Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04:34
Ik zoek een?
Nu mijn huidige 40"sony bravia bijna 15 jaar oud wordt ben ik op zoek naar een nieuwe tv. Een Oled 65" heeft de voorkeur

Wat is je budget?
Ik hoop net onder de €2000 te kunnen blijven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De huidige tv gebruiken we alleen maar met de apple tv en dan voor netflix, amazon prime, Disney+ en youtube. Geluid wordt geregeld door een eigen 5.1 set

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony bevalt erg goed maar lijkt met de prijs toch wel wat hoger te liggen, door een tijdje het oled prijzen topic te volgen lijkt de keuze te gaan tussen Philips(804/854) en LG (C9).

Welke vragen heb je hier nog over?
Philips heeft de lichte voorkeur om amberlight(wat ik ervan bij anderen heb gezien bevalt het goed) en de LG omdat ik in comments lees dat ze de betere specificaties hebben. Bij dat laatste zit dan ook voornamelijk mijn vraag. De LG heeft al een HDMI 2.1 poort ik twijfel echter of dat iets toevoegt. Normaal doe ik wel weer 10 jaar met de tv en wil niet over 5 jaar spijt hebben dat ik geen HDMI 2.1 heb, aan de andere kant heb ik ook zoiets van wat zou het toevoegen? De formaten die de tv ondersteunt kunnen allemaal met 2.0 dus wat zou 2.1 mij dan nog extra kunnen brengen?
Naast de hardware specificaties heb ik ook geen ervaring met android tv en webos (nu is alles apple tv) dus ben ook zeker benieuwd naar de ervaringen op dat gebied.
Tot slot mocht ik nog een ander optie over het hoofd zien sta ik daar ook zeker voor open

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Ik heb ook een Apple TV 4K, maar die gebruik ik vrijwel nooit omdat mijn Sony-televisie Android TV heeft. Dat werkt prima en komt met ingebouwde Cast-ondersteuning, zodat je niet hoeft te wisselen naar andere inputs. Verder zijn er allerlei apps beschikbaar zoals VLC, Netflix, Disney+, Amazon Prime, YouTube, Videoland en ga zo maar door. Mijn VPN-dienst heeft zelfs een app beschikbaar, waarmee ik de content van Netflix ook in andere landen kan zien. Het nadeel van de Philips is dan wel weer dat je geen eARC hebt, waardoor je onder andere DTS:X en Dolby Atmos-output mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
NotSoSteady schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:00:
Het nadeel van de Philips is dan wel weer dat je geen eARC hebt, waardoor je onder andere DTS:X en Dolby Atmos-output mist.
Ik ga nog even kijken naar DTS:X en Dolby Atmos, maar miste dus helemaal het als output hebben en zat alleen aan input te denken bij HDMI 2.1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 10:52
Dat van Philips heeft ambilight, van ambiance. ;)
Ik word er zelf helemaal knetter van en vind zelf dat het vaak niet de goede kleur kiest.

Overigens is Sony over het algemeen wel een stuk beter dan Philips.

Zou zelf voor deze gaan:
pricewatch: Sony KD-65AF8 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
BulMi schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:03:
[...]
Ik ga nog even kijken naar DTS:X en Dolby Atmos, maar miste dus helemaal het als output hebben en zat alleen aan input te denken bij HDMI 2.1 8)7
Gebruik je ARC op het moment of heb je er een speler tussen om de streamingsdiensten te gebruiken? Zo ja, dan is HDMI 2.1 om lossless audio te versturen via eARC niet interessant, omdat je mediaspeler dat uitstuurt naar je 5.1 set. Althans, ik ga er even vanuit dat je een receiver gebruikt.

Met een nieuwe tv zou je ervoor kunnen kiezen om de streamingdiensten via apps op de tv te gebruiken. Dan is eARC een oplossing. Scheelt een apparaatje en een kabeltje. Let wel, ARC hoeft niet goed te werken. Ik heb een LG OLED C7 en een Marantz 5010 receiver, maar ik krijg het gewoon niet aan de praat. Komt omdat ARC veelal CEC gebruikt (vraag me niet waarom) en elke fabrikant gooit zijn eigen sausje over CEC, waardoor apparaten van hetzelfde merk goed communiceren, maar verschillende merken onderling niet altijd.

Het is niet alleen eARC wat HDMI 2.1 interessant maakt, maar ook hogere resoluties en framerates. Ga je dat gebruiken? Hoogstwaarschijnlijk niet, maar mogelijk komen er HDMI 2.1 snufjes die mogelijk wel interessant zijn en door de fabrikant in je hardware gepatcht worden. Let wel, alle apparaten in de keten moeten HDMI 2.1 ondersteunen om daar gebruik van te maken.

Ik ben voor LG gegaan omdat het de beste prijs had. Ik ben erg te spreken over de tv en het gebruiksgemak en snelheid van het OS van de tv (webos).

Voor je budget moet een 65" OLED lukken. Kijk ook eens in het OLED prijzen topic:
https://gathering.tweaker...ist_messages/1832627/last
Torac schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:08:
Overigens is Sony over het algemeen wel een stuk beter dan Philips.

Zou zelf voor deze gaan:
pricewatch: Sony KD-65AF8 Zwart
Sony schijnt een betere motion handling te hebben. Maar ik vind de meerprijs van de Sony's dat niet waard, ook al vind ik het design mooier. Zoals gezegd, ik heb de C7 nu 2 jaar en het is echt een fantastische tv met geweldig beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 20-11-2019 09:16 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Hier al gekeken?
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Zoeken op 65 en dan de laatste pagina's kiezen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
Hulleman schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:14:
[...]

Gebruik je ARC op het moment of heb je er een speler tussen om de streamingsdiensten te gebruiken? Zo ja, dan is HDMI 2.1 om lossless audio te versturen via eARC niet interessant, omdat je mediaspeler dat uitstuurt naar je 5.1 set. Althans, ik ga er even vanuit dat je een receiver gebruikt.
[...]
Ik heb op dit moment een goedkope sony reciever gelijk aangeschaft met de tv. Deze is eigenlijk ook aan vervanging toe. De uitgaven wilde ik echter niet in 1 keer doen en wat verdelen. Daarvoor zit ik te kijken naar bijv. sonos of heos maar die keuze is nog lang niet gemaakt.
Ook ivm BF wilde ik eerst de keuze doorhakken op gebied van TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
Dat topic volg ik al een tijdje, maar daar is weinig discussie geoorloofd over welke tv beter geschikt is. Via dat topic ben ik ook op deze 2 modellen gekomen met prijs rond de €2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
De schermen zijn allemaal van LG, het zal dus echt om de features eromheen gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
BulMi schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:57:
[...]

Dat topic volg ik al een tijdje, maar daar is weinig discussie geoorloofd over welke tv beter geschikt is. Via dat topic ben ik ook op deze 2 modellen gekomen met prijs rond de €2000.
Daar is weer het algemene OLED topic voor :)

@Señor Sjon,
klopt, maar alleen een paneel maakt nog geen werkende tv. De hardware om dat scherm aan te sturen is wel ontwikkeld door de verschillende fabrikanten, waardoor motion handling van Sony beter is dan LG.

Ik heb trouwens geen idee hoeveel verschil eea maakt. Mss is het in de marge, mss niet.

Je gaat je aan geen enkele OLED een grote buil vallen. Prachtige weergave.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55
Als de Sony te duur is kan je ook kijken naar de panasonic 65gzw954.

De panasonic tv heeft net als de sony betere motion handeling dan de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Torac schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:08:
Dat van Philips heeft ambilight, van ambiance. ;)
Ik word er zelf helemaal knetter van en vind zelf dat het vaak niet de goede kleur kiest.
Offtopic maar heb je wel de juiste kleur muur ingesteld op je Philips tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 10:52
@SOTD offtopic maar heb ik ingesteld ja. Houd er persoonlijk gewoon niet van soort disco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BulMi
De kleine technische verschillen konden de rest van de familie niet overtuigen. Ambilight is belangrijker. Het is de Philips 854 geworden.
Kamera express had een mooie deal voor 2099 en daar krijg ik nog de cashback van 350 overheen dus uiteindelijk 1750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
BulMi schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:47:
De kleine technische verschillen konden de rest van de familie niet overtuigen. Ambilight is belangrijker. Het is de Philips 854 geworden.
Kamera express had een mooie deal voor 2099 en daar krijg ik nog de cashback van 350 overheen dus uiteindelijk 1750.
Ik zie dat deze tv nog geen enkele review heeft, ik hoop dat je er 1 wilt invullen met wat je erover kwijt wilt want ik ben wel nieuwsgierig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 20:01
Bij de HTC in eindhoven kun je deze week de philips 65OLED804/12 kopen voor 2349 euro met 350 euro cashback (google pop up store HTC)

Niet meer nodig zie ik nu :)

[ Voor 12% gewijzigd door ToWi1989 op 09-12-2019 20:19 ]

Pagina: 1