Welke Budget Game Monitor?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwnrip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-10-2020
Beste Tweakers!

Ik ben opzoek naar een budget game monitor voor onder de 200 euro. Momenteel gebruik ik mijn 55 inch 4k tv als monitor, heb een AMD Radeaon RX460 als videokaart en die combi geeft soms een ongewenst resultaat. Afhankelijk van momenten in een game zijn er pieken boven de 140fps, maar ook dalen van onder de 30fps. Wil graag blijven pieken en omdat mijn videokaart AMD FreeSync ondersteund, zoek ik nu een beeldscherm die FreeSync heeft.

Nu heb ik al wat gekeken en onderzocht , 24 inch is voldoende, mits 27 niet veel duurder is, full hd is voldoende, liefst 1ms en wil dus FreeSync, maar loop voornamelijk vast op deze punten:

• IPS? TN? VA?
• Curved of plat?
• 60hz? 75hz? 144hz?

Volgens mij is het persoonlijke voorkeur en lijkt mij IPS, Curved, 144hz het mooiste, maar maar geen idee

Dan loop nog ik met 1 ding vast en dat is de werking van FreeSync op de minimale hz refresh rate.

Ik ben bang dat ik met deze “oude” videokaart nog wel eens onder de 30fps zal komen en vraag me dan af of de FreeSync dan wel aanslaat/werkt. De reden is omdat er veel monitoren een minimale FreeSync refresh rate van 48hz (of hoger) hebben en maar een paar die beginnen bij 30hz.

Hierbij de vraag: hebben fps en de hz iets met elkaar te maken? En zo ja is het dan beter om een monitor met een lager minimale freesync hz aan te schaffen? Of welke monitor is het best voor mijn hardware?

Heb deze 5 monitoren met elkaar vergeleken en waarvoor ik kies is afhankelijk wat het beste voor mij is (andere suggesties zijn welkom):

https://tweakers.net/pric...93;1183137;852115;766975/

Wat mij een mooie monitor lijkt is de AOC 24G2U alleen die heeft een FreeSync rate van 48-144hz, is de minimale FreeSync hz rate niet wat te hoog voor mijn computer?

Verder zijn dit mijn computer eigenschappen:
• Moederbord Intel MSI H110M PRO-VD
• Processor Intel Pentium G4560
• Crucial DDR4 2x16GB 2133
• Crucial SSD MX300 275GB
• VGA Gigabyte Radeon GV-RX460WF2OC-4GD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Welke games en op welke settings wil je die gaan spelen want je setup is behoorlijk minimaal voor een gamesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren