Stedentrip-tip: Flashinvaders

Pagina: 1
Acties:

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Dag allemaal,

Afgelopen week zat ik voor een stedentrip in Parijs. Daar viel het me op dat er op verschillende plekken space-invader-achtige mozaïekjes op subtiele plekken op gebouwen zaten. Ik dacht dat het een soort kunst was en heb het toen gelaten voor wat het was, totdat een lokale vriend me tipte op de volgende app:
https://space-invaders.com/flashinvaders/

Met de app kun je een foto maken van de mozaïekjes, en gekoppeld met je locatie krijg je punten voor het spotten van elk verschillend mozaïekje wat je spot. Ik heb me de rest van de vakantie hier goed mee vermaakt en zou het aanraden om eens te proberen. Vooralsnog zijn ze in Nederland alleen in Amsterdam, Rotterdam en Noordwijk (for some reason) te vinden.

Op de site staat ook een kaart waar ze te vinden zijn, ik zou zeggen, probeer het en laat leuke tips/plaatjes erover hier achter. Probeer niet te veel te spoilen, de helft van het plezier is het zoeken naar de plaatjes zelf :)

Flashinvader-voorbeeld

Flashinvader-voorbeeld2

[ Voor 13% gewijzigd door chevaid op 20-11-2019 12:07 ]

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik doe dat hier al op GoT, al is dat in elk topic wel raak :P

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-11 19:27

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ah, dus dát zijn die dingen!

Ik had er hier één gespot bij de 'ingang' van de Albert Cuyp. Ik vond het een grappig tekeningetje maar had geen idee wat het nou was...
Leuk idee om op de 'verzamelwoede' van de gemiddelde mens in te spelen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

En eeeh... wat kun je met die punten? Pochen tegen je matties dat jij beter bent in stickers spotten?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wintervacht schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:28:
En eeeh... wat kun je met die punten? Pochen tegen je matties dat jij beter bent in stickers spotten?
Tja wat kun je met GeoCachen :) Niet alles heeft een doel he, alhoewel als je doel 'lekker buiten lopen en nieuwe dingen ontdekken' is geeft je aantal punten aan hoe goed je met dat doel bezig bent ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:13
Noordwijk (for some reason)
In Noordwijk zit het European Space Research and Technology Centre (ESTEC) van de ESA en de Space Expo het officiële bezoekerscentrum.
Pagina: 1