Toon posts:

Altijd online?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Hier ben ik weer met een misschien voor jullie domme vraag maar ik vroeg me af wat je nu altijd hoort echt waar is. Ik krijg binnenkort als alles goed gaat ADSL Comfort abbo bij Zonnet. En heb ook al een vraag gepost over het ADSL via een netwerk maar hoe zit het nou met die verhalen over altijd online? Mag dat? Kan dat? (buiten beschouwing gelaten dat weleens de connectie gewoon even vastloopt oid) Gewoon 24/7 je pjoeter aan laten staan online?

Alvast bedankt maar weer voor evt reacties *D

Verwijderd

Kort maar krachtig: Jah

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als een ISP belooft dat je altijd online kan zijn (in hun recalme's ofzo) dan moeten ze dit ook doen, of anders geld terug geven ofzo. Ze mogen niet zomaar adverteren met iets wat ze niet doen.

Chello heeft hier ook flink in gefaald. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Je kan er ook gewoon even een oude computer voorgooien die als server dient. Die laat je dan 24/7 draaien, terwijl je je eigen pc dan uit kan zetten. Of zoiets.

Tis maar een voorbeeld ;)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

waarom zou je niet 24/7 online kunnen zijn :? dat kan met je gewone modempje ook wel, kost een paar pieken overigens... :) .
Het enige waar ze over zouden_kunnen_gaan_zeuren is als je unlimited, lees: 24/7 enorme bestanden gaat binnentrekken, dan willen ze wel ns aan de bel hangen of het ietsje minder zou mogen.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Je mag idd gewoon 24/7 je verbinding open laten staan.
Maar dat staat waarschijnlijk ook wel op de site van Zon :)
Er wordt trouwens geen uptime garantie gegeven, dus tenzij je echt onevenredig veel storingen hebt, moet je er gewoon genoegen mee nemen dat er wel eens een storing kan optreden.

Verwijderd

Topicstarter
Wow ongeveer 20 minuutjes geleden gepost en nu al reacties. Ik hoop dat dat ADSL snel gaat werken bij mij ;) ;)
Bedankt :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Onbeperkt online is trouwens iets anders dan onbeperkt downloaden. Hou daar wel rekening mee, de meeste providers hanteren een fup.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op woensdag 01 augustus 2001 11:58 schreef rdgf het volgende:
Onbeperkt online is trouwens iets anders dan onbeperkt downloaden. Hou daar wel rekening mee, de meeste providers hanteren een fup.
dat zei ik hierboven ook al..maar wat is precies een fup :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan als ik inderdaad altijd online kan zijn om een eigen Starcraft server te plaatsen (Dit speel ik vrij fanatiek online) en ik dl trouwens nooit erg veel.

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is precies een fup?
Volgens mij bedoelen ze met FUP - Fair Use Policy *D

Verwijderd

Met ADSL comfort heb je 64 kbit upload (dus minder dan 8 kB p/s), om daarop een gameserver te draaien is behoorlijk lastig.
Met zo'n bandbreedte up is het ook nog behoorlijk moeilijk om heel erg veel te uploaden, dus commentaar daarop krijgen zul je waarschijnlijk niet.

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

als je de pc 24/7 uur laat aanstaan
word het wel warm in je kamer...
en je heb snel kans dat je fans snel aanlopen door de stof.

maar online zijn kan 24/7/4/12/100 :)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 01 augustus 2001 12:25 schreef Bass64 het volgende:
als je de pc 24/7 uur laat aanstaan
word het wel warm in je kamer...
en je heb snel kans dat je fans snel aanlopen door de stof.
Valt mee hoor, raam open en niet te ver overclocken met warm weer. :)
Bij de ideale ISP ja! :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
bij mij staat adsl 24/7 maar heb nooit problemen, behalve wanneer me modem raar gaat doen en een Raaappp fout ofzoiets aangeeft(om de paar mnd ofzo), dit is een algemene fout van alcatel en is op te lossen door je modem uit te zetten(via de uit knop) en dan de pc op te starten en w8en tot alle lampjes op de modem gaan branden..en voila hij doet het weer...

Verwijderd

Als je bij je ouwe lui woont dan gewoon 24/7 aan laten staan (zou ik tenminste doen).

Als je een eigen stekkie hebt,dan zou ik het wat rustiger aan doen. Kost op jaarbasis toch weer een paar honderd piek om em 24/7 aan te laten staan.

Heb em zelf af en toe overdag aan staan: isootjes downloaden enzo.

Maar als je geen services draait (ftp, http etc), dan heeft et weinig zin volgens mij.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 12:25 schreef Bass64 het volgende:
ff offtopic, maar kon het niet laten:

maar online zijn kan 24/7/4/13/100

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 13:50 schreef Ransweijck het volgende:

[..]

ff offtopic, maar kon het niet laten:

maar online zijn kan 24/7/4/13/100
Ja, idd anders heeft een jaar maar 4x12 = 48 maanden :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 01 augustus 2001 11:37 schreef jelmervos het volgende:
Als een ISP belooft dat je altijd online kan zijn (in hun recalme's ofzo) dan moeten ze dit ook doen, of anders geld terug geven ofzo. Ze mogen niet zomaar adverteren met iets wat ze niet doen.

Chello heeft hier ook flink in gefaald. :)
Zucht.... het is niet te geloven hoeveel mensen nog daadwerkelijk alle reclames geloven |:(

Ben jij ook zo'n TellSell koper? ;)

Het is NIET de reclame die geldt, maar de LEVERINGSVOORWAARDEN. Je hebt uiteraard het recht om deze voorwaarden voor aanschaf te lezen, maar lang niet iedereen doet dat....

Sterker nog, Chello is verplicht je de leveringsvoorwaarden te leveren als je het contract opmaakt.... en op dat moment kun je lezen dat Chello helemaal NIETS garandeerd.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1