Oculus quest + link of rift S

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
hallo.
Ik ben van plan binnenkort (tussen nu en een week) een VR headset aan te schaffen. Nu zat mijn keuze op de rift S tot dat ik alle nieuws las over de oculus quest + link. Nu zit ik te twijfelen wat ik zou halen.

Mijn vraag.
Ik ben een PC gamer.
Zouden de mensen die de quest + link hebben geprobeerd/gebruiken(+ misschien de rift S) hun ervaringen kunnen delen en mij kunnen vertellen als ik als een PC gamer(die hem heel af en toe mee neemt waar ook een goeie pc is) de quest + link moet gaan aanschaffen of de rift S zins dat een dedicated headset voor pc is?

Alvast bedankt. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Misschien te laat maar ik had zelfde dilemma. Ik bezit een goede game pc met een i7 en 1080GTX. Ik heb toch voor de Oculus Quest gekozen.

Hij heeft geen palen nodig en is draadloos in zijn geheel.

Het aanbod van games is mager en ik draai ook Steam VR via een gekochte software streamer, RIFTCAT.
Dat werkt goed. Soms beetje lag maar speelbaar. De steam vr heeft 3500+ games voor de Oculus dan beschikbaar. Ook minecraft VR was een aparte ervaring (via minecraft VR plugin)

Er blij mee.

Met een 2 meter USB c kabel werkt alles zonder lag, ook steam Vr maar dan zit je met een relatieve korte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Quest kan je momenteel niet kopen (uitverkocht, de 128GB versie kan je nog wel kopen).
Zou zeggen op youtube heb je veel fimpjes over dit onderwerp en maak je keuze:

Hier 1tje:

[ Voor 6% gewijzigd door Plugin op 02-01-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
Er is inderdaad inmiddels meer dan genoeg vergelijking te vinden. Ik zou zelf zeggen dat als je een pc hebt staan met (meer dan) voldoende resources, dat je dan beter af bent met de Rift S (tenzij je heel graag zonder kabeltje wil werken). Dit omdat je een betere beeldkwaliteit hebt, het device een stuk lichter is, en je alle vrijheid qua software hebt.

iRacing Profiel