Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC 1440P/144hz (+VR) - Bang for buck/ Black Friday

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustinSj
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-10 18:28
Inleiding
Ik heb een aantal maanden geleden ook een soortgelijke topic gemaakt. Deze is nu echter "oud" en inmiddels een rommeltje geworden. Ik heb wel mijn huiswerk gedaan door naar andere gelijkwaardige topics te kijken. Mijn lijstje wijkt daar niet heel veel vanaf op wat specifieke persoonlijke wensen na.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Simracen. Zowel op 3x 1440P/144hz schermen als met een new generation VR, Valve Index op 120hz/144hz.
2. Gebruik het voor Zwift (indoor wielrennen). Hiervoor is er een Bluetooth verbinding nodig
3. De PC komt boven te staan (2e) maar wil ik ook beneden via de TV kunnen bedienen. Via Chromecast kan ik geloof ik het scherm naar beneden projecteren maar ik weet niet hoe ik dit met een toetsenbord zou kunnen bedienden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
max = 1500/2000 maar het MOET bang for buck. Ik wacht met de aanschaf tot 29/11 maar wil het nu wel alvast voorbereiden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenAsus ROG Strix Radeon RX5700 XT O8G Gaming€ 455,-€ 455,-
1GeluidskaartenAsus Xonar DG€ 30,95€ 30,95
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Rood€ 74,90€ 74,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 107,69€ 107,69
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 74,30€ 74,30
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 67,99€ 67,99
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 124,99€ 124,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.315,77

+ een wifi muis/toetsenbord of alternatiefe methode om ook vanaf beneden de PC te kunnen bedienen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bang for Buck m.a.w. AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De "single core performance" schijnt belangrijk te zijn voor sommige racing sim titels.
Voor wie het zich afvraagt. De extra audio kaart is voor buttkickers.

Ga je overklokken?
Behoord tot de mogelijkheden. Heb een tutorial bekeken via YouTube en het lijkt niet heel moeilijk te zijn

Wat verwacht je van ons?
1. Feedback op het lijstje en voel je vrij om een discussie met mij te starten. Dit wil ik graag.
2. Advies over de "remote desktop" mogelijkheid

[ Voor 4% gewijzigd door JustinSj op 19-11-2019 19:41 ]

Beste antwoord (via JustinSj op 27-11-2019 23:14)

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 14:16
reviews: AMD RX 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?

Bang for buck is niet simpel te bepalen, snelheid, geluidsproductie, warmte en prijs zijn allemaal variabelen die op elkaar inspelen.

Desalniettemin, Asus is zelden aangestipt als de beste. Heel eerlijk had de round up van 5700(xt) beter gekund dan het Tweakers artikel. Gamersnexus en hardware info hebben beide ook nog een 5700 (xt) round up voor extra info. Gigabyte gaming oc versie is doorgaans meeste snelheid/geld met fatsoenlijke koeling, Sapphire Nitro een goede allrounder, en Powercolor Red Devil is ook een monster maar laatste twee zijn iets duurder. Ik zou ze alledrie in de gaten houden Black Friday.

[ Voor 7% gewijzigd door Kelin op 20-11-2019 20:29 ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb liever een PSU met 30A 12V Rail op VGA als pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W. verder ziet je build er wel goed uit. (om bij MSI te blijven pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X) denk je wel aan het updaten van je bios (of vraag even aan de verkoper of dit al af fabriek is )

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JustinSj
Heel erg bedankt voor je reactie Hackus,

Ik zal de PSU die jij aanraad nemen. Je bevestigd hiermee dat 550W voldoende is, correct?

Is het overigens belangrijk dat het moederbord en videokaart van hetzelfde merk is? Reden van de vraag is dat de specs van de ASUS (kloksnelheid) er wat beter uit zien. Moet er wel bij zeggen dat ik niet weet wat dat betekend.

Zou van andere forumleden ook graag wat feedback willen ontvangen over de "remote desktop" mogelijkheid

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JustinSj schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:35:
Heel erg bedankt voor je reactie Hackus,

Ik zal de PSU die jij aanraad nemen. Je bevestigd hiermee dat 550W voldoende is, correct?

Is het overigens belangrijk dat het moederbord en videokaart van hetzelfde merk is? Reden van de vraag is dat de specs van de ASUS (kloksnelheid) er wat beter uit zien. Moet er wel bij zeggen dat ik niet weet wat dat betekend.

Zou van andere forumleden ook graag wat feedback willen ontvangen over de "remote desktop" mogelijkheid
Nee, is niet belangrijk. De MSI is goed, stil en houd je GPU-VRM 5-7gr. koeler

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 14:16
reviews: AMD RX 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?

Bang for buck is niet simpel te bepalen, snelheid, geluidsproductie, warmte en prijs zijn allemaal variabelen die op elkaar inspelen.

Desalniettemin, Asus is zelden aangestipt als de beste. Heel eerlijk had de round up van 5700(xt) beter gekund dan het Tweakers artikel. Gamersnexus en hardware info hebben beide ook nog een 5700 (xt) round up voor extra info. Gigabyte gaming oc versie is doorgaans meeste snelheid/geld met fatsoenlijke koeling, Sapphire Nitro een goede allrounder, en Powercolor Red Devil is ook een monster maar laatste twee zijn iets duurder. Ik zou ze alledrie in de gaten houden Black Friday.

[ Voor 7% gewijzigd door Kelin op 20-11-2019 20:29 ]

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 09:17
Ik heb met mijn b350 bordje problemen met het geheugen wat jij hebt gekozen waardoor deze geen 3200mhz xmp profile draait.(3000 mhz max maar)

Corsair betreft de verkeerde hynx die, ik zou nagaan of je een samsung die kan vinden.

• JustinSj
Wederom hardstikke bedankt. Ik leer er erg veel van en ga het allemaal meenemen.

Wat ik nog niet helemaal begrijp is de reactie van P-nut.

Ik moet Samsung geheugen kopen ipv die in mijn lijstje staat correct?
Kunnen jullie me ook vertellen of ik beter voor 32gb kan gaan? En welke zou dan geschikt zijn?

Het budget laat het makkelijk toe om nog verbeteringen toe te passen.

Heeft er iemand toevallig ook nog toevoegingen mbt remote desktop opties?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit is het ideale RAM voor deze set, met Micron E-Die chips pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK (zegt niets dat Corsair niet werkt op je MB) RAM in dimm slot/bankje A2-B2 (2en4 vanaf cpu) en via MSI Click-BIOS de snelheid omhoog.

Zie net nog wat moois, met strakke timing pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX

[ Voor 21% gewijzigd door Hackus op 20-11-2019 16:18 ]

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-11 13:37
Ik heb zelf:
Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB gecombineerd met hetzelfde b450 bordje van msi! Werkt als een trein en geheugen is makkelijk nog verder omhoog te krikken via de bios. Wel installeren als Hackus aangeeft (staat trouwens ook in de handleiding van je mobo) en standaard staat ie lager geklokt in de bios, dus dat moet je wel even veranderen, ik geloof dat ie bij mij eerst op 2400mhz stond.

De wifi ac van het moederbord werkt trouwens ook uitstekend.

Nog een tip: google even op windows pro OEM key. Dit kan je €90 euro besparen.

• JustinSj
Goedemorgen,

Nog een vraagje over 2 artikelen welke nu in de aanbieding zijn:
1. pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Xtreme Waterforce WB 8G
2. pricewatch: KFA2 GeForce RTX 2080 Super EX (1-Click OC) Retail

Is de 1 nou wel of geen "super" kaart en hoe vergelikt die kaart zich kwa prestaties met zijn concurenten?
mbt 2 kan ik niet heel veel reviews vinden dus ik weer niet zo goed of dat nou een goed kaart is of niet.

Enig idee trouwens of er nog meer mooie kaartjes in de aanbieding gaan komen nog?

Mvg,
Justin

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 16:12
JustinSj schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:07:
Goedemorgen,

Is de 1 nou wel of geen "super" kaart en hoe vergelikt die kaart zich kwa prestaties met zijn concurenten?
mbt 2 kan ik niet heel veel reviews vinden dus ik weer niet zo goed of dat nou een goed kaart is of niet.

Enig idee trouwens of er nog meer mooie kaartjes in de aanbieding gaan komen nog?

Mvg,
Justin
Vraag me dit ook af

NUC I5 256GB SSD

• -Dream
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 13:34
JustinSj schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:07:
Goedemorgen,

Mvg,
Justin
  1. Is een RTX 2080
  2. Is een RTX 2080 Super
Het verschil tussen die 2 versies is niet heel groot, maar veel verschil zit er in prijs ook niet tussen.

Wel belangrijk is dat nummer 1 geen normale koeler heeft. Deze moet op een custom waterkoeling systeem aansluiten, dus die aanbieding zou ik geen gebruik van maken.

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 09:17
De verschillen tussen een 2080 en een 2080 super zijn niet zo significant als de verschillen tussen een 2060/2060 super en de 2070/2070 super.
Pagina: 1