Externe aan/uit knop op laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn tv, waarmee ik contact maak met een draadloos muis en toetsenbord. Nu wil ik de laptop laten verdwijnen uit het zicht (achter de tv-meubel), zodat er geen kabels meer zichtbaar zijn.

Mijn vraag is of er een makkelijke manier is om mijn laptop aan/uit te zetten via een externe knop of zelfs via het toetsenbord? heeft iemand ervaring met zulke dingen?

laptop: acer aspire a315-53-31x2
TV: LGC9
toetsenbord: logitech (oud, moet ff kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
Heeft de laptop USB Wake support in Bios? Daarmee zou je een heel eind moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
corporalnl schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:07:
Heeft de laptop USB Wake support in Bios? Daarmee zou je een heel eind moeten komen.
Ik zal vanavond kijken. Waar ergens in de bios moet ik kijken? En hoe werkt het daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

USB Wake is volgens mij redelijk standaard tegenwoordig, al werkt dat ook niet als de laptop echt uit staat.
Wel kun je hem in slaapstand zetten, dan wordt hij weer wakker als je een toets aanslaat of met de muis beweegt :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
https://gzhls.at/blob/ldb...6853355905862b0965e74.pdf

ctrl+f zoeken op Wake on Lan en daar staat het.
Als niet werkt, mogelijk bios induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
Verschilt per laptop. Zou zeggen zoek op "power on pc with usb keyboard"

Je kan ook de opties van hierboven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51
Erazher schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:11:
https://gzhls.at/blob/ldb...6853355905862b0965e74.pdf

ctrl+f zoeken op Wake on Lan en daar staat het.
Als niet werkt, mogelijk bios induiken.
Wake on LAN inderdaad. Mits goed geconfigureerd kun je je laptop zelfs aanzetten vanaf het internet en hem daarna remote overnemen met RDP of teamviewer as a service.

Ik gebruik hiervoor een app op mijn telefoon. Je telefoon is dan dus je "afstandsbediening" :P

[ Voor 9% gewijzigd door KnoxNL op 20-11-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Eerste gedachte is inderdaad WOL.

2e gedachte is - waarom zou je het wegwerken? Laptops zijn bedoeld om te verplaatsen, en wordt het dus steeds gehannes om dat ding achter het meubel vandaan te vissen. Als je de laptop als mediacenter oid gebruikt zou ik eerder een RPi neerzetten oid.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
oke, er worden allemaal termen gegooid die ik nooit heb gehoord :P . dus snel ff gegoogled. Wol hoeft ook weer niet eigenlijk, klinkt allemaal te technisch. ik heb liever een simpele externe knop of een toetsenbord waar het mee kan. ik ben ondertussen aan het kijken naar toetsenborden. (maar geen succes?)

usb wake-up klinkt interessant. ben aan het googlen.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 20-11-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hamazaki schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:23:
oke, er worden allemaal termen gegooid die ik nooit heb gehoord :P . dus snel ff gegoogled. Wok hoeft ook weer niet eigenlijk, klinkt allemaal te technisch. ik heb liever een simpele externe knop of een toetsenbord waar het mee kan. ik ben ondertussen aan het kijken naar toetsenborden.
Prima,

duidelijke keuze.

Houd er echter wel rekening mee dat een aan/uit knop op een toetsenbord niet per se betekent dat je daarmee ook je pc aan kunt zetten. Ik heb hier ook zo'n logitech wireless mx5500 set, maar mijn pc kan ik toch echt alleen uitzetten met die knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
misschien moet ik sluimerstand gebruiken? ik heb een usb-hub, deze kan ik zichtbaar op de tv-meubel plakken. dit lijkt de makkelijkste manier eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Dat kan ook. Waarom de USB hub dan zichtbaar? Draadloos toetsenbord voldoet ook met een ontvangertje.

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 20-11-2019 15:42 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nat-Water schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:38:
Dat kan ook. Waarom de USB hub dan zichtbaar? Draadloos toetsenbord voldoet ook met een ontvangertje.
Als hij de usb-ontvanger niet ziet heb ik geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hamazaki schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:57:
[...]

Wel nee joh, met bluetooth gaat dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:58:
[...]

Wel nee joh, met bluetooth gaat dat prima.
ik spreek uit ervaring haha. als er al een klein dingetje voor de ontvanger staat, begint ie te haperen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Hamazaki schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:57:
[...]

:? Dat maakt geen pepernoot uit. Je wifi doet 't toch ook als er geen oogcontact is? Thuis heb ik een K400 van Logitech en die werkt vanuit elke hoek, en mijn Rpi waar die aan gekoppeld zit, is weggewerkt in het TV meubel. Ik kan ook rustig vanuit een andere kamer mijn Rpi in de meterkast bedienen met BT..
Okee, okee, andere verbinding dan BT maar je snapt het punt

[ Voor 24% gewijzigd door Nat-Water op 20-11-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nat-Water schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:00:
[...]

:? Dat maakt geen pepernoot uit. Je wifi doet 't toch ook als er geen oogcontact is?
Okee, okee, andere verbinding dan BT maar je snapt het punt
tjah, zou je denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hamazaki schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:00:
[...]

ik spreek uit ervaring haha. als er al een klein dingetje voor de ontvanger staat, begint ie te haperen :*)
Dat ligt dan denk ik toch aan de huidige spulletjes.

In mijn auto kan mijn telefoon gewoon in jas/broekzak zitten en BT verbinding hebben met de radio. En denk je dat mensen met earpods de hele dag met hun tel in hun hand lopen?

Als ik in huis mijn tel met een tp link bluetooth receiver heb verbonden die aan de stereo hangt, kan ik zonder problemen met de tel in mijn zak de hoek om de keuken in en de muziek speelt door.

Heb ik het dus echt niet over high end spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:02:
[...]

Dat ligt dan denk ik toch aan de huidige spulletjes.

In mijn auto kan mijn telefoon gewoon in jas/broekzak zitten en BT verbinding hebben met de radio. En denk je dat mensen met earpods de hele dag met hun tel in hun hand lopen?

Als ik in huis mijn tel met een tp link bluetooth receiver heb verbonden die aan de stereo hangt, kan ik zonder problemen met de tel in mijn zak de hoek om de keuken in en de muziek speelt door.

Heb ik het dus echt niet over high end spul.
kan inderdaad aan de hardware liggen, dat ding is al 6 jaar oud. weet niet of het ermee te maken heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

KnoxNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:02:
Well, duh. Anders kunnen ze niet videobellen op straat :p

Alle gekheid op een stokje: koop een cheapass Logitech kb/m setje met zo'n Unifying ontvanger, die kun je aan de overkant van de straat nog wel gebruiken. Kost ook maar een paar tientjes voor een goedkope set, of tweedehands iets van een MK700 set zoeken :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1