Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trage laptop met twee programma's lopend

Pagina: 1
Acties:

• vatchie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-10-2020
Ik kocht mijn laptop ongeveer een half jaar geleden en sinds de aankoop loopt de laptop traag wanneer ik meer dan 2 programma's open. Dit geldt voornamelijk voor mozilla firefox.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gu5vM34.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RK2ow57.png

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb antivirus laten lopen, malwarebytes, CCleaner maar dat verbeterde de prestaties niet.
Ik heb mijn opstartprogramma's opgeruimd en de cache ook.

[ Voor 7% gewijzigd door vatchie op 19-11-2019 22:02 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 11:47
Welke laptop is het exact?
Lijkt er op dat de CPU het gewoon zwaar heeft. 't ding is natuurlijk ook geen hoogvlieger.

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 19-11-2019 22:13 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@vatchie Laat ook het tabblad Prestaties en dan de CPU even zien. Ik verdenk dat de CPU niet op volle snelheid draait door energiebesparing.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 19-11-2019 22:07 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De cpu is gewoon erg beperkt. Trouwens zit er een HDD of een SSD in? Als er nog geen SSD in zit, kun je door de HDD te wisselen met een SSD een dikke performanceboost boeken.

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je laptop gewoon traag is omdat je CPU traag is. De A9 is gebaseerd op de AMD Excavator architectuur (2 cores ook maar). Er zit gewoon niet meer in.

Excavators staan bekend om hun trage prestaties.

Een laptop met iets van een AMD Ryzen processor oid zou veel vloeiender presteren.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Tja de CPU is zeker geen snelheidsmonster maar voor zo'n recente CPU en geheugen configuratie moet het toch wel fatsoenlijk kunnen draaien?
Op oude core2 CPU's draait Win10 toch ook al fatsoenlijk.
Misschien verborgen Asus bloatware?
Ik zou eens een schone installatie doen met de laatse Windows 10 release.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:58
The_Doman schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:21:
Tja de CPU is zeker geen snelheidsmonster maar voor zo'n recente CPU en geheugen configuratie moet het toch wel fatsoenlijk kunnen draaien?
Op oude core2 CPU's draait Win10 toch ook al fatsoenlijk.
Misschien verborgen Asus bloatware?
Ik zou eens een schone installatie doen met de laatse Windows 10 release.
Tja.
https://cpu.userbenchmark...PU-2016-MSR/2720vsm496441

Als er geen SSD in zit inderdaad doen, los daarvan het aantal tabbladen beperken :)

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor heel licht werk ja. De 2 cores zitten samen op 1 module, met A9 delen alle cores die op dezelfde module zitten toch het cache geheugen? Dat kan aanzienlijk vertragen. Er is ook maar 1 geheugen kanaal.

Bij Notebookcheck.net hebben ze best een goede bespreking van deze chip. (een review zou ik het niet willen noemen)
Pagina: 1