Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnGameNaam
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-08 21:41
beste tweaker's en fotografen

ik wil een camera kopen van nikon alleen loop ik een beetje vast in de keuzen die ik moet gaan maken
ik kan een d850 halen die nu al wat ouder is (en waarschijnlijk in 2021 vervangen woord) of ik wacht en haal de opvolger van de nikon d750
wat is hier de slimmen keuze ?

ik heb geen specifiek budget

ik schiet vooral : wildlife en architectuur (loopt namelijk niet weg)

ik wil eigelijk wel fullframe gaan
ik had een nikon d3200

ik moet de lenzen er nog wel bij aan schaffen ik heb namelijk aleen een 70 300 mm van tamron

wil je toevallig me werk zien @mbijl_photography
https://www.instagram.com/mbijl_photography/?hl=nl
EDIT

het gaat mij vooral om de featues niet zo zeer om de prijs het is waarschijnlijk dat ik eerst afwacht wat de featsures zijn van de opvolger van de d750 en dat ik dan de vraag op nieuw stel

[ Voor 12% gewijzigd door MijnGameNaam op 21-11-2019 16:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Goede lenzen/objectieven heb je veel langer dan een body.

Dus als je serieus bent in je hobby, dan zou ik bv een 2de hands/uitloop model halen op wat je wilt.

In jou geval een body full frame.

En het geld wat je bespaart, dat kan je in goede objectieven steken

Voorbeeld van mijn kant.
Ik begon met een canon 350, en een kitlens.
Daarna ben ik lenzen gaan kopen geschikt voor full frame cameras.
Daarna mij body gewisseld naar een 40d. En nog steeds lenzen gekocht voor full frame. Na 4 keer van een 2dehand body gewisseld te hebben dwong "het leven" mij in een andere richting. Dus helaas alles verkocht.
Maar waar de kit lens echt een wrak was, focus/uiterlijk/glas/speling.
Waren de "dure " lenzen nog als nieuw.

Motto koop kwaliteit, en werk je gewoon naar de doel. Liever een goede lens op een mindere camera, dan een kut lens op een top spec camera

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2019 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:36

FeaR

In GoT we trust

Fotoapparatuur hoort in Fotografie & Video en niet in Consumentenelektronica: CEA > FVA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:30

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

Wacht sowieso even tot black friday (volgende week) :+

Het is niet de eerste keer dat modellen ineens in een budget vallen waarvan je voorheen dacht dat die nog niet haalbaar waren :)

Meer π•„π”Όπ•Œπ•‚, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 11:48
Wil je persee DSRL blijven, gezien je nog geen vloot lenzen hebt is het misschien verstandiger om richting systeem camera te gaan? Nikon heeft leuke acties met de Z6 lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28
Wat is je budget? Voordat de D850 vervangen wordt, ben je zeker 2 jaar verder. Verder is dat (een van) de beste DSLRs die je kunt kopen. Als je het geld hebt liggen, zou ik deze kopen, anders een D750 of daar de opvolger van.

• MijnGameNaam
mdoos schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:00:
Wil je persee DSRL blijven, gezien je nog geen vloot lenzen hebt is het misschien verstandiger om richting systeem camera te gaan? Nikon heeft leuke acties met de Z6 lopen.
Ik ben niet zo van de systeem cameras nog tot dat alle "kinderziektes" er uit zijn blijf ik bij de vertrouwd dslr
PageFault schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:02:
Wat is je budget? Voordat de D850 vervangen wordt, ben je zeker 2 jaar verder. Verder is dat (een van) de beste DSLRs die je kunt kopen. Als je het geld hebt liggen, zou ik deze kopen, anders een D750 of daar de opvolger van.
Het budget wat ik nu (aan het sparen voor ben) heb is 4000 euro met een set lenzen ik zit re denken aan de 24-120 f4 van nikkon aangezien de 24-70 f2.8 vr gewoon nu nog te duur is
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:17:
Goede lenzen/objectieven heb je veel langer dan een body.

Dus als je serieus bent in je hobby, dan zou ik bv een 2de hands/uitloop model halen op wat je wilt.

In jou geval een body full frame.

En het geld wat je bespaart, dat kan je in goede objectieven steken

Voorbeeld van mijn kant.
Ik begon met een canon 350, en een kitlens.
Daarna ben ik lenzen gaan kopen geschikt voor full frame cameras.
Daarna mij body gewisseld naar een 40d. En nog steeds lenzen gekocht voor full frame. Na 4 keer van een 2dehand body gewisseld te hebben dwong "het leven" mij in een andere richting. Dus helaas alles verkocht.
Maar waar de kit lens echt een wrak was, focus/uiterlijk/glas/speling.
Waren de "dure " lenzen nog als nieuw.

Motto koop kwaliteit, en werk je gewoon naar de doel. Liever een goede lens op een mindere camera, dan een kut lens op een top spec camera
Dit zal waarschijnlijk ook gebeuren voor mijn lezen alleen wil ik de body wel nieuw hebben om zeker van te zijn dat er niks mis mee is

Ik heb even je posts samen gevoegd. In het vervolg graag de edit knop gebruiken als je nog wat toe wilt voegen en je hebt de meest recente post.
Dat leest wat prettiger. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Gonadan op 21-11-2019 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:57

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Waarom niet een D850 of D750? Wat verwacht je dat de DSLR voor jouw voor enorme verbeterpunten zal hebben ten opzichte van die camera's?

Je hebt al een enorme resolutie met de D850 en low-light is prima, ook zeker met de D750. Enige wat vaak verbeterd wordt is de AF. Voor wildlife misschien leuk (met goede lenzen) maar voor architectuur compleet nutteloos.

Als ik jou was zou ik overwegen een D750 te kopen met een Nikon PC-E 24mm f/3.5D ED (tilt-shift lens). Heb je nog pakweg 800 euro ofzo voor een andere lens er bij evt voor all-round of wildlife. Al denk ik dat je voor serieus wildlife beter een lens kan huren.

Nogmaals het is maar een idee, ik heb geen idee hoeveel ervaring je hebt en waar je prioriteiten liggen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdoos
Ik zag op je instagram portfolio dat je nog vrij jong bent, ik ga er vanuit dat je toekomstig wil richten op fotografie alleen als hobby of ook proffesioneel?

Met een budget van €4,000,- zou ik goed nadenken welke richting je op wilt en in welk systeem je wilt inkopen. Denk ook goed na wat voor lenzen je toekomstig er bij wilt aanschaffen. Wil je gaan reizen is een d850 een hoop camera op mee te slepen. Inmiddels hebben systeemcamera's zich prima bewezen en werken al genoeg poffesionels ermee.

Met blanco €4k te investeren zou ik niet het pad van een Nikon FF DSRL gaan bewandelen.

Voor dit bedrag kan je bijvoorbeeld gaan voor:

SONY A7 MARK III BODY
- TAMRON 28-75MM F/2.8
- SONY FE 70-300MM F/4.5-5.6G OSS

• MijnGameNaam
mdoos schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:37:
Ik zag op je instagram portfolio dat je nog vrij jong bent, ik ga er vanuit dat je toekomstig wil richten op fotografie alleen als hobby of ook proffesioneel?

Met een budget van €4,000,- zou ik goed nadenken welke richting je op wilt en in welk systeem je wilt inkopen. Denk ook goed na wat voor lenzen je toekomstig er bij wilt aanschaffen. Wil je gaan reizen is een d850 een hoop camera op mee te slepen. Inmiddels hebben systeemcamera's zich prima bewezen en werken al genoeg poffesionels ermee.

Met blanco €4k te investeren zou ik niet het pad van een Nikon FF DSRL gaan bewandelen.

Voor dit bedrag kan je bijvoorbeeld gaan voor:

SONY A7 MARK III BODY
- TAMRON 28-75MM F/2.8
- SONY FE 70-300MM F/4.5-5.6G OSS
Mijn doel is wel om uiteindelijk professioneel tegaan, alleen wat het is bij sony is het elk jaar is er een nieuwe camera en bij dslrs zijn er al een heleboel lenze waarom onder retro lezen
En ik moet eerlijk toegeven ik ben niet zuinig genoeg om met een open sensor te werken :X

• mdoos
MijnGameNaam schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:55:
[...]

Mijn doel is wel om uiteindelijk professioneel tegaan, alleen wat het is bij sony is het elk jaar is er een nieuwe camera en bij dslrs zijn er al een heleboel lenze waarom onder retro lezen
En ik moet eerlijk toegeven ik ben niet zuinig genoeg om met een open sensor te werken :X
Op een A7 kan je juist al het glas wat je maar kan bedenken monteren ook allerlei retro glas, de mogelijkheden op een FF Nikon zijn beperkter door de lange afstand van de sensor en glas.

Zuinig op je gear zijn is aan te leren, overigens zijn er ook systeem cameras die geen open sensor hebben bijvoorbeeld de Canon R sluit de shutter ervoor als je hem open maakt.

Ook hoef je niet elk jaar een nieuwe body te kopen als er een nieuwe uit komt. Sterker nog Sony zelf blijft de oudere body's gewoon nieuw verkopen.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@MijnGameNaam

Het is al vaker gezegd, maar mirroless is de toekomst. Het is een kwestie van tijd tot ze met DSLR's gaan stoppen.

Nu zou ik er zeker niet meer in investeren, en het ziet er voor Nikon niet bepaald rooskleurig uit.

[ Voor 55% gewijzigd door Greatsword op 21-11-2019 17:23 ]

β€œβ€¦There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:57

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Greatsword schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:13:
@MijnGameNaam

Het is al vaker gezegd, maar mirroless is de toekomst. Het is een kwestie van tijd tot ze met DSLR's gaan stoppen.

Nu zou ik er zeker niet meer in investeren, en het ziet er voor Nikon niet bepaald rooskleurig uit.

[YouTube: Nikon is DYING (but it's not too late)]
Oh please, lees even de originele post joh. Paar jankerts die onrust zaaien met hun voorspellingen.

Geef dan even OT aan waarom je dat van toepassing vind.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Haha, Nikon is dying. Dit rare stel heeft vergelijkbare videootjes gepost over Olympus, zag ik bij het bekijken. Wellicht verwachten ze alle merken dood, behalve één! Dan weet je meteen wie hun sponsor is. (zal wel Sony zijn, hun marketing op social media kennende)

In principe klopt het natuurlijk, dat het gouden decennium van de digitaalkamera voorbij is. Ik heb dat hier al eerder geschreven. Kameraspul gaat weer het niche-produkt worden, dat het al de tientallen jaren voor de introductie van de digitaalkamera was. De fabrikanten moeten zich daarop instellen. De meeste merken zal dat wel lukken, verwacht ik. Vooral die met de langste geschiedenis zullen niet zomaar opgeven. Dat zie ik een newkomer als Sony nog eerder doen. (Samsung deed het voor, en besliste erg vroeg dat phones de markt is, waar de winsten liggen. Goed management die Koreanen)
Pagina: 1