Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moederbord keuze bij upgrade naar Ryzen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fhade
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-11 20:41
Beste Tweakers,

Om mijn 12 jaar oude hardware te vervangen (q6700, 6gb ddr2 ram) zoek ik een nieuw systeem waarmee ik de komende jaren mee vooruit kan. Ik heb mijn lijstje bijna klaar maar ik kom er niet helemaal uit wat betreft de keuze voor een moederbord. Ik zoek hier wat advies over, maar opmerkingen over het hele systeem zijn ook meer dan welkom!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen. De standaard office taken en fotobewerking met adobe software.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen max, maar rond de €500,- zou mooi zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, harde schijven, een ssd van 250gb, de systeemkast en een geforce gtx 660ti. De laatste wil ik in de toekomst waarschijnlijk nog upgraden, vandaar de wat zwaardere voeding uitgekozen. E
en insteekkaart met 4 sata aansluitingen gaat waarschijnlijk ook mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een uitgebreid moederbord voor rond de €90,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar wel iets gangbaars.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De m.2 ssd die ik uitgekozen heb heeft een hoge lees en schrijfsnelheid. Kan het moederbord deze snelheden aan? En kan ik van deze ssd booten? Graag wil ik zo veel mogelijk sata aansluitingen overhouden op het moederbord vanwege andere harde schijven. Helaas las ik dat als de m.2 slot gebruikt word er 2 van de 6 worden afgesloten. Zijn hier alternatieven voor?

Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee. Vandaar de stock cooler op de cpu.

Wat verwacht je van ons?[i]
Kortgezegd; hulp bij de keuze van het moederbord. Heb ik hier de juiste keuze of sla ik hier de plank mee mis? En is er een verschil (behalve de kleur dan) tussen MSI B450 Gaming Plus Max en MSI B450-A Pro Max?
Het moederbord hoeft niet per se atx te zijn trouwens.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 92,-€ 92,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 67,35€ 67,35
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 600W€ 73,11€ 73,11
1Solid state drivesCorsair Force MP510 480GB€ 71,90€ 71,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 495,36