Bestelling geannuleerd wegens geen voorraad. wel in winkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Allen,

Ik zit met het volgende.

Voor mijn vriendin wou ik gisteren graag een bepaalde Make-up adventskalender bestellen.

Deze had Douglas gisteren in de aanbieding met 25% korting, echter op het moment dat ik keek niet op voorraad in de webshop. Ik kon hem echter wel reserveren om hem op te halen en af te rekenen in een vestiging. Hiervoor kon ik mijn naam en mailadres invullen en hem binnen 48 uur ophalen. Geen overeenkomst tussen mij en Douglas dus.

Echter zag ik ongeveer een uur nadat ik hem gereserveerd had dat hij weer op voorraad was in de webshop. Deze heb ik meteen besteld en afgerekend (Wel een koopovereenkomst dus), met het plan de reservering vandaag te annuleren.

Ik heb ook een bevestiging van de bestelling gekregen:
Wij hebben uw bestelling ontvangen en deze wordt nu verwerkt. Op het moment dat uw bestelling wordt verstuurd, ontvangt u een e-mail met een link waarmee u de status van uw pakket kunt volgen. Houd de status van uw pakket goed in de gaten voor het bezorgmoment van uw bestelling!
Vannacht kreeg ik helaas een email van Douglas, het product was niet meer op voorraad en mijn bestelling werd geannuleerd.
Na het plaatsen van uw bestelling hebben wij helaas moeten constateren dat wij de door u bestelde artikelen (deels) niet kunnen leveren. Deze fout werd helaas pas ontdekt tijdens het verwerken van uw order en heeft ertoe geleid dat wij uw bestelling moesten annuleren.

Wij kunnen deze bestelling helaas niet automatisch opnieuw voor u aanmaken.
Jammer maar helaas, dan rij ik vandaag even naar de vestiging, daar ligt hij wél op voorraad. Alleen de actie was alleen gisteren geldig, ik betaal vandaag dus 25% meer voor een product waarvan ze wel voorraad hebben, maar niet in het webshop magazijn.

Ik heb net even gebeld met de klantenservice en de vraag voorgelegd, kan ik hem vandaag alsnog met 25% korting afrekenen in jullie winkel.

Antwoord: Nee.

Mijn vraag is nu, ik heb een overeenkomst met Douglas, zij annuleren deze want "geen voorraad" terwijl er wel voorraad in hun winkels ligt.

Kan ik Douglas met deze overeenkomst alsnog verplichten mij het product te leveren (ze hebben immers wel voorraad)?

Edit: Ik heb een modje al een verzoek gedaan de spelvaut in de titel te fixen

[ Voor 20% gewijzigd door ImNotnoa op 20-11-2019 10:06 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stomme samenloop van omstandigheden. Om het wat eenvoudig te houden zou ik de reservering bij de fysieke winkel er even buiten laten. Ook de voorraad bij de fysieke winkel zou ik er buiten houden, gezien dit waarschijnlijk een andere goederenstroom is (ala MediaMarkt)

Naar mijn idee zijn ze in principe wel verplicht te leveren.
Zie ook https://www.thuiswinkel.o.../helaas-de-voorraad-is-op en https://ictrecht.nl/2011/...js-wordt-ineens-verhoogd/

Artikel 3.3 van de algemene voorwaarden is hier wel tegenstrijdig op:
3.3 Douglas heeft te allen tijde het recht om een bestelling zonder opgave van redenen te weigeren, hetgeen de klant door Douglas zo spoedig mogelijk zal worden meegedeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 20-11-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:08:
Stomme samenloop van omstandigheden. Om het wat eenvoudig te houden zou ik de reservering bij de fysieke winkel er even buiten laten. Ook de voorraad bij de fysieke winkel zou ik er buiten houden, gezien dit waarschijnlijk een andere goederenstroom is (ala MediaMarkt)

Naar mijn idee zijn ze in principe wel verplicht te leveren.
Zie ook https://www.thuiswinkel.o.../helaas-de-voorraad-is-op en https://ictrecht.nl/2011/...js-wordt-ineens-verhoogd/

[...]
De reservering is inderdaad geen overeenkomst, ik had alleen op wat coulance van Douglas gehoopt vandaar dat ik hem hier even vermelde.

Maar de consumentenwet overruled dus de algemene voorwaarden van Douglas in deze, ik ga eens kijken naar wat meer informatie en kijken of Douglas dan toch wil leveren

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:20

Tens

let me drink about it

Ondanks dit:
Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:59:
Deze heb ik meteen besteld en afgerekend (Wel een koopovereenkomst dus), met het plan de reservering vandaag te annuleren.
sta je toch wrs in je recht.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Tens schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:12:
Ondanks dit:

[...]

sta je toch wrs in je recht.
Ik heb de reservering niet geannuleerd. Maar de reservering is ook geen overeenkomst, op dat gebied heb ik dus geen poot op te staan.

Wat ik me wel afvraag:

Mag Douglas zomaar eenzijdig annuleren terwijl er wél voorraad is én ik een koopovereenkomst met ze heb (webshop bestelling die betaald is)

[ Voor 8% gewijzigd door ImNotnoa op 20-11-2019 10:16 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bestelling is voldaan, maar geannuleerd door verkoper. Die haal je dus zelf op nu in de winkel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:03
Het beste In dit soort situaties is om ze te laten overtuigen van jouw gelijk op één of andere manier.
Hoe je ze kunt laten verplichten is door naar de rechter of geschillencommissie te stappen, maar daar moet je zelf wel wat voor over hebben.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:05:
Het beste In dit soort situaties is om ze te laten overtuigen van jouw gelijk op één of andere manier.
Hoe je ze kunt laten verplichten is door naar de rechter of geschillencommissie te stappen, maar daar moet je zelf wel wat voor over hebben.
Dat was ik ook niet van een plan voor een paar tientjes, maar stel iemand hier zegt 'wettelijk zijn ze verplicht te leveren , kijk maar art xx wetboek YY lid zz" dan kon ik daar misschien nog iets mee.

Ik vind het gewoon zeer klantonvriendelijk een bestelling a) zomaar te annuleren (ik wil best een week of twee wachten op de levering) en b) dat ik hem nu alsnog in de winkel kan halen maar wel 25% meer betalen.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Hackus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:36:
Bestelling is voldaan, maar geannuleerd door verkoper. Die haal je dus zelf op nu in de winkel.
TS will dat wel, maar niet 25% meer betalen.

'Ik heb net even gebeld met de klantenservice en de vraag voorgelegd, kan ik hem vandaag alsnog met 25% korting afrekenen in jullie winkel.

Antwoord: Nee.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Medione1210 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:16:
[...]

TS will dat wel, maar niet 25% meer betalen.

'Ik heb net even gebeld met de klantenservice en de vraag voorgelegd, kan ik hem vandaag alsnog met 25% korting afrekenen in jullie winkel.

Antwoord: Nee.'
niet gelijk zo negatief denken

Order afhalen in de winkel die is al voldaan en gekocht op 25% korting.

Het verschil zit hem in 'reservering' ophalen of besteld er betaalde order afhalen !

@Imnoa Print je order uit en reservering en ga daarmee de betaalde order afhalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 20-11-2019 11:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:26:
[...]

@Imnoa Print je order uit en reservering en ga daarmee de betaalde order afhalen.
De order is geannuleerd, en er is gekozen voor levering thuis.

Dat gaat niet werken

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:28:
[...]

De order is geannuleerd, en er is gekozen voor levering thuis.

Dat gaat niet werken
Als je zo denkt kom je niet verder nee.(overbluf de medewerkers in de winkel)

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 20-11-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:29:
[...]

Als je zo denkt kom je niet verder nee.(overbluf de medewerkers in de winkel)
Ik rij straks sowieso heen om de bestelling te halen, alleen zoals gezegd het is fijn om iets van een wet te hebben om ze mee om de oren te slaan.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:31:
[...]

Ik rij straks sowieso heen om de bestelling te halen, alleen zoals gezegd het is fijn om iets van een wet te hebben om ze mee om de oren te slaan.
Maak het niet zo moeilijk. je komt gewoon je betaalde order afhalen, met bewijs van betaling en bewijs van reservering in de winkel. beetje op de situatie inspelen en niet gelijk met wetten gaan gooien. vaak is men in de winkel aan de klant wel behulpzaam en werkt met wetten gooien vaak tegen.

Niet leverbaar online via optie thuis bezorgen
Wel leverbaar in de winkel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:13
Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:31:
[...]

Als winkel en webshop gescheiden zijn. Dan kan het zijn dat bestellingen voor webshop appart gezien worden van winkel.

De winkel mag je koopovereenkomst niet zomaar ontbinden. Aangezien er genoeg winkels wel die voorraad hebben zou je zelf nog dekkingkoop kunnen doen. En dan zal de webshop het verschil tussen de prijs moeten betalen. Wat dan die 25% korting is.

Maar ik zou eerst even bluffen en stampij schoppen in de winkel(uiteraard wel op een nette manier). Misschien kan de filliaal manager nog wat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat advies van @Hackus vind ik echt waardeloos. Als medewerker van die winkel zou ik je dus nooit iets meegeven. Iedereen kan wel aankomen met printjes en bewijzen.
De webshop stort straks ook nog het geld terug, en de klant heeft een gratis kalender. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:09:
[...]

Dat was ik ook niet van een plan voor een paar tientjes, maar stel iemand hier zegt 'wettelijk zijn ze verplicht te leveren , kijk maar art xx wetboek YY lid zz" dan kon ik daar misschien nog iets mee.

Ik vind het gewoon zeer klantonvriendelijk een bestelling a) zomaar te annuleren (ik wil best een week of twee wachten op de levering) en b) dat ik hem nu alsnog in de winkel kan halen maar wel 25% meer betalen.
Ik zou wetsartikelen vooralsnog achterwege laten.
Probeer met ze te communiceren via een ander platform, hebben ze bijvoorbeeld Facebook Messenger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 21:24
Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:13:
[...]

Ik heb de reservering niet geannuleerd. Maar de reservering is ook geen overeenkomst, op dat gebied heb ik dus geen poot op te staan.

Wat ik me wel afvraag:

Mag Douglas zomaar eenzijdig annuleren terwijl er wél voorraad is én ik een koopovereenkomst met ze heb (webshop bestelling die betaald is)
Bij deze bedrijven is het wel eens zo dat de webshop als bv los staat van de winkels waardoor er dus wel verwezen word naar filialen, maar dat dit soort afspraken nog wel eens lastig uit te zoeken zijn.,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cheesy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:40:
Dat advies van @Hackus vind ik echt waardeloos. Als medewerker van die winkel zou ik je dus nooit iets meegeven. Iedereen kan wel aankomen met printjes en bewijzen.
De webshop stort straks ook nog het geld terug, en de klant heeft een gratis kalender. _O
je verteld wel dat is geannuleerd en dat je om evt. fouten te voorkomen in de winkel betaald(met in acht dat de betaling online retour komt)

daarmee heb je dus recht op de 25%

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 20-11-2019 11:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het kan best zijn dat de winkels franchise-ondernemers zijn die dus losstaan van de douglas online onderneming. Dus mogelijk is er juridisch gezien helemaal geen verband met de gecancelde online bestelling en evt. reservering in de winkel.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Bluffen, liegen , stampij schoppen...wtf? 8)7

Leg de situatie gewoon even netjes in de winkel uit. En misschien zijn winkel en webwinkel wel gescheiden zoals @u_nix_we_all zegt, zodat de medewerkers in de winkel even out of the box moeten denken.

Je kan evt ook eens een vriendelijk privéberichtje via Social media sturen, daar zitten doorgaans net weer andere mensen dan bij de klantenservice.

En als ze gewoon botweg 'nee' zeggen, dan weet je ook wat je aan ze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 21:24
u_nix_we_all schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:48:
Het kan best zijn dat de winkels franchise-ondernemers zijn die dus losstaan van de douglas online onderneming. Dus mogelijk is er juridisch gezien helemaal geen verband met de gecancelde online bestelling en evt. reservering in de winkel.
Dit dus, dat zorgt ervoor dat het onder voorbehoud reserveringen zijn en geen bestellingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:40
@Hackus roept op tot liegen in de winkel "Ik kom bestelling afhalen", die niet meer bestaat waar TS vanaf weet.
Andere mensen roepen op tot Stampij maken..

Maar even naar de winkel gaan en "Hey, kunnen we hier uitkomen?" is te moeilijk?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Loop gewoon even naar zo'n leuk meissie in de winkel en doe (rustig!) je verhaal.
Geef aan dat je via internet wilde bestellen, order geannuleerd is en dat je alsnog met de 25% korting je vrouwtje thuis gelukkig wilt maken.

Ga niet met wetten strooien, boos worden, stampij maken, etc. Het meissie in de winkel kan er niks aan doen en waarschijnlijk staat de winkel ook nog eens los van de webshop.

Probeer gewoon met mensen te communiceren en probeer er gewoon samen uit te komen.
En nee is ook gewoon een antwoord (van de verkoopmedewerkster).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
.edit nvt

[ Voor 112% gewijzigd door Cheesy op 20-11-2019 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Social media is inderdaad nog een optie, ik heb ze onderstaande even in een privebericht gestuurd op facebook:
Hallo Douglas,

Een lang verhaal maar ik zal het zo kort mogelijk houden, komt 'ie:

Gisteren wou ik bij jullie artikelnummer 36**** bestellen (NYX adventskalender met 25% korting)

Helaas was hij op het moment dat ik keek niet op voorraad in de webshop, maar wel af te halen op een vestiging (in mijn geval de vestiging aan de Guldenstraat 42-1 in Groningen)

Ik heb het product daar dus gereserveerd en wou hem daar aan het eind van de dag ophalen. (Reserveringsnummer 19111900***** )

Echter zag ik een uur later dat het product ineens wel op voorraad was in de webshop dus ik besloot hem daar te bestellen omdat ik dan niet naar Groningen hoefde te rijden en parkeergeld hoefde te betalen.

Ik heb het product dus besteld in de webshop met bestelnummer 002312******

Echter kreeg ik om half 10 's avonds een mailtje dat het product toch niet op voorraad is en mijn webshop-bestelling daarom geannuleerd wordt.

Nu heb ik het product nog wel gereserveerd staan bij de vestiging in Groningen en ik kan hem vandaah en morgen nog ophalen (48 uur) alleen de prijs is ondertussen weer de "normale" prijs zonder de 25%

Is het zo dat als ik een product reserveer dat ik hem dan in de vestiging kan afrekenen voor de prijs zoals deze was bij het reserveren? Of betaal ik nu het volle pond omdat ik hem niet gehaald heb omdat ik hem in de webshop had besteld (welke geannuleerd is)

Ik hoor graag van jullie!

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BastaRhymez schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:55:
Loop gewoon even naar zo'n leuk meissie in de winkel en doe (rustig!) je verhaal.
Geef aan dat je via internet wilde bestellen, order geannuleerd is en dat je alsnog met de 25% korting je vrouwtje thuis gelukkig wilt maken.

Ga niet met wetten strooien, boos worden, stampij maken, etc. Het meissie in de winkel kan er niks aan doen en waarschijnlijk staat de winkel ook nog eens los van de webshop.

Probeer gewoon met mensen te communiceren en probeer er gewoon samen uit te komen.
En nee is ook gewoon een antwoord (van de verkoopmedewerkster).
Dat is dus wat ik ook zeg. (in minder woorden)

@Imnoa Stond er dat de 25% actie alleen online was en winkels uitgesloten ?
Verder zou ik gewoon naar de winkel gaan, en wat je nu doet kan alleen averechts werken.
Je hebt op de actiedag besteld en dat is geannuleerd. je hebt ook al reservering voor winkel, en daar is er wel voorraad, dus zo gek is het niet om in de winkel te kopen/af te halen met 25% korting.

Deze had Douglas gisteren in de aanbieding met 25% korting, echter op het moment dat ik keek niet op voorraad in de webshop. Ik kon hem echter wel reserveren om hem op te halen en af te rekenen in een vestiging. Hiervoor kon ik mijn naam en mailadres invullen en hem binnen 48 uur ophalen.

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 20-11-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:13:
[...]

Verder zou ik gewoon naar de winkel gaan, en wat je nu doet kan alleen averechts werken.
Je hebt op de actiedag besteld en dat is geannuleerd. je hebt ook al reservering voor winkel, en daar is er wel voorraad, dus zo gek is het niet om in de winkel te kopen/af te halen met 25% korting.
In de winkel was hij ook 25% korting.

Ik ga sowieso naar de winkel en ga daar ook geen kassameisje met de dood bedreigen om een paar tientjes korting, de wetten / regels wou ik bewaren voor een mail richting de klantenservice mocht ik er echt niet uit komen

Try SCE to Aux

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:10:
Social media is inderdaad nog een optie, ik heb ze onderstaande even in een privebericht gestuurd op facebook:

[...]
Dude, kom nou even achter dat toetsenbord vandaan... Ga nou eens langs in de winkel en ga (fysiek) het gesprek aan met zo'n dametje.
Nu ben je gewoon wat letters bij iemand op het beeldscherm... In een gesprek kan je zoveel meer bereiken dan achter je toetsenbord allerlei verhalen op te schrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:13
Als je besteld/gereserveerd hebt te tijde van de korting en je hebt 48 uur om het af te halen heb je voor wat ik weet gewoon recht op de 25 %.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
BastaRhymez schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:27:
[...]

Dude, kom nou even achter dat toetsenbord vandaan... Ga nou eens langs in de winkel en ga (fysiek) het gesprek aan met zo'n dametje.
Nu ben je gewoon wat letters bij iemand op het beeldscherm... In een gesprek kan je zoveel meer bereiken dan achter je toetsenbord allerlei verhalen op te schrijven
okay nu wil ik er toch even op reageren hoor.... dametje? meissie? vrouwtje? waarom die denigrerende verkleinwoorden? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
BastaRhymez schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:27:
[...]

Dude, ik ben aan het werk, ik ga vanavond langs.

Ik heb al een telefoongesprek gevoerd, meer kan ik vanaf hier even niet. Ik wou alleen even weten wat mijn rechten waren mocht ik er met hun niet uit komen, een paar tientjes extra betalen door een fout van hun ben ik geen fan van.
palme50 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:28:
Als je besteld/gereserveerd hebt te tijde van de korting en je hebt 48 uur om het af te halen heb je voor wat ik weet gewoon recht op de 25 %.
Dat dacht ik ook, toen ik dat vanmorgen telefonisch wilde bevestigen bij de klantenservice was het antwoord "Computer says no"

[ Voor 21% gewijzigd door ImNotnoa op 20-11-2019 12:33 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:35

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

RodeStabilo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:29:
[...]

okay nu wil ik er toch even op reageren hoor.... dametje? meissie? vrouwtje? warom die denigrerende verkleinwoorden? :?
offtopic:
Omdat dat liever klinkt dan kutwijf ;)

@Imnoa ik ben bang dat het gewoon een kwestie is van pech hebben :/

In hun eigen voorwaarde staat dat ze mogen annuleren, en ik denk dat het een heel getouwtrek wordt om daarin alsnog je gelijk te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Mortum op 20-11-2019 12:32 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 20:28
Cheesy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:08:

[...]
Artikel 3 betreft "Totstandkoming van de Overeenkomst". 3.3 geeft Douglas het recht om een bestelling te weigeren. Dat moet dus vóór totstandkoming van de overeenkomst plaatsvinden.

De bevestiging van Douglas impliceert dat de overeenkomst tot stand is gekomen. Ze hebben het immers al over verzending. Dat ze het daarna over annuleren hebben (en dus niet weigeren) lijkt dat te bevestigen.
Ik zie dus niet in hoe ze zich nog op artikel 3.3 kunnen beroepen.

De enige mogelijkheid die Douglas dan heeft is op basis van artikel 15, overmacht. Echter, het zal moeilijk zijn te bewijzen dat het product niet leverbaar is, als het in een winkel van het eigen concern op voorraad is.

De winkels lijken ook geen franchises te zijn. De site heeft het over eigen winkels en eigen medewerkers. De KvK toont hetzelfde beeld.

Kortom, volgens mij moet Douglas gewoon leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 20-11-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:30:
[...]

Ik heb al een telefoongesprek gevoerd, meer kan ik vanaf hier even niet. Ik wou alleen even weten wat mijn rechten waren mocht ik er met hun niet uit komen, een paar tientjes extra betalen door een fout van hun ben ik geen fan van.

[...]

Dat dacht ik ook, toen ik dat vanmorgen telefonisch wilde bevestigen bij de klantenservice was het antwoord "Computer says no"
Dus de mogelijkheid dat je gewoon een keer pech hebt door sameloop van omstandigheden, en nergens recht op hebt, is al bij voorbaat uitgesloten ? :?
En die paar tientjes, we hebben het hier over ca 14 euro als ik het goed heb ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:34:
[...]

Dus de mogelijkheid dat je gewoon een keer pech hebt door sameloop van omstandigheden, en nergens recht op hebt, is al bij voorbaat uitgesloten ? :?
En die paar tientjes, we hebben het hier over ca 14 euro als ik het goed heb ?
Het ging om 2 keer zo'n apparaat, drie tientjes dus.

En shit happens, maar dan mag ik toch een beetje coulance van ze verwachten ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:37:
[...]

Het ging om 2 keer zo'n apparaat, drie tientjes dus.

En shit happens, maar dan mag ik toch een beetje coulance van ze verwachten ?
Coulance vragen mag altijd, maar het proberen af te dwingen is iets anders.
Dus ja, shit happens, pick your battles enzo ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:40:
[...]

Coulance vragen mag altijd, maar het proberen af te dwingen is iets anders.
Dus ja, shit happens, pick your battles enzo ....
Dat zal ik ook doen, het wordt gewoon een beetje een principekwestie dat ze (zonder overleg) annuleren terwijl ze blijkbaar wel voorraad hebben in de winkels, en dat ik vervolgens het product wel bij ze kan kopen maar voor een 25% hogere prijs

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
[...]

okay nu wil ik er toch even op reageren hoor.... dametje? meissie? vrouwtje? warom die denigrerende verkleinwoorden? :?
Het is niet denigrerend bedoeld. Maar op de (enkele) zaterdagen dat ik er kom, staan er (voor het oog) van die leuke meissies, dametjes (jong volwassen c.q. bijna) vrouwen die er goed verzorgd uitzien.
Mortum schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:30:
[...]

offtopic:
Omdat dat liever klinkt dan kutwijf ;)
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
En nee, het was ook zeker niet bedoeld om ze zo te noemen.
Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:30:
[...]

[...]

Ik lees alleen maar dat je ze met wetten om de oren wilt slaan en dat je via facebook een berichtje hebt gestuurd, niet dat je hebt gebeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
BastaRhymez schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:44:
[...]

Ik lees alleen maar dat je ze met wetten om de oren wilt slaan en dat je via facebook een berichtje hebt gestuurd, niet dat je hebt gebeld :X
Staat in de TS,

Ik heb gebeld, verhaal uitgelegd, zegt ze letterlijk "Je kunt hem vandaag inderdaad nog in de winkel ophalen, je reservering is nog actief, maar wel voor de normale prijs"

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Excuus, dacht dat je daarna nog een keer had gebeld (wat dus niet zo is), my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hackus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:13:
[...]

Deze had Douglas gisteren in de aanbieding met 25% korting, echter op het moment dat ik keek niet op voorraad in de webshop. Ik kon hem echter wel reserveren om hem op te halen en af te rekenen in een vestiging. Hiervoor kon ik mijn naam en mailadres invullen en hem binnen 48 uur ophalen.
Nee.. Jou woorden;
een geannuleerde bestelling ophalen. Je eigen woorden
Order afhalen in de winkel die is al voldaan en gekocht op 25% korting.

Het verschil zit hem in 'reservering' ophalen of besteld er betaalde order afhalen !
Een order die niet meer bestaat, want geannuleerd. Hij is ook niet voldaan dus.

Nogmaals je eigen woorden.

Rustig je verhaal doen vs "Met alle papieren een niet bestaande bestelling ophalen"

2 totaal verschillende dingen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

corset schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:23:
[...]

Nee.. Jou woorden;

[...]
een geannuleerde bestelling ophalen. Je eigen woorden

[...]

Een order die niet meer bestaat, want geannuleerd. Hij is ook niet voldaan dus.

Nogmaals je eigen woorden.

Rustig je verhaal doen vs "Met alle papieren een niet bestaande bestelling ophalen"

2 totaal verschillende dingen
Winkel mag de order niet 'zomaar' annuleren. TS komt gewoon zijn reservering afhalen.
Hij heeft online gekocht en betaald en reservering staan. Order is onterecht geannuleerd ( niet geweigerd) en reservering staat ook met geldende voorwaarden. dus er is geen reden om 25% te weigeren in de winkel.

Alles uitprinten en meenemen en in de winkel de reservering kopen/afhalen met 25%, zo nodig de uitgeprinte documenten laten zien mocht men de korting weigeren.

Je mag een consument niet op valse voorwendselen lokken, om toch maar zonder korting te verkopen. dat is misleiding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
Hackus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:29:
[...]

Winkel mag de order niet 'zomaar' annuleren. TS komt gewoon zijn reservering afhalen.
Hij heeft online gekocht en betaald en reservering staan. Order is onterecht geannuleerd ( niet geweigerd) en reservering staat ook met geldende voorwaarden. dus er is geen reden om 25% te weigeren in de winkel.

Alles uitprinten en meenemen en in de winkel de reservering kopen/afhalen met 25%, zo nodig de uitgeprinte documenten laten zien mocht men de korting weigeren.

Je mag een consument niet op valse voorwendselen lokken, om toch maar zonder korting te verkopen. dat is misleiding.
Je zal ook een keer toegeven dat je het fout verwoord hebt.. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Imnoa schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:13:
[...]

Nee, dat mag niet. Geen enkele partij kan een overeenkomst ontbinden - tenzij de wet anders toelaat. Nakoming van de overeenkomst zou je dus kunnen afdwingen bij de rechter.

Maar dat ga je natuurlijk niet doen, want tegen de tijd dat er een uitspraak ligt, zal jouw vriendin niet zoveel meer hebben aan een adventskalender en is deze mogelijk niet eens meer beschikbaar. Het is daarom beter om een dekkingskoop (artikel 7:37 BW) te doen bij de winkel zelf. In plaats van aflevering af te dwingen, koop je het product en ga je naderhand terugbetaling van het verschil vorderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:21

aap

Je kunt er allemaal moeilijk over doen met wetsartikelen en voorwaarden, maar voor een paar tientjes ga je het toch niet voor de hoge raad uitvechten. Het is dus m.i. helemaal niet zo relevant of Douglas nou wel of niet dit mag doen.

Gezien het verhaal lijkt het me niet onredelijk dat Douglas je vandaag een korting geeft, die je gisteren had kunnen krijgen als je er toen was - en als het artikel dan voorradig was, wat niet geheel duidelijk is.

Ik zou dan ook verwachten dat als je naar de winkel gaat en beleefd vraagt of ze de korting - speciaal voor jou als gerespecteerde klant - niet alsnog kunnen verlenen. Misschien moet je even naar de manager vragen, maar normaliter zou je er dan uit moeten komen.

Zeggen ze dan nog "nee", dan kun je wel op internet gaan vragen of dat juridisch wel in orde is, maar dan zou ik er voor kiezen het er bij te laten zitten en de cosmetica voortaan bij een andere winkel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:33

Theo

moederbord

Het is inmiddels avond. @Imnoa is klaar met werken (denk ik) en is naar de Douglas gegaan. @Imnoa Hoe is het gegaan?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Ze hebben vanaf 0:00 blijkbaar een 25% korting actie op bijna alles, wellicht is de adventskalender dan alsnog te bestellen met korting? @Imnoa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Theo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:12:
Het is inmiddels avond. @Imnoa is klaar met werken (denk ik) en is naar de Douglas gegaan. @Imnoa Hoe is het gegaan?
Verhaal uitgelegd, ze snapten het heel goed en het was inderdaad een hele stomme manier van werken vanuit het hoofdkantoor en de klantenservice maar ik kon ze niet meekrijgen voor de prijs die ik in de webshop betaald had of waarvoor ik ze gereserveerd.

Ze gaf me wel de tip om rond black friday nog eens te kijken omdat ze dan waarschijnlijk wel weer in de aanbieding waren. Aangegeven dat het nu meer een principekwestie was en onverrichte zake naar huis gegaan. Helaas.

Try SCE to Aux

• Cheesy
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:49:
Ze hebben vanaf 0:00 blijkbaar een 25% korting actie op bijna alles, wellicht is de adventskalender dan alsnog te bestellen met korting? @Imnoa
Goede tip, afgaande op de prijs is het deze:
https://www.douglas.nl/Ni...ductbrand_3000083309.html @Imnoa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Nee die is het helaas niet, het waren adventskalenders van NYX maar bedankt voor het meedenken.

Het ging me ook niet helemaal om de prijs, maar om het principe "Joh je hebt iets besteld en betaald, hij is in de webshop helaas (even) uitverkocht dus we annuleren zonder overleg de hele bestelling maar je mag hem wel voor een 25% hogere prijs in de winkel halen"

Ik ga kijken of ik ze ergens anders kan vinden, desnoods duurder.

Try SCE to Aux

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Imnoa Ik zou sowieso een melding maken bij de ACM via consuwijzer je vind daar ook meer info als je nog zgn stappen wilt ondernemen.

[ Ik zal er voortaan opletten mijn bericht(en) duidelijker te formuleren. excuus voor de onbedoelde onduidelijkheid]

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 21-11-2019 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
[...]

okay nu wil ik er toch even op reageren hoor.... dametje? meissie? vrouwtje? waarom die denigrerende verkleinwoorden? :?
Kwestie van manier van lezen.
Kan ook liefkozend zijn..
Nederlandse taal zit overigens vol met verkleinwoorden en is vrij uniek in taal.

Waarom moet er nu zo'n negatief beeld gevormd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
Fore! schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:43:
[...]

Kwestie van manier van lezen.
Kan ook liefkozend zijn..
Nederlandse taal zit overigens vol met verkleinwoorden en is vrij uniek in taal.

Waarom moet er nu zo'n negatief beeld gevormd worden?
offtopic:
Is een hip onderwerp geworden sinds olav mol(f1) iemand 'datameisje' noemde.
Pagina: 1