[Office 2019] Problemen met installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 23:48

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Voor een non-profit hielp ik met het installeren van een nieuwe Office versie, 2019 wel te verstaan. Dit op een laptopt die x64 W10 draait. Ik volg deze instructies. Aanvankelijk had ik hier en daar al wat foutmeldingen die het proces blokkeerden, maar kon ik die tot noch toe allemaal zelf oplossen. Nu loop ik echter tegen een deur aan bij stap 3 van Step 5:

Na het volgen van deze troubleshooting steps blijft dezelfde foutmelding zich voordoen.

Dit zijn de paths die ik gebruikt heb, en ook zo in de xml heb gezet uiteraard:

C:\Program Files\Microsoft Office 2019

C:\Program Files\Office setup files

Meer gesuggereerde oplossingen kan ik niet vinden via Duckduckgo, dus heb geen idee hoe ik verder kan. Ik vind het nogal vreemd, want de foutmelding gaat over een incorrect path, maar die is zeker correct. Ik heb al verschillende keren het xml bestandje vervangen/aangepast maar dat mocht niet baten. Iemand tips?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 28-11-2019 11:39)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
Dit mss?
Navigate to the root level of your computer's hard drive (C:) and click Make New Folder. Then, name the folder "Office setup files" and continue with the extraction process. Note that these instructions won't work if you choose a different folder name or location.
C:\Office setup files

dus

Omdat je noemt dat je wel xml files hebt is het me niet helemaal duidelijk waar precies in stap3 je die foutmelding krijgt in het proces.

[ Voor 22% gewijzigd door Tens op 19-11-2019 19:17 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Dit mss?
Navigate to the root level of your computer's hard drive (C:) and click Make New Folder. Then, name the folder "Office setup files" and continue with the extraction process. Note that these instructions won't work if you choose a different folder name or location.

dus

Omdat je noemt dat je wel xml files hebt is het me niet helemaal duidelijk waar precies in stap3 je die foutmelding krijgt in het proces.

[ Voor 22% gewijzigd door Tens op 19-11-2019 19:17 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tens schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:10:
Dit mss?

[...]

dus

Hmm.... wellicht dat na een lange dag aan PC's werken ik inderdaad "Program Files" vergeten ben erbij te zetten? Kan het me haast niet voorstellen (volgens mij heb ik het namelijk gewoon gekopieerd vanuit Windows explorer).

Zodra ik in cmd dat commando invoer dan krijg ik die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
my bad; het is punt drie van stap 5. Ik zat bij stap 3 te kijken. (lange dag ;) )

Maar de map moet in de root, en niet onder 'program files'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tens schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:26:
my bad; het is punt drie van stap 5. Ik zat bij stap 3 te kijken. (lange dag ;) )

Maar de map moet in de root, en niet onder 'program files'.
Ik denk dat dit het nog wel eens kan zijn dan.. Man ik voel me echt dom nu, ik stug beweren dat de map klopt, doet het dat toch niet waarschijnlijk :+

Kan het pas binnenkort testen wanneer ik weer aanwezig ben daar. Indien niet opgelost word dit nog vervolgd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...snap niet helemaal wat dit met Windows Clients te maken heeft, dus ik verplaats hem even naar CSA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vandaag ben ik weer in de bieb en het lag inderdaad aan het path. Blijkbaar was mijn mentale energie op toen ik de installatie voorheen probeerde :)

Is er een manier om de voortgang van het downloaden te checken? Het duurt nu al zo'n beetje een uur, en dat lijkt mij aan de lange kant met een 50mb/s verbinding...

-EDIT- OK blijkbaar duurde het gewoon echt enorm lang. Zojuist was de download klaar en installatie is gelukt :)

[ Voor 15% gewijzigd door LankHoar op 28-11-2019 13:03 ]

Pagina: 1