Inleiding
Ik heb een aantal maanden geleden ook een soortgelijke topic gemaakt. Deze is nu echter "oud" en inmiddels een rommeltje geworden. Ik heb wel mijn huiswerk gedaan door naar andere gelijkwaardige topics te kijken. Mijn lijstje wijkt daar niet heel veel vanaf op wat specifieke persoonlijke wensen na.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Simracen. Zowel op 3x 1440P/144hz schermen als met een new generation VR, Valve Index op 120hz/144hz.
2. Gebruik het voor Zwift (indoor wielrennen). Hiervoor is er een Bluetooth verbinding nodig
3. De PC komt boven te staan (2e) maar wil ik ook beneden via de TV kunnen bedienen. Via Chromecast kan ik geloof ik het scherm naar beneden projecteren maar ik weet niet hoe ik dit met een toetsenbord zou kunnen bedienden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max = 1500/2000 maar het MOET bang for buck. Ik wacht met de aanschaf tot 29/11 maar wil het nu wel alvast voorbereiden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
+ een wifi muis/toetsenbord of alternatiefe methode om ook vanaf beneden de PC te kunnen bedienen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bang for Buck m.a.w. AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De "single core performance" schijnt belangrijk te zijn voor sommige racing sim titels.
Voor wie het zich afvraagt. De extra audio kaart is voor buttkickers.
Ga je overklokken?
Behoord tot de mogelijkheden. Heb een tutorial bekeken via YouTube en het lijkt niet heel moeilijk te zijn
Wat verwacht je van ons?
1. Feedback op het lijstje en voel je vrij om een discussie met mij te starten. Dit wil ik graag.
2. Advies over de "remote desktop" mogelijkheid
Ik heb een aantal maanden geleden ook een soortgelijke topic gemaakt. Deze is nu echter "oud" en inmiddels een rommeltje geworden. Ik heb wel mijn huiswerk gedaan door naar andere gelijkwaardige topics te kijken. Mijn lijstje wijkt daar niet heel veel vanaf op wat specifieke persoonlijke wensen na.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Simracen. Zowel op 3x 1440P/144hz schermen als met een new generation VR, Valve Index op 120hz/144hz.
2. Gebruik het voor Zwift (indoor wielrennen). Hiervoor is er een Bluetooth verbinding nodig
3. De PC komt boven te staan (2e) maar wil ik ook beneden via de TV kunnen bedienen. Via Chromecast kan ik geloof ik het scherm naar beneden projecteren maar ik weet niet hoe ik dit met een toetsenbord zou kunnen bedienden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max = 1500/2000 maar het MOET bang for buck. Ik wacht met de aanschaf tot 29/11 maar wil het nu wel alvast voorbereiden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 191,- | € 191,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix Radeon RX5700 XT O8G Gaming | € 455,- | € 455,- |
| 1 | Geluidskaarten | Asus Xonar DG | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Rood | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 107,69 | € 107,69 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 74,30 | € 74,30 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 67,99 | € 67,99 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 124,99 | € 124,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.315,77 | ||
+ een wifi muis/toetsenbord of alternatiefe methode om ook vanaf beneden de PC te kunnen bedienen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bang for Buck m.a.w. AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De "single core performance" schijnt belangrijk te zijn voor sommige racing sim titels.
Voor wie het zich afvraagt. De extra audio kaart is voor buttkickers.
Ga je overklokken?
Behoord tot de mogelijkheden. Heb een tutorial bekeken via YouTube en het lijkt niet heel moeilijk te zijn
Wat verwacht je van ons?
1. Feedback op het lijstje en voel je vrij om een discussie met mij te starten. Dit wil ik graag.
2. Advies over de "remote desktop" mogelijkheid
[ Voor 4% gewijzigd door JustinSj op 19-11-2019 19:41 ]