Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Feedback voor game pc van ~ €4000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mahomet89
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worken voor gamen, developen en photo/video editing

Wat mag het systeem gaan kosten?
De MAXIMALE prijs is €4500

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso een 2080TI en een AMD Ryzen 9 3950X.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee merkvoorkeuren, behalve bovenstaande videokaart en CPU.

Ga je overklokken?
Voorlopig ga ik niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen mbt huidige systeem en keuzes voor componenten. Verder zou ik graag willen weten wat voor scherm ik het best kan aanschaffen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3950X€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock X570 Taichi€ 306,05€ 306,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio€ 1.299,-€ 1.299,-
1Interne harde schijvenWD Red (64MB cache), 4TB€ 107,90€ 107,90
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart€ 151,05€ 151,05
1MonitorenAcer Predator X34P Zwart€ 829,-€ 829,-
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML360R RGB€ 111,80€ 111,80
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-64GTZNC€ 376,-€ 376,-
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 90,95€ 90,95
1Solid state drivesCorsair Force MP600 1TB€ 219,90€ 219,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.491,65

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Mijn god, twee-honderd-negentien euro voor een 1TB SSDtje, doe je dit gewoon omdat je van je geld af moet ofzo? :p
Anders weet ik nog wel een rekeningnummer waar je het op mag storten :+

Zonder dollen, een Kingston of XPS SSD is krap aan de helft van het geld als je gewoon voor PCI3.0 gaat, op een X470 boardje. De extra kosten van die ssd en mobo zijn het niet waard, in de praktijk merk je het verschil alleen maar in je portemonnee. Leuk artikeltje waar uit blijkt dat in real-world scenario's het verschil in performance ongeveer 1% is.

Ook: wat develop je/bewerk je dat je ZO veel ram en cpu cores nodig hebt?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor zwaar werk is:
pricewatch: Kingston KC2000 1TB een goede en goedkopere optie.

Verder zou ik een betere voeding kiezen dan je nu hebt. pricewatch: Corsair HX750 V2 is helaas niet in lager wattage

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 19-11-2019 18:12 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
In de basis is de build die je hebt samen gesteld redelijk. Maar de eerste vraag die bij mij op komt is waarom je 64GB aan RAM wilt. Voor gamen heb je aan 16GB bijna altijd wel voldoende. Daarnaast denk ik dat je voor gamen ook geen Ryzen 9 3950X nodig hebt (overigens, deze is nog niet te koop volgens mij?). Een pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X Boxed voldoet ook prima en is een stuk goedkoper, mits je echt 12 cores i.p.v. 8 nodig hebt.

Tot slot kun je ook een stuk goedkoper moederbord aanschaffen. Een moederbord van meer dan €200 is vaak echt niet nodig voor een gaming setup.

[ Voor 4% gewijzigd door n9iels op 19-11-2019 19:27 ]

• Mahomet89
Wintervacht schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:59:
Mijn god, twee-honderd-negentien euro voor een 1TB SSDtje, doe je dit gewoon omdat je van je geld af moet ofzo? :p
Anders weet ik nog wel een rekeningnummer waar je het op mag storten :+

Zonder dollen, een Kingston of XPS SSD is krap aan de helft van het geld als je gewoon voor PCI3.0 gaat, op een X470 boardje. De extra kosten van die ssd en mobo zijn het niet waard, in de praktijk merk je het verschil alleen maar in je portemonnee. Leuk artikeltje waar uit blijkt dat in real-world scenario's het verschil in performance ongeveer 1% is.

Ook: wat develop je/bewerk je dat je ZO veel ram en cpu cores nodig hebt?
Thanks voor je reactie! Maar nee hoor haha, geld te veel? Absoluut niet. Maar ik ben eigenlijk uitgegaan van alle onderdelen top notch. Daarna was ik van plan om de kosten te drukken door voor goedkopere alternatieven te gaan.
- SSD wordt aangeraden door AMD voor die processor.
- Voor het moederbord geldt hetzelfde, aangeraden door AMD

Ikzelf werk als FS Dev. Daarnaast als hobby video en foto bewerking. En ik jou me graag bezig met VR.

• Mahomet89
Hackus schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:11:
Voor zwaar werk is:
pricewatch: Kingston KC2000 1TB een goede en goedkopere optie.

Verder zou ik een betere voeding kiezen dan je nu hebt. pricewatch: Corsair HX750 V2 is helaas niet in lager wattage
Dank je wel voor je tips! Ik ga deze aanpassen.

• Mahomet89
n9iels schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:26:
In de basis is de build die je hebt samen gesteld redelijk. Maar de eerste vraag die bij mij op komt is waarom je 64GB aan RAM wilt. Voor gamen heb je aan 16GB bijna altijd wel voldoende. Daarnaast denk ik dat je voor gamen ook geen Ryzen 9 3950X nodig hebt (overigens, deze is nog niet te koop volgens mij?). Een pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X Boxed voldoet ook prima en is een stuk goedkoper, mits je echt 12 cores i.p.v. 8 nodig hebt.

Tot slot kun je ook een stuk goedkoper moederbord aanschaffen. Een moederbord van meer dan €200 is vaak echt niet nodig voor een gaming setup.
Dank je voor de feedback Niels! 64GB zal ik waarschijnlijk nooit allemaal nodig hebben, maar ik maak veel verbruik van virtuele machines. Daarom heb ik deze toegevoegd. Wat betreft de 3950X, ik had deze toegevoegd omdat mijn huidige config, de "ideale" config zou zijn. Verder denk ik te kunnen profiteren van de Ryzen 9 bij het renderen van video's en compilen van "solutions".

M.b.t. het moederbord, ik had deze toegevoegd omdat deze werd aangeraden door AMD. Thanks voor je tip! Ik ga deze ook aanpassen.

Verwijderd

Voor zo'n dure configuratie, zou ik eerder deze voeding nemen; pricewatch: Seasonic Prime Ultra 650W Titanium
Modbreak:geen linkjes van bijv. bol en coolblue

[ Voor 22% gewijzigd door Intergalactic op 20-11-2019 11:32 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De pricewatch: Corsair HX750 V2 die Hackus noemt is een betere voeding in zijn geheel gezien. Met uitzondering van een iets lager rendement, maar dat verschil is nu ook niet echt groot. Enige nadeel van deze voeding is de condensators in de kabels dat is niet echt ideaal. Als je die liever niet hebt kun je de pricewatch: Corsair HX750i nog nemen dan heb je ook nog softwarecontrol en uitleesmogelijkheden.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 19-11-2019 23:08 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mahomet89
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:47:
Voor zo'n dure configuratie, zou ik eerder deze voeding nemen; pricewatch: Seasonic Prime Ultra 650W Titanium

Voor de monitor, dit lijkt me ook 'n zeer degelijk scherm: https://www.coolblue.be/n...us-rog-strix-xg32vqr.html
Thanks voor je feedback!

M.b.t. het scherm, in de meeste reviews raden ze IPS panelen aan. Dit is een VA paneel. Is het verschil uberhaubt te merken?

• Mahomet89
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:04:
[...]

De pricewatch: Corsair HX750 V2 die Hackus noemt is een betere voeding in zijn geheel gezien. Met uitzondering van een iets lager rendement, maar dat verschil is nu ook niet echt groot. Enige nadeel van deze voeding is de condensators in de kabels dat is niet echt ideaal. Als je die liever niet hebt kun je de pricewatch: Corsair HX750i nog nemen dan heb je ook nog softwarecontrol en uitleesmogelijkheden.
Thanks, ik heb dit aangepast!

Verwijderd

VA valt min of meer tussen IPS en TN in qua kleurweergave. Het contrast en de zwartwaarde is bij dit paneeltype wel hoger dan bij de andere panelen. IPS wordt wel als beste all-round scherm type beschouwt, maar dat duwt de prijs ook hoger als je IPS verkiest.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Door @Mahomet89 genoemde en pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart zijn betere keuze dan pricewatch: Asus ROG Strix XG32VQR Grijs, Rood waar je betaald voor Asus Strix naam. pricewatch: LG UltraGear 32GK650F Zwart is goedkoper en beter in 32" VA QHD

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 20-11-2019 15:17 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Voor foto en videobewerking zou ik persoonlijk nooit een curved scherm nemen. Je wilt immers een zo neutraal mogelijke weergave, niet alleen qua kleuren maar ook qua lijnen. Voor gamen is het daarentegen wel weer leuk.

Je mobo kan inderdaad goedkoper maar let er wel op dat er een internal usb-c header op zit.

• I Funk I
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-10 22:44
Ik heb een X34P toen bij release gekocht.
Voor videobewerking zou ik deze niet aanraden omdat de kleuren toch niet zo geweldig zijn evenals de zwartwaarden.
Ook hebben deze schermen zoals de mijne nogal last van backlight bleed.
Gamen is wel fijn op 21/9 met de 120fps van dit scherm.
Als je toch zoveel geld over hebt zou ik is naar de X35 kijken :p
Pagina: 1