Een tijdje geleden heb ik een stapel oude moederbordjes gekocht voor een prikkie. Veel beschadigd, kapot of er is iets anders mee.
Een bordje is een Abit PH5 PR5 moederbord. Deze lijkt na het schoon blazen van stof in zodanige staat dat deze zou moeten werken.
Er ontbreken nu 2 dingen:
- een 2032 batterij (uiteraard geen probleem)
- de bios chip
De laatste is een probleempje: Ik heb geen idee welke chip ik daar in moet/kan steken.
Firmware vinden is geen probleem, maar de chip zelf krijg ik niet geïdentificeerd. Ook op het moederbord is het type niet in de silk screen geprint.
Websites die vervangende chips aanbieden vragen om het type chip... Dat ik dus niet ken.
Weet iemand welke chip ik moet hebben?
(flashen kan ik op een beperkt aantal typen chips)
Een bordje is een Abit PH5 PR5 moederbord. Deze lijkt na het schoon blazen van stof in zodanige staat dat deze zou moeten werken.
Er ontbreken nu 2 dingen:
- een 2032 batterij (uiteraard geen probleem)
- de bios chip
De laatste is een probleempje: Ik heb geen idee welke chip ik daar in moet/kan steken.
Firmware vinden is geen probleem, maar de chip zelf krijg ik niet geïdentificeerd. Ook op het moederbord is het type niet in de silk screen geprint.
Websites die vervangende chips aanbieden vragen om het type chip... Dat ik dus niet ken.
Weet iemand welke chip ik moet hebben?
(flashen kan ik op een beperkt aantal typen chips)
[ Voor 1% gewijzigd door Waterbeesje op 19-11-2019 23:07 . Reden: type verkeerd, vraag blijft staan ]
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS