Applicatie werkt wel onder Windows 7, niet onder Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik gebruik een applicatie die prima werkt onder Windows 7. De applicatie kan op twee manieren worden gestart: Stand alone en via een website. Via deze internetpagina worden er bepaalde parameters meegegeven zodat meteen het juiste scherm in de applicatie opent. Hiervoor maak ik gebruik van Java web start (Javaws).
Er wordt dan een jnlp bestandje geopend met Java. Hoe dit precies werkt weet ik helaas niet (heb het niet zelf gemaakt).

In Windows 10 kan ik de applicatie wel stand-alone draaien, maar als ik hem via de website probeer te openen werkt het niet. Er gebeurt dan helemaal niets. Ik heb gekeken in alle logbestanden, en op het moment dat ik het programma vanuit de website probeer te openen verschijnen er wat zaken die mis gaan in het security log:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f0mECt3.png

Alle audit failures (op de bovenste van de lijst na) zijn precies hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IgQakqx.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/12KqyWn.png

De eerste audit failure in de lijst (ik denk dat dit degene is waardoor het mis gaat, maar ben er niet zeker van):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n7Ja5zO.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hYMAohL.png

Na een zoektocht op Google kwam ik uit op bepaalde group policy instellingen die ik zou moeten aanpassen, daar stond alles al goed. Ik heb alle settings geprobeerd, maar met geen enkele instelling werkt het:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cazgBJ3.png

Hopelijk heeft hier iemand een idee hoe dit veroorzaakt wordt en hoe ik dit kan oplossen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Niemand die toevallig een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Geen idee, maar ik gok iets met beveiliging, het zou wel apart zijn als je vanaf internet zomaar een applicatie zou starten, zonder verificatie, authenticatie en autorisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:45
Welke browser gebruik je op windows 7? Toevallig IE?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
HKLM_ schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 07:24:
Welke browser gebruik je op windows 7? Toevallig IE?
Zowel IE, Edge en Chrome geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:45
miicker schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:19:
[...]

Zowel IE, Edge en Chrome geprobeerd
Heb je in ie of edge ook compatibiliteit weergave geprobeerd?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12

DukeBox

loves wheat smoothies

Om browser uit te sluiten, werkt het met dezelfde chrome versie wel op windows 7 ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03
Volgens mij mag je tegenwoordig vanuit de browser geen applicaties meer opstarten. Je kunt nog proberen om de site toe te voegen aan de local intranet zone maar mogelijk werkt dat ook niet meer.

De websites hebben zo geen toegang meer tot je pc vanwege de striktere beveiliging in Windows 10.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Die policies doen AFAIK niets met de rechten, enige verschil is of je de melding krijgt of niet.
This event generates when an attempt was made to perform privileged system service operations.
This event generates, for example, when SeSystemtimePrivilege, SeCreateGlobalPrivilege, or SeTcbPrivilege privilege was used.
De applicatie probeert dingen te doen die blijkbaar tegenwoordig als onveilig worden gezien. Je kunt je afvragen of, als het al kan, het openzetten van het systeem dan verstandig is. Zwaar overdreven gesteld: als een applicatie alleen werkt als het admin password Welkom123 is, dan gebruik ik die applicatie liever niet :P

Ik zou suggereren dat het tijd is om naar een alternatief programma te gaan kijken (en ik zou adviseren dan zonder clientside Java..) en tot die tijd de standalone versie gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:30

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Krijg je een download optie voor de JNLP file? Zo ja, maak eens een file associatie aan naar java webstart. Herstart de browser en kijk eens of het werkt.

Indien dit niet werkt: zie je met taskmanager of process explorer wel enige java activiteit wanneer je in de browser op de JNLP link klikt? Zo ja, dump de parameters hier eens. Misschien zit daar nog iets bijzonders in.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kijk of de java control applet in het configuratiescherm aanwezig is en stel onder het tabje Security in of webbrowsers java inhoud mogen opstarten en vanaf welke site/ipnummer dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ben er achter, in een andere IE modes werkte het wel, dit had ik al eens getest en werkte toen niet, nu werkt het om een of andere reden wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

Advies om rekening te houden met dat nieuwere software nodig gaat zijn, blijft wel staan trouwens. Iedere upgrade van OS / browser zal je weer risico lopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1