Toon posts:

MacBook Pro 2016 toetsenbord én scherm defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer zo ver, na 2 eerdere reparatie's aan het toetsenbord van mijn MacBook Pro uit 2016 is nu voor de derde keer het toetsenbord defect, enkele toetsen zijn 'lam' en reageren soms niet of anders dan gebruikelijk. Hiervoor ben ik bij een erkend servicepunt geweest en het reparatietraject zou in gang gezet zijn. Dit alles zou voor de derde keer, kosteloos onder het speciaal daarvoor bestemde serviceprogramma opgelost worden.

In afwacht van de diagnose die ze uitgevoerd hebben voor het vaststellen van het probleem met het toetsenbord doet het volgende probleem zich voor, het scherm begint kuren te vertonen, het scherm vertoont zwarte 'vlekken' langs de gehele onderkant van het scherm. (zie link voor afbeelding) Na wat online onderzoek blijkt ook dit een bekend probleem te zijn met mijn versie Macbook, en dus ook hiervoor is een serviceprogramma in het leven geroepen..

https://www.mupload.nl/img/8dfekq3j3.06.17.png

Logischerwijs ben ik hier niet blij mee, maar goed het is nu eenmaal zo. Echter zit ik er niet op te wachten dat ik mijn laptop straks meer dan een week kwijt ben omdat én het toetsenbord én het scherm vervangen moet worden. Wat zijn mijn opties? Het lijkt mij dat het vervangen van het toetsenbord én beeldscherm minstens net zo duur is als het compleet vervangen van de Macbook, of heb ik dit mis?

Iemand die weet hoe Apple hiermee om gaat?

Ik hoor het graag!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Vervang dan ook ineens de batterij, die zit ook on een service program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iLLuSion_xGen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:03:
Vervang dan ook ineens de batterij, die zit ook on een service program
Bedankt voor het meedenken, de accu is begin dit jaar reeds vervangen, tegelijk met het volledige toetsenbord en de top(?) case. Schijnbaar is dat één component dat allemaal met elkaar is verlijmd etc.

Ik heb het even gecheckt maar de MacBook komt daardoor niet meer in aanmerking voor nog een vervanging van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Als apple je topcase/toetsenbord vervangt is dat altijd ook met nieuwe accu, zit eraan vast zoals je zelf al zegt

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 14:12
Als het een 15 inch is, kost het je 1500 Euro EX btw voor het vervangen scherm en top cover.
Als je de officiële pad bewandeld dat is.

Ik heb het over de 15 inch versie. Als deze groter is komt er rond de 200 Euro bij. }:O

[ Voor 25% gewijzigd door Haruhi op 21-11-2019 09:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haruhi schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:17:
Als het een 15 inch is, kost het je 1500 Euro EX btw voor het vervangen scherm en top cover.
Als je de officiële pad bewandeld dat is.

Ik heb het over de 15 inch versie. Als deze groter is komt er rond de 200 Euro bij. }:O
Beide reparaties zullen naar alle waarschijnlijkheid worden uitgevoerd onder de speciaal daarvoor opgezette serviceprogramma's (lees; apple bekent productiefout en lost het binnen 4 jaar na aankoopdata kosteloos op).

Bij het toetsenbord gaat het om een productiefout in het 'butterfly' toetsenbord en bij het beeldscherm is een kabel gemonteerd die eigenlijk net te kort is en dus bij het openklappen van het scherm elke keer een beetje uitgerekt wordt met haarscheurtjes in de kabel, en dus falen van het scherm tot gevolg.

Mijn vraag is of het voor apple niet handiger is om de hele MacBook te vervangen voor een nieuwe dan om voor ruim €1500 aan reparaties uit te laten voeren aan een MacBook van €1450,-.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klopt, misschien wisselen ze 'm ook wel om voor je. Ze zullen eerst proberen te repareren in ieder geval.

Ow, over de kosten moet jij je niet druk maken, dat doet Apple https://www.onemorething....en-meer-dan-ze-opbrengen/
Pagina: 1