Beeldscherm voor vergaderruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wil graag een beeldscherm aanschaffen voor onze vergaderruimte op ons kantoor.
Liefst 70"-75". Deze wil ik monteren op een verrijdbare TV standaard.
Nu zijn er een hoop professionele schermen te krijgen met dito prijzen.
Heel mooi allemaal maar kan ik niet net zo goed een TV van 1000 euro aanschaffen?

De TV zal slechts af en toe gebruikt worden en dan geen uren achter elkaar. Voornamelijke presentaties en websites.
Volgens mij is een 50hz TV dan goed genoeg, dat zou de kosten redelijk drukken.
is er een reden om niet voor bijvoorbeeld https://tweakers.net/pric...lg-75uk6200pla-zwart.html te gaan?
Een beamer zie ik niet zitten omdat de ruimte nog niet te verduisteren is.

[ Voor 3% gewijzigd door Gumball op 19-11-2019 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Wij gebruiken hier ook TV's (75") voor vergaderingen i.c.m. Cisco spul voor de verbinding. Gaat prima en ik zou het voordeel van een speciaal beeldscherm niet kunnen bedenken eigenlijk.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01

Wimmel

Hello

De meeste tv's maken gebruik van Chroma Subsampling. Hierbij kunnen bij weergave van computergegenereerde beelden kleurartefacten in beeld zichtbaar worden. Dit is duidelijk zichtbaar bij kleine, zwarte letters op een witte achtergrond. Het ligt aan het model tv of chroma subsampling is uit te schakelen. Wij hebben hier op het werk enkele Samsung TV's maar ook een professionele IIyama en die laatste is overduidelijk beter in het weergeven van computerbronnen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De Makro heeft van 29-11 tot 2-12, onderstaande 70 inch TV in de aanbieding voor 549,- excl. BTW en die is volgens mij goed genoeg om een presentatie op te geven.
pricewatch: Philips 70PUS6504 Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35
Wij gebruiken Barco Clickshare oplossingen om aan te sluiten op een tv. Zo kunnen eenvoudig meerdere mensen presenteren op een tv.

Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar misschien heb je er wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Wimmel schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:11:
De meeste tv's maken gebruik van Chroma Subsampling. Hierbij kunnen bij weergave van computergegenereerde beelden kleurartefacten in beeld zichtbaar worden. Dit is duidelijk zichtbaar bij kleine, zwarte letters op een witte achtergrond. Het ligt aan het model tv of chroma subsampling is uit te schakelen. Wij hebben hier op het werk enkele Samsung TV's maar ook een professionele IIyama en die laatste is overduidelijk beter in het weergeven van computerbronnen.
Okee, dat is nieuw voor mij. is dit iets wat specifiek in een paneel zit, of is dit softwarematig uit te schakelen (beeldverbeteraars)

edit: lees https://tweakers.net/revi...n-chroma-subsampling.html hier het volgende:
Chroma subsampling
De beeldverwerkingschips van uhd-televises zijn ware krachtpatsers. Bij het weergeven van 2160p60-beelden moeten ze bijna een half miljard pixels per seconde verwerken. Om deze zware taak wat te vereenvoudigen, wordt veelal chroma subsampling toegepast om de benodigde bandbreedte te beperken. Hierbij wordt voor het verwerken van kleurinformatie een lagere resolutie toegepast dan voor het verwerken van helderheidsinformatie. Bij het bekijken van videobeelden is dat geen enkel probleem, omdat alle videocodecs die voor distributie worden gebruikt, ook chroma subsampling toepassen, maar bij het weergeven van computerbeelden ontstaan kleurartefacten.

Deze kleurfouten vallen van een afstand nauwelijks op, maar van dichtbij zie je gekleurde 'friemeltjes' rond details in beeld, zoals bij kleine zwarte letters op een witte achtergrond. Gelukkig biedt de GZW954 een oplossing voor dit probleem. Een deel van de beeldverwerking is simpelweg uit te schakelen door het menu in te duiken en te navigeren naar Beeld > Optie-instellingen > 4K Pure Direct. Als je deze optie inschakelt, heb je geen last meer van chroma subsampling en gaat er geen kleurresolutie verloren.

[ Voor 48% gewijzigd door Gumball op 19-11-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Kleur artifacten heb ik nog niet gezien bij ons. En we delen veel tekst overzichten van de sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Acid_Burn schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:17:
Kleur artifacten heb ik nog niet gezien bij ons. En we delen veel tekst overzichten van de sprint.
mag ik vragen welke jullie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Type zou ik niet precies weten. Ik weet alleen dat het Samsungs zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01

Wimmel

Hello

De kleurfouten vallen meer of minder op afhankelijk van wat je toont.

Chroma 4:4:4 (Gewenst)
Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/samsung/ju7100/ju7100-text-chroma-4k-60hz-pc-mode-large.jpg

Chroma 4:2:2
Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/samsung/ju7100/ju7100-text-chroma-4k-30hz-large.jpg

Chroma 4:2:0
Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/samsung/ju7100/ju7100-text-chroma-4k-60hz-large.jpg

Het wordt niet altijd duidelijk in de specs van een TV vermeld of en in welke mate het gebruikt danwel uit te schakelen is.

Plaatjes en uitleg zijn hier te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Wimmel op 19-11-2019 16:34 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:27

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Al is dit zakelijk maar ook dat mag in dat subforum :P Ik schop het topic die kant even op, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:37
Voor het door jullie beoogde gebruik zijn er een aantal zaken waar je op moet letten.
  • Kijkhoeken
  • Helderheid
  • Chroma subsampling
Een LCD tv met een IPS paneel heeft betere kijkhoeken dan een LCD tv met een VA paneel, betere kijkhoeken kan in vergaderruimtes van toegevoegde waarde zijn. Bij een VA paneel kun je tot een hoek van dertig graden er prima mee overweg. Daarnaast is er veel omgevingslicht in een vergaderruimte, hierdoor is een tv met voldoende helderheid gewenst. En als laast, zoals Wimmel al aangaf is in jullie situatie een tv dat Chroma 4:4:4 correct kan weergeven een must.

De door jouw aangehaalde LG komt qua helderheid te kort.

Wanneer in jullie situatie geen ruime kijkhoeken nodig zijn dan adviseer ik de pricewatch: Sony KD-75XG8096 Zwart, deze tv beschikt over een goede helderheid en kan Chroma 4:4:4 goed weergeven.

Wanneer een LCD tv met IPS paneel toch gewenst is dan kun je naar bijv. de pricewatch: LG 75UM7600PLB Zilver kijken, qua helderheid en Chroma 4:4:4 zit je dan ook goed (op beide punten wel iets minder dan bij de Sony 75XG80, daartegenover staat een iets betere anti-reflectie laag voor de LG.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Bedankt voor je bericht. De modellen zien er goed uit. Ik zal morgen bij vol licht een inschatting maken wat verstandig is. De door jou genoemde modellen zien er inderdaad interessant uit!
Pagina: 1