Zie titel. Ben nu bezig met 2 blowholes aan de zijkant, en het wil maar niet lukken met die doorzaagschijvies van aldi dremel.
gebruik de reenforced cutting wheels, dit zijn de slijpschijfjes van dremel met fiberglass versterking er in. werken perfect
Verwijderd
Kosten normale schijfjes = 14,- ong a 20stuks
Kosten Glasfiber schijfjes = 20,95 a 5 stuks Maar ze gaan inderdaad lang mee
Ik heb 2x 120mm gaten gedremeld met 2 schijfjes... en de 3e een beetje
Kosten Glasfiber schijfjes = 20,95 a 5 stuks Maar ze gaan inderdaad lang mee
Ik heb 2x 120mm gaten gedremeld met 2 schijfjes... en de 3e een beetje
Zijn ze per stuk te koop? Of wil iemand iets aan mij verkopen?
zoals hierboven staat de goeie per 5 voor 20,95, zijn niet los te krijgen, zover ik weet
Okeh bedankt, ik ga vanmiddag wel ff kijken bij gamma of praxis.
Haal bij de Praxis gewoon een 25mm diamand schijfje, gaat lang mee en gaat als boter door het metaal heen. Kost ong. f 25,-
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Heb je ze beide gehad dan? Want nu weet ik niet want ik moet nemen.
ik weet zelf niet hoe en of die diamant schijf het doet, die fiberglass schijfjes werken in ieder geval. ik heb het logo zie sig met 5 schijfjes gemaakt
dan heb jij daar wel een erg goedkope praxis hiero kosten ze 69,95Op woensdag 01 augustus 2001 12:41 schreef Microkid het volgende:
Haal bij de Praxis gewoon een 25mm diamand schijfje, gaat lang mee en gaat als boter door het metaal heen. Kost ong. f 25,-
Je moet niet die van Dremel zelf hebben. Deze is ook te groot, en kost idd omg f 69,-. Er is nog een merk (engels geloof ik), die hing bij de Praxis aan de andere kant van de Dremel etalage, en die was f 25,-. Let op dat het schijfje maar 25mm in doorsnee is, daarom is ie ook goedkoper.Op woensdag 01 augustus 2001 13:44 schreef rick17 het volgende:
[..]
dan heb jij daar wel een erg goedkope praxis hiero kosten ze 69,95
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
dan heb ik die dure gezien, die was idd van een ander merk maar ik zag geen diamandslijpschijven van de dremel bij de praxisOp woensdag 01 augustus 2001 13:56 schreef Microkid het volgende:
[..]
Je moet niet die van Dremel zelf hebben. Deze is ook te groot, en kost idd omg f 69,-. Er is nog een merk (engels geloof ik), die hing bij de Praxis aan de andere kant van de Dremel etalage, en die was f 25,-. Let op dat het schijfje maar 25mm in doorsnee is, daarom is ie ook goedkoper.
Je moet uitkijken met die diamandschijfjes... ze slijten bijna niet, MAAR, ze kunnen wel gewoon breken!
Ik heb mijn 2 120mm blowholes met normale schijfjes gemaakt, heb er in totaal maar 3 of 4 verbruikt...
Ik heb mijn 2 120mm blowholes met normale schijfjes gemaakt, heb er in totaal maar 3 of 4 verbruikt...
Hoe breek jij die? Ze zijn gewoon van metaal, dus dan moet je wel flink modden om ze te breken.Op woensdag 01 augustus 2001 14:04 schreef BrZ het volgende:
Je moet uitkijken met die diamandschijfjes... ze slijten bijna niet, MAAR, ze kunnen wel gewoon breken!
Die normale schijvies breken bij om de paar minuten als ik bezig ben.Op woensdag 01 augustus 2001 14:04 schreef BrZ het volgende:
Als je gewoon rustig dremelt dan breekt er niets
of gewoon met een metaalboor 25x boren in een cirkel en dan netjes afvijlen met een ijzervijl. Werkt ook wel denk ik.
Of het net zo netjes is? kein idea
Of het net zo netjes is? kein idea
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Ik heb die fiberglas schijfies gehaald. en ze doen het perfect 
Off-Topic:
Welke casefans zal ik nemen van coolermaster of sunon?
Off-Topic:
Welke casefans zal ik nemen van coolermaster of sunon?
Verwijderd
[topic=195541] heb ik gedaan met gewoon een ijzerzaag in de black&decker decoupeerzaag.
Niet helemaal waar; ik heb veel informatie ingewonnen bij een WTB-er, en die vertelde me dat dat het beste was, tenzij je een plasma-cutter danwel een stans had.
Anyways, je moet het hele zaakje goed aftapen, anders beschadigd de zool van de zaag de lak.
Bovendien heeft "koudgewalst staal" wat mijn kast dus schijnbaar is/was een erg taaie eigenschap, dus je moet goed duwen!
Niet helemaal waar; ik heb veel informatie ingewonnen bij een WTB-er, en die vertelde me dat dat het beste was, tenzij je een plasma-cutter danwel een stans had.
Anyways, je moet het hele zaakje goed aftapen, anders beschadigd de zool van de zaag de lak.
Bovendien heeft "koudgewalst staal" wat mijn kast dus schijnbaar is/was een erg taaie eigenschap, dus je moet goed duwen!
Verwijderd
Dat andere merk heet "Proxxon" is duits en schijnt ook goed te zijn.
Heb vanmiddag de diamantschijf gehaald en was 24,95 ..
Heb het nog niet uit kunnen proberen maar het ziet er stevig uit
btw "Proxxon" hebben ze bij E-Norm bouwmarkten.
Heb het nog niet uit kunnen proberen maar het ziet er stevig uit
Yep, da's het metk dat ik bedoelde. Mij bevalt die diamantschijf prima. En hij breekt niet...Op woensdag 01 augustus 2001 21:03 schreef Tweakme het volgende:
Dat andere merk heet "Proxxon" is duits en schijnt ook goed te zijn.
Heb het nog niet uit kunnen proberen maar het ziet er stevig uitbtw "Proxxon" hebben ze bij E-Norm bouwmarkten.
slijt die TOTAAL niet?Op donderdag 02 augustus 2001 08:14 schreef Microkid het volgende:
[..]
Yep, da's het metk dat ik bedoelde. Mij bevalt die diamantschijf prima. En hij breekt niet...
of is het zo dat je dan na 2 blowholes een nieuwe mag halen?
Tot nu toe heb ik er 3 holes mee gemaakt, een wandmeubel onder handen genomen, een Secu strip ingekort, een lading 8mm boor-pluggen ingekort, een montage plaat van een plafond ventilator verbouwd en nog wat klein grut, en hij slijpt nog steeds.. 
Overtuigd?
Overtuigd?
Ik heb voor 5 blowholes (2x 120mm en 3x 80mm) 1 zaagje voor een decoupeerzaag gebruikt.. was nadertijd wel flink versleten (in het midden waren de tanden glad) maar het resultaat mag er wezen.
25 gaten boren en verder uitvijlen lijkt me niet echt een optie, althans bij mijn kast (Aopen HX08) is het metaal daar veel te dik voor (beetje bramen afvijlen was al veel werk, laat staan de gaten helemaal rond maken).
25 gaten boren en verder uitvijlen lijkt me niet echt een optie, althans bij mijn kast (Aopen HX08) is het metaal daar veel te dik voor (beetje bramen afvijlen was al veel werk, laat staan de gaten helemaal rond maken).
Pagina: 1