijk een bak aan betaalde opties, maar de prijs gaat eigenlijk exponentieel omhoog bij dat soort features om dat je dan in de enterprise space komt (2x zo duur, half zo goed).

Als je niet allebei tegelijkertijd nodig hebt kan je ook voor een hardware NVR gaan (wat gewoon een linux PC is, maar in de behuizing van een AV receiver), en daar dan via een web ui op kijken. En als je dedicated monitors voor je monitoring hebt kan je er een nemen die AV out doet.

[ Voor 3% gewijzigd door johnkeates op 20-11-2019 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
johnkeates schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:43:
[...]

Wie heeft er anno 2019 nog een Windows only beleid :p Wil je een oplossing of een beleid zou ik me dan afvragen. Wat ondersteunen ze trouwens wel? mJPEG? Wat voor cameras hebben we het over?

Je kan even kijken wat je nou precies nodig hebt, een NVR of een monitor. Want als je allebei nodig hebt moet je een daemon of service of achtergrondproces hebben dat altijd draait, ook als er niemand ingelogd is, en die moet dan niet alleen opnames doen maar ook een stream repeater zijn zodat je de stream zelf kan bekijken tijdens het opnemen.

Nu zijn er natuurlijk een bak aan betaalde opties, maar de prijs gaat eigenlijk exponentieel omhoog bij dat soort features om dat je dan in de enterprise space komt (2x zo duur, half zo goed).

Als je niet allebei tegelijkertijd nodig hebt kan je ook voor een hardware NVR gaan (wat gewoon een linux PC is, maar in de behuizing van een AV receiver), en daar dan via een web ui op kijken. En als je dedicated monitors voor je monitoring hebt kan je er een nemen die AV out doet.
Jaa, helaas. My hand are bound. Alleen Windows. Het zijn Panasonic BL-C10A camera's. 8)

We willen eigenlijk alleen opnemen bij motion detection. Direct uitkijken is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Hemmen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:47:
[...]

Jaa, helaas. My hand are bound. Alleen Windows. Het zijn Panasonic BL-C10A camera's. 8)

We willen eigenlijk alleen opnemen bij motion detection. Direct uitkijken is niet nodig.
Lijkt er op dat de camera's zelf op een oudere Linux versie draaien en een firmware package hebben met alleen mJPEG ondersteuning. Wat je dan nodig hebt is een capture optie die MJPEG ondersteunt. Om dat er geen pub/sub of streaming optie is behalve long-running HTTP calls om MJPEG binnen te harken kan je in principe met elke random library dat spul binnen halen. Maar als je niet zelf een stukje shell script wil/kan/mag maken zal je moeten zoeken naar een MJPEG splitter of re-streamer.

Je zou VirtualBox op je Windows kunnen installeren, en daar dan ZoneMinder in draaien. De VM kan je als service draaien en in de VM kan je ZoneMinder weer als service draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door johnkeates op 20-11-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hemmen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:09:
Waarom werkt diverse IP camera software niet als een service onder een Windows VM? 8)7
Omdat niet elke software geschikt is om als een service te draaien...

Je kunt met wat truckwerk proberen om er een service van te maken, maar mijn ervaringen hiermee zijn sterk wisselend.

Is er geen software die native als service draait?
Hemmen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:09:
Net Watcher wordt geleverd met AlwaysUp. Deze installeert Netcam Watcher Pro als een service maar er wordt niks opgenomen als de service actief is. Pas als wij de applicatie starten in de desktop omgeving (Via RDP) wordt er opgenomen.
Dat lijkt ook overeen te komen met de manual. Er wordt zelfs verwezen naar 3th party tool om de applicatie weer "automatisch" te starten na een crash. Zonder draaiende applicatie, geen recording...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55
Kun je de camera's niet gewoon laten wegschrijven naar een NAS of iets in die strekking en dan in de camera de bewegingsdetectie e.d. configureren?
Dat is eigenlijk hoe wij camera's altijd laten opleveren bij relaties. De viewer wordt dan alleen gebruikt op het moment dat er daadwerkelijk iets teruggekeken moet worden.

• Hemmen
Dennism schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:16:
Kun je de camera's niet gewoon laten wegschrijven naar een NAS of iets in die strekking en dan in de camera de bewegingsdetectie e.d. configureren?
Dat is eigenlijk hoe wij camera's altijd laten opleveren bij relaties. De viewer wordt dan alleen gebruikt op het moment dat er daadwerkelijk iets teruggekeken moet worden.
In de camera heb je geen opties voor bewegingsdetectie of het uploaden van images/recordings naar een externe bron.

• Hemmen
Question Mark schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:23:
[...]

Omdat niet elke software geschikt is om als een service te draaien...

Je kunt met wat truckwerk proberen om er een service van te maken, maar mijn ervaringen hiermee zijn sterk wisselend.

Is er geen software die native als service draait?

[...]
Dat lijkt ook overeen te komen met de manual. Er wordt zelfs verwezen naar 3th party tool om de applicatie weer "automatisch" te starten na een crash. Zonder draaiende applicatie, geen recording...
Ja, helaas is iSpy dood als je het als een service draait. 0% CPU. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margr
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-12-2019
Ik ben nieuw op het forum maar wil graag hulp, heb twee Hickvisioncamera,s draaiden prima maar na een crash op de comp krijg ik de software waar ik de camera settings kan aanpassen niet meer gedownload,
dit is volgens mij een extra, welke versie of wat moet ik doen om de camera weer goed te kunnen instellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hi @Margr, welkom :)

Je vraag heet niets van doen met hoe vraag in dit topic. Open ajb een eigen topic waar je wat meer info geeft over je situatie zoals welke camera’s precies en waar je over twijfelt. Zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen
Mijn eerste gedachte zou zijn om te gaan naar https://www.hikvision.com/en/support/ en dan te zoeken naar eerst de juiste handleiding en dan de juiste download. Maar dat is een gok die afhangt van jouw detailsituatie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margr
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-12-2019
heb geprobeerd een eigen te openen maar ging niet zo goed bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
Hemmen schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:54:
[...]

Ja, helaas is iSpy dood als je het als een service draait. 0% CPU. 8)7
Uiteindelijk bleek Contacam de oplossing. Deze kan draaien als een service. Wel moet je goed kijken naar de rechten van de user waaronder je Contacam draait. Onder andere op de folders waar de beelden naar toe geschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
In het verleden hebben wij voor een klant waarbij Outlook ten alle tijden als een service / achtergrond applicatie moest draaien (zonder ingelogde gebruiker i.c.m. een plugin) FireDaemon gebruikt.
https://firedaemon.com/

Misschien is dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Ik gebruik al lange tijd met tevredenheid Blue Iris: https://blueirissoftware.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
elcapon schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:06:
In het verleden hebben wij voor een klant waarbij Outlook ten alle tijden als een service / achtergrond applicatie moest draaien (zonder ingelogde gebruiker i.c.m. een plugin) FireDaemon gebruikt.
https://firedaemon.com/

Misschien is dit iets?
Deze wilde ik ook net posten, in het verleden gebruikte ik deze tool om gameservers als service te draaien.
Pagina: 1