Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fighuass
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik zoek een?
Ik zoek zelf een nieuwe tablet om mijn oude Galaxy Tab Pro 10.1 te vervangen, en ik zoek een mobiel voor mijn moeder die een Moto E (1e gen) wil vervangen. Oh, en het moeten beide Android apparaten zijn!

Qua tablet wil ik in ieder geval 32 of 64GB opslag (liefst 64 maar 32 is ook prima), minstens 4GB RAM, een goede processor, een zeer mooi scherm (de afmeting moet overigens ook niet te klein of te groot zijn, rond de 9~10 inch is mooi) en een accu die redelijk lang meegaat.

Bij de mobiel is het gewoon belangrijk dat de camera goed is, voor de rest is het niet heel belangrijk maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als het redelijk smooth is.

Wat is je budget?
Max. €200 voor de mobiel. Niet echt een limiet voor de tablet, maar geen super hoge prijzen zoals €1200 voor een iPad Pro bijvoorbeeld.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De mobiel word eigenlijk niet heel veel gebruikt en is vooral bedoeld voor foto's en video's maken en berichten versturen via Telegram. Mijn moeder wil eigenlijk gewoon een mobiel die niet duurder is dan €200 en goede foto's en video's kan maken.

Zelf wil ik een tablet om manga (strips dus) mee te lezen, internet te browsen (Firefox Nightly lagt nogal op mijn huidige tablet, vooral als ik ook Spotify op de achtergrond aanzet), muziek mee te luisteren (gewoon op speakers), reddit te browsen, soms (zeker niet vaak) foto's en video's maken, Telegram te gebruiken, video's te kijken (vaak via Emby streamen) en om te customizen voor de lol (launchers, icon packs, Substratum thema's, etc).

Wat heb je zelf al gevonden?
Voor de mobiel leek mij de Xiaomi Redmi Note 8 64GB goed, en qua tablet zat ik te denken aan de Samsung Galaxy Tab S5e.

[ Voor 5% gewijzigd door fighuass op 20-11-2019 15:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Je kunt hier filteren in de Pricewatch. Zelf zou ik eerder een Tab S6 nemen dan een 5Se omdat de S6 een jaar jonger is en dus een jaar langer support krijgt qua updates.
categorie: Tablets

Idem filteren voor smartphones. Ik zou eerder voor de Xiaomi Mi A3 gaan omdat je moeder kale Android gewend is op de Moto E die ze had, en de A3 komt met Android One. De Redmi komt met de Xiaomi eigen MIUI en daar zal ze wel mee moeten leren omgaan.
categorie: Smartphones