Aanschaf (te groot) nieuw 32 inch scherm.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-06 13:16
Hallo,

Ik heb op dit moment een 24inch BenQ monitor en wil graag en nieuwe monitor.
Nu was mijn oog gevallen op de AOC 31.5 inch.

Het gaat voornamelijk om gamen, surfen en video's kijken. Nu kwam er behoorlijk wat topics tegen waarbij vele zeggen dat gamen op een 32 (31.5)inch toch te groot is. Nu ga ik toch twijfelen om naar een 27inch te kijken. Ik zit op dit moment 60 cm voor het scherm, en het scherm kan ook niet naar achteren.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger1977
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Yo,

Mijn ervaring is dat 32" behoorlijk groot is.
Ik heb destijds een Dell ultrasharp 32" in bezit maar die was wel 2K en bedoeld voor video en foto bewerking waar je schijnbaar veel scherm oppervlak voor nodig hebt.
27" is wat mij betreft de sweetspot (blijft wellicht persoonlijk)
Ik heb nu ook een 27"in gebruik en wil zeker nooit meer terug naar 24" iig.

32"is aan de behoorlijke kant en behoorlijk prijzig wanneer je ook een goed paneel en alle toeters en bellen erop wil zoals free-sync en g-sync, 120hz en 4K enz enz...

Succes met je beslissing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Rsport40 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:43:
Hallo,

Ik heb op dit moment een 24inch BenQ monitor en wil graag en nieuwe monitor.
Nu was mijn oog gevallen op de AOC 31.5 inch.

Het gaat voornamelijk om gamen, surfen en video's kijken. Nu kwam er behoorlijk wat topics tegen waarbij vele zeggen dat gamen op een 32 (31.5)inch toch te groot is. Nu ga ik toch twijfelen om naar een 27inch te kijken. Ik zit op dit moment 60 cm voor het scherm, en het scherm kan ook niet naar achteren.

Wat zijn jullie ervaringen?
Mensen die hier wel komen, maar niet reageren op de reactie's in hun eigen topic, daar ga ik geen tijd aan spenderen. Zal wel weer zo'n millenialdingetje zijn, topic openen en niet reageren....

[ Voor 23% gewijzigd door VapingQueen op 20-11-2019 22:00 ]

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-06 20:22
Ik game persoonlijk op een 27” 1440p scherm ooo op 50-60cm, zou zelf niet groter willen.. maargoed is erg persoonlijk, heb je geen mogelijkheid om zo links en rechts eens wat schermen te bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-06 13:16
Dank voor de reacties! @VapingQueen Excuses dat ik door omstandigheden niet eerder kon reageren.
Inderdaad denk ik zoals jullie aangeven dat 27" toch de sweet spot is en 32" te groot is en je hoofd moet bewegen voor shooter games. Zojuist de LG 27GL850 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfection
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb zelf een 32 inch monitor van AOC, in het begin zeker even wennen, maar inmiddels wil ik niet meer anders. Moet wel toegeven dat ik de monitor iets maar achter heb geschoven. 2K is ook wel een vereiste als je wat dichterbij zit.
Pagina: 1