Mijn vraag
Wij hebben in ons huis veel last van vocht in huis, het is met name op de bovenverdieping en in de hal bij de voordeur. Nu dacht ik dat het aan het feit lag dat we oud "dun" dubbel glas hadden op de bovenverdieping.
Dit hebben we nu allemaal vervangen maar het probleem blijft. Iedere morgen zijn de ramen vol met condens en liggen er plasjes water onder bij het kozijn.
Naast de voordeur is wel het luik naar de kruipruimte, maar de condens staat op de deur en de ramen in de deur. De kruipruimte is niet extreem vochtig, er staat geen water.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De roosters in de ramen staan altijd open op de bovenverdieping, en vaak ook ook op de knip zodat het kan ventileren.
Iedere ochtend gaan de ramen open om te luchten.
In de badkamer is een automatische ventilator met naloop.
Badkamer raam staat altijd open.
Hier wat foto's van de hoeveelheid vocht op de ramen.
https://photos.app.goo.gl/FFFLwRjsrQcgQaV99
Ik heb echt geen idee hoe het nou kan dat alles zo vochtig is.
Heeft iemand misschien nog
Wij hebben in ons huis veel last van vocht in huis, het is met name op de bovenverdieping en in de hal bij de voordeur. Nu dacht ik dat het aan het feit lag dat we oud "dun" dubbel glas hadden op de bovenverdieping.
Dit hebben we nu allemaal vervangen maar het probleem blijft. Iedere morgen zijn de ramen vol met condens en liggen er plasjes water onder bij het kozijn.
Naast de voordeur is wel het luik naar de kruipruimte, maar de condens staat op de deur en de ramen in de deur. De kruipruimte is niet extreem vochtig, er staat geen water.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De roosters in de ramen staan altijd open op de bovenverdieping, en vaak ook ook op de knip zodat het kan ventileren.
Iedere ochtend gaan de ramen open om te luchten.
In de badkamer is een automatische ventilator met naloop.
Badkamer raam staat altijd open.
Hier wat foto's van de hoeveelheid vocht op de ramen.
https://photos.app.goo.gl/FFFLwRjsrQcgQaV99
Ik heb echt geen idee hoe het nou kan dat alles zo vochtig is.
Heeft iemand misschien nog