Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe desktop samengesteld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jemme
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 11:24
Hoi,

Mijn huidige desktop i7-2600 begint het wat moeilijk te krijgen en aldus dacht ik een nieuwe aan te schaffen. Ik neem voorlopig mijn Asus GTX1060 6gb grafische kaart over naar de nieuwe pc evenals mijn HDD.

Gezien het een aantal jaar geleden is dat ik een nieuwe pc heb gebouwd, vroeg ik me af of ik bepaalde dingen over het hoofd kijk bij de volgende selectie?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenAsus ROG Strix X470-F GAMING€ 189,90€ 189,90
1BehuizingenCorsair Carbide Spec-06 TG RGB Wit€ 90,05€ 90,05
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18€ 103,90€ 103,90
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesAdata XPG SX8200 480GB€ 104,95€ 104,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 924,70

Het MB moet waarschijnlijk een bios upgrade krijgen voor de nieuwe Ryzen dat weet ik. Maar ik zie geen voordeel aan een X570 op dit moment.

Ik hoop/denk dat het geheugen compatible is met de CPU. Ik vind dit er moeilijk gezien de hoeveelheid aan verschillende geheugenmodules.

De bijgeleverde koeler van de CPU wordt in de toekomst misschien geupgrade, maar gezien ik niet van plan ben te overclocken is die kans klein.

Bedankt voor jullie input !

[ Voor 51% gewijzigd door Jemme op 21-11-2019 12:18 ]

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-11 19:08
Waarom heb je de vragen verwijderd? Als je je lijstje in de Pricewatch zet, kan je meteen de totale kosten + bezorgkosten zien.
Waar ga je het voor gebruiken?
Je kan bij veel winkels een BIOS-update erbij kopen.

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ziet er uit als een prima build. Moeilijk om te zeggen alleen of ie aan je eisen voldoet zonder extra info ;) Je zou nog een wat goedkoper moederbord kunnen nemen, zoals pricewatch: Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming. Die moet je dan wel combineren met DDR4-3200 memory.

Stock CPU koeler is prima inderdaad als je niet gaat overklokken.

[ Voor 8% gewijzigd door n9iels op 20-11-2019 17:35 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

€200,- moederbord, wat is daar de reden van ?
@Jemme

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Eens met @SpeedQber , die vragen staan er niet vor niks.
Wat wil je er mee doen? Wat voor scherm heb je? Waarom staat niet alles in een mooi lijstje zodat iedereen de specs kan bekijken?

Op voorhand: 650w is veel te veel, je kan prima af met 450, afhankelijk van de CAS latency van je ram ben je misschien beter af met 3200MHz (maar dat kunnen we nu niet zien want de specificaties zijn er niet), de algehele vibe van de TS doet ook vermoeden dat een 3700X overkill is en een X470 mobo ook.

De vraag die je stelt m.b.t. het RAM is heel simpel te beäntwoorden: ram en cpu gaat samenwerken. Of je ram ook met dat mobo samenwerkt kun je heel eenvoudig zelf controleren.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-11 19:08
Wintervacht schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:38:
De vraag die je stelt m.b.t. het RAM is heel simpel te beäntwoorden: ram en cpu gaat samenwerken. Of je ram ook met dat mobo samenwerkt kun je heel eenvoudig zelf controleren.
Zeker waar, maar niet iedereen weet de Qualified Vender List van hun exacte moederbord te vinden.

• Jemme
Sorry voor de vragen gemist te hebben. Copy/paste foutje...

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt voor verschillende dingen gebruikt... wat gaming, gewoon gebruik etc. Geregeld wordt er video geëdit, er wordt data geprocessed etc. Voornl voor dit laatste de nieuwe processor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
<1000€ zonder grafische kaart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GTX1060 6GB en HDD worden overgenomen evenals scherm MSI Optix MAG271C, keyboard, muis, etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie samenstelling boven

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie specs boven... Asus en Corsair.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem dat terug 8 jaar mee gaat :*)

Ga je overklokken?
nope.

Wat verwacht je van ons?[i]
Voornl bevestiging dat geheugen/MB/CPU goed gaan samenspelen. Kwestie niets over het hoofd gezien te hebben.

• Jemme
Hackus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:34:
€200,- moederbord, wat is daar de reden van ?
@Jemme
Asus fan. En deze kwam best uit de reviews.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jemme schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:12:
[...]

Asus fan. En deze kwam best uit de reviews.
pricewatch: Asus PRIME X470-PRO

Goedkopere geschikte optie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jemme
Wintervacht schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:38:
Eens met @SpeedQber , die vragen staan er niet vor niks.
Wat wil je er mee doen? Wat voor scherm heb je? Waarom staat niet alles in een mooi lijstje zodat iedereen de specs kan bekijken?

Op voorhand: 650w is veel te veel, je kan prima af met 450, afhankelijk van de CAS latency van je ram ben je misschien beter af met 3200MHz (maar dat kunnen we nu niet zien want de specificaties zijn er niet), de algehele vibe van de TS doet ook vermoeden dat een 3700X overkill is en een X470 mobo ook.

Lijstje aangepast voor je.

650W genomen indien ik later een zwaardere grafische kaart zou plaatsen.

Ik koop altijd een systeem dat wat overkill is. Dat is persoonlijke voorkeur omdat ik niet graag elke 2 jaar upgrade.
Pagina: 1