Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 20:18
Ik zoek een?
PSU die stil is op low-load

Wat is je budget?
70-100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, wel minimaal 600 watt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zojuist mijn ryzen 3700x systeem in elkaar gezet. Er zitten nu 7 fans in die afhankelijk van de CPU temp helemaal stilstaan (<30) of anders langzaam beginnen te draaien afhankelijk van de temperatuur. Als de CPU nu onder de 30 graden is hoor ik alleen nog de PSU wat mij stoort. Het is sowieso een PSU van ruim 11 jaar oud dus een keer vervangen lijkt mij sowieso een goed idee. Het is de Cooler Master Real Power M620. Ik zoek dus een PSU die het liefste zijn fan helemaal uitzet als hij niet te warm is/low load.

Beste antwoord (via SeanCattery op 20-11-2019 08:58)

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 22:31
Aangezien waarschijnlijk jou systeem idle is wanneer je CPU onder de 30 graden is, kan je eens kijken naar de Seasonic Focus GX Gold series, bijv. de 650watt. Deze heeft een hybrid mode waarbij onder de (ik geloof) 30% load op de PSU de fan helemaal stil staat, pas daarboven gaat deze langzaam draaien.

pricewatch: Seasonic Focus GX-650

Joey van der Houven

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Joey_RTLX
Aangezien waarschijnlijk jou systeem idle is wanneer je CPU onder de 30 graden is, kan je eens kijken naar de Seasonic Focus GX Gold series, bijv. de 650watt. Deze heeft een hybrid mode waarbij onder de (ik geloof) 30% load op de PSU de fan helemaal stil staat, pas daarboven gaat deze langzaam draaien.

Joey van der Houven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52
Welke videokaart, behuizing, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
Behuizing: Phanteks P350X
Videokaart: GTX 980, gaat nog vervangen worden door 5700xt
16GB RAM
MSI B450 Tomahawk MAX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeanCattery
Joey_RTLX schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:48:

Die ziet er inderdaad goed uit en had ik zelf nog niet gevonden, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_RTLX
SeanCattery schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:55:
Behuizing: Phanteks P350X
Videokaart: GTX 980, gaat nog vervangen worden door 5700xt
16GB RAM
MSI B450 Tomahawk MAX
650 watt is ruim genoeg voor de meeste systemen, mits je wilt overclocken, dan zou ik kijken naar de 750 watt.

Joey van der Houven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:04
Maar als de fan wel gaat draaien is die verre stil zoals bij alle Seasonic voedingen. Daarbij houdt de kwaliteit van de fan niet over. Betere keuzes zijn de Super Flower Leadex III 550 en 650w, Corsair RMx 550w en vooral de be quiet Straight Power 11 550w. Die laatste heeft geen passieve modus maar een heel goede fan, de beste die je in een voeding zal vinden, die op een heel laag toerental kan draaien en onhoorbaar is tijdens elke belasting wat de levensduur ten goede komt omdat de temperatuur lager is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@SeanCattery Ik ben het eens met Uszka. (je bent een beetje snel met 'beste antwoord' geven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

TTLCrazy

Listen to Frankie

Uszka schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:12:
Maar als de fan wel gaat draaien is die verre stil zoals bij alle Seasonic voedingen. Daarbij houdt de kwaliteit van de fan niet over. Betere keuzes zijn de Super Flower Leadex III 550 en 650w, Corsair RMx 550w en vooral de be quiet Straight Power 11 550w. Die laatste heeft geen passieve modus maar een heel goede fan, de beste die je in een voeding zal vinden, die op een heel laag toerental kan draaien en onhoorbaar is tijdens elke belasting wat de levensduur ten goede komt omdat de temperatuur lager is.
Mijn Seasonic PSU fan is wel erg stil en hoor je echt niet tijdens normaal gebruik en nee, ik heb de fan niet stil staan met weinig belasting want ik wil graag met elke temperatuur dat de onderdelen gekoeld worden. Ik ben het wel met je eens dat als je perse voor een stille voeding gaat de BeQuiet de beste keuze is.

[ Voor 6% gewijzigd door TTLCrazy op 20-11-2019 09:25 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Uszka schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:12:
Ik heb 2 seasonic prime's en ik maak geen gebruik van de hybrid-mode. Alleen bij aanzetten gaat even de fan 1 seconde hard draaien en hoor je hoe die klinkt. Bij verder gebruik is deze juist stil. Ik hoor hem niet. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeanCattery schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:58:
[...]

Die ziet er inderdaad goed uit en had ik zelf nog niet gevonden, thanks!
Het is dan ook niet de meest geschikte voor je wensen. De voeding wordt zeer luidruchtig onder zware belasting en de fan is niet van al te hoge kwaliteit waardoor bijgeluiden regelmatig worden gehoord.

Corsair RMx 2018, be quiet! Straight Power 11 en Fractal Design ION+ zijn betere voedingen voor jouw. Deze hebben kwalitatief veel betere fans en zijn ook duidelijk stiller.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 20-11-2019 09:49 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:58
De Straight power 11 is zeer stil en naar mijn mening een zeer goede voeding.
Laatst een systeem gebouwd met deze voeding en zelfs als je er vlak naast zit is deze onhoorbaar.
Pagina: 1