Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn foto's via USB in te laden (win2k) maar het werkt niet. Moet ik buiten die CD nog iets installeren? (nieuwe hardware ofzo?)

Verwijderd

Nee, niet echt. Installeer de software, sluit je cam aan en zet'm aan. Dat zou moeten werken.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Klein gokje...
1) Je moet de camera WEL in de play-mode zetten
2) Wat ook nog wel eens wil gebeuren (met onze ixus in ieder geval) is dat je het programma zoombrowser ff moet afsluiten, dan de camera aanzetten. Als het proggie al draait, gaat het kontakt maken niet altijd even lekker.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:33

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

naast zoombrowser moet je toch ook een usb driver installeren ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Meestal zijn je USB poorten wel gedriverd of bedoel je dt niet?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:33

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik kan mij herrineren dat ik ook nog een soort usb driver moest installeren, of is die alleen voor twain toegang tot de camera, kan ook wel.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 02 augustus 2001 16:49 schreef cosmoOo het volgende:
ik kan mij herrineren dat ik ook nog een soort usb driver moest installeren, of is die alleen voor twain toegang tot de camera, kan ook wel.
Hm.... good point...

Ik heb die zooi dus wel geïnstalleerd.... en voor TWAIN heb je die drivers in ieder geval nodig... maar misschien niet voor Zoombrowser? :? Ik zou het niet weten.

Wel ff een ander vraagje...

Wie 'ziet' z'n Ixus in 'Deze Computer'
Dan bedoel ik niet als Driveletter maar gewoon als digitale camera? (zodat je ook ZONDER zoombrowser je camera kan doorsnuffelen met de standaard Verkenner)

If so... Hoe heje dat voor elkaar gekregen?

Verwijderd

Ik gebruikt dat USB-kabeltje helemaal niet meer sinds ik een Cardreader heb. :)
Dat gaat 100x sneller en de bestanden zijn kleiner als dat je eerst met PS moet importeren en opslaan als JPG Quality 12.

Verwijderd

Ik heb met m'n S20 gewoon alle software geinstalleerd inclusief TWAIN driver die OOK nodig is voor zoombrowser. Eerst gebruikte ik zoombrowser voor het kopiieren maar nu ik die PCMCIA converter heb echt nooit meer. Klik en sleep in m'n eigen nette directory structuur werkt beter. Alleen ik zit met een ander probleem. Elke keer begint als ik gekopieerd heb van de flashcard en daarna hem in de camera of gewoon via m'n laptop leeg m'n nummering weer overnieuw. De nummering is ook heel anders als in zoombrowser weet iemand hoe ik dat anders doe.??

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 03 augustus 2001 00:35 schreef xmike het volgende:
Ik heb met m'n S20 gewoon alle software geinstalleerd inclusief TWAIN driver die OOK nodig is voor zoombrowser. Eerst gebruikte ik zoombrowser voor het kopiieren maar nu ik die PCMCIA converter heb echt nooit meer. Klik en sleep in m'n eigen nette directory structuur werkt beter. Alleen ik zit met een ander probleem. Elke keer begint als ik gekopieerd heb van de flashcard en daarna hem in de camera of gewoon via m'n laptop leeg m'n nummering weer overnieuw. De nummering is ook heel anders als in zoombrowser weet iemand hoe ik dat anders doe.??
Ik weet niet in hoeverre de s20 op de ixus lijkt, maar de ixus heeft een optie "file No.reset" om iedere keer als je de CF-card eruithaalt, de nummering wordt gereset.
Als je die optie uitzet, dan blijft de ixus gewoon doornummeren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

die optie staat hier ook en die ga ik es uitproberen..

Verwijderd

Heb je al contact gezocht met Canon NL, stuur ze ff een mailtje of bel ze... :P
waarschijnlijk kennen ze dit probleem wel.
Ik heb zelf alleen ervaringen onder win98 & ME, dus met Win2K kan ik je niet helpen..
Good Luck & gRtz, Stef
Pagina: 1