Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indjj
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik zoek voor een nieuwe reisdrone te kopen. Daarom heb ik ook een onderzoek gemakt over de regels in EU en in Nederland over drone wetten. Maar ik heb deze link gevonden.
https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
IIk zie dat in de regio Eindhoven er zit geen mogelijkheden om een drone te vliegen. Is dit juist of heb ik de kaart fout gelezen?

Waar vliegen jullie je dronen? Gebruiken jullie de drone alleen door je vakantie in buitenland?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 09:09
Er zit een vrij actief vliegveld in Eindhoven, lijkt me best heel logisch dat je daar niet mag vliegen met je drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Beetje retorische vraag, de legenda en de kaartafbakeningen lijken mij meer dan duidelijk.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 17:58
Het recreatief vliegen met een drone valt onder de Regeling modelvliegen. Kort samengevat komt deze regeling erop neer dat je vrij mag vliegen zo lang je maar onder de 120 meter blijft, niet in de buurt van een vliegveld opstijgt en niet boven ‘aaneengesloten bebouwing’ (lees: stad of dorp) vliegt. Verder is het niet toegestaan om boven havens, wegen, industriegebieden en mensenmassa’s te vliegen. Ook moet je een vrij zicht op het luchtvaartuig hebben tijdens de gehele vlucht en mag je niet ‘s nachts vliegen.
Dat valt toch best wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag allemaal,

Ik ben bezig met een afstudeeronderzoek naar de nieuwe Europese droneregelgeving. Nu wil ik graag weten wat de gebruikers en verkopers van drones al weten over de nieuwe wetgeving en dat wil ik toetsen door een enquête af te nemen. Deze is hieronder in te vullen voor de dronegebruikers:
Enquête gebruikers van drones

Het is een enquête met veel open vragen die met steekwoorden mogen worden beantwoord. Je zou er mij erg mee helpen als je deze in zou willen vullen en wilt delen met andere dronegebruikers! De antwoorden zijn anoniem.

Mocht iemand drones toevallige verkopen? Dan heb ik hier de enquête voor de droneverkopers:

Enquête verkopers van drones

Alvast bedankt allemaal !! Ik hoor het graag wanneer er vragen of opmerkingen zijn. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2020 15:29 ]