Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn oudere 4760k die inmiddels wel al op 4.2ghz draait, maar ik merk toch dat in games mijn 5700XT niet de volledige snelheid kan draaien. Ook is het DDR3 geheugen natuurlijk wat verouderd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen met de PC. Daarnaast beetje browsen, Word en dat soort dingen.
Geen spannende video-bewerking of iets dergelijks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen limiet, maar ben altijd op zoek naar beste prijs kwaliteit. Dus ik hoef dus geen top-segment te hebben, als het prijs/kwaliteit maar in orde is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zeker! Ik wil eigenlijk alles meenemen, behalve:
Moederbord
Processor
Geheugen
evt. een nieuwe SSD.
Zie inventaris voor de gehele lijst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
Processor
Geheugen
evt. een nieuwe SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al wat zitten zoeken uiteraard en ben ik op het volgende gekomen:
N.B. Ik heb al een SSD, maar wil graag een m.2. SSD erin hebben van 1 TB. Daar komt de kingston weer goed terug in de reviews.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prijs/kwaliteit moet in orde zijn. Ik hoef zeker geen budget spul, maar top-segment hoef ik ook zeker niet.
Ga je overklokken?
Standaard instellingen is prima, maar ik merk dat ik overklokken toch wel leuk vind. Dus een custom koeler voor op mn processor is wel fijn. Ik ben niet geïnteresseerd in waterkoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een lijstje gemaakt met hierin onderdelen die ik overal tegenkom en waar goede reviews vanuit komen. De vraag is, zijn er toch nog betere onderdelen, bijvoorbeeld voor het moederbord: 50 euro erbij en dan heb je x en x meer en kan je beter y.
Tevens op zoek naar een goede Ryzen koeler voor een lichte overklok.
Hopelijk is alles zo goed ingevuld om een volledig beeld te geven. Zo niet, geef het aub aan!
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen met de PC. Daarnaast beetje browsen, Word en dat soort dingen.
Geen spannende video-bewerking of iets dergelijks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen limiet, maar ben altijd op zoek naar beste prijs kwaliteit. Dus ik hoef dus geen top-segment te hebben, als het prijs/kwaliteit maar in orde is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zeker! Ik wil eigenlijk alles meenemen, behalve:
Moederbord
Processor
Geheugen
evt. een nieuwe SSD.
Zie inventaris voor de gehele lijst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
Processor
Geheugen
evt. een nieuwe SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al wat zitten zoeken uiteraard en ben ik op het volgende gekomen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 191,- | € 191,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 154,50 | € 154,50 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 122,82 | € 122,82 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 578,22 |
N.B. Ik heb al een SSD, maar wil graag een m.2. SSD erin hebben van 1 TB. Daar komt de kingston weer goed terug in de reviews.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prijs/kwaliteit moet in orde zijn. Ik hoef zeker geen budget spul, maar top-segment hoef ik ook zeker niet.
Ga je overklokken?
Standaard instellingen is prima, maar ik merk dat ik overklokken toch wel leuk vind. Dus een custom koeler voor op mn processor is wel fijn. Ik ben niet geïnteresseerd in waterkoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een lijstje gemaakt met hierin onderdelen die ik overal tegenkom en waar goede reviews vanuit komen. De vraag is, zijn er toch nog betere onderdelen, bijvoorbeeld voor het moederbord: 50 euro erbij en dan heb je x en x meer en kan je beter y.
Tevens op zoek naar een goede Ryzen koeler voor een lichte overklok.
Hopelijk is alles zo goed ingevuld om een volledig beeld te geven. Zo niet, geef het aub aan!
Alvast bedankt!
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC