Synchronisatie tussen twee Macs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb de bestanden overgezet van mijn oude Mac naar mijn nieuwe Mac. Nu ben ik mijn oude Mac aan het opschonen, maar ik zie dat als ik b.v. Inkomende mail verwijder, ook dit bestand van mijn nieuwe Mac verdwijnt.Wie weet hoe ik deze vorm van synchronisatie kan uitzetten of heeft een andere oplossing voor dit probleem?

Relevante software en hardware die ik gebruik
macOS Catalina, versie 10.15.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles wat ik op internet heb kunnen vinden over dit probleem.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Je mail is waarschijnlijk met IMAP verbonden. Als je dat op Mac 1 verwijderd, gaat het ook van de server en dus ook van Mac 2. Beetje hetzelfde zoals Foto's gesynchroniseerd.

Ik weet niet wat je met je oude Mac wilt. Het beste is de schijf wissen als je alles hebt overgezet. Dan sluit je die machine af als sync "node". Of je zet iCloud uit op je oude Mac (als je mail ook via iCloud gaat).
Je moet nooit handmatig je oude Mac wissen (als in items deleten) als de synchronisatie nog aan staat.

[ Voor 51% gewijzigd door iAR op 19-11-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Je hebt misschien iCloud Drive aanstaan? Standaard synchroniseert die volgens mij je Desktop en Documents folders. Als je daarbinnen dus inderdaad merkt dat wijzigingen gesynchroniseert worden is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iAR en Vloris: dank voor de aanwijzigingen. Ik ga ermee aan de slag. Hopelijk lukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iAR en Vloris: ik heb geprobeerd jullie aanwijzigingen uit te voeren. Het uitzetten van de iCloud op de oude Mac lukte niet: logout in iCloud Drive lukte niet. Is er nog een andere mogelijkheid behalve het wissen van de harde schijf? Ik wil nog aangeven dat de oude Mac van mid 2011 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zorg eerst dat je mail-accounts verwijderd zijn uit Systeemvoorkeuren -> Internetaccounts. Wanneer de accounts daar weg zijn kun je in Mail rustig alles verwijderen, er wordt dan niks meer gesynchroniseerd.

Maar als je de oude Mac helemaal leeg wilt hebben kun je dan niet sneller een nieuw account aanmaken (en beheerder maken) en de oude weggooien? Dan zijn al je documenten niet standaard meer vanuit Finder te benaderen, alleen met herstelsoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sypie, is het alleen verwijderen van de mail-accounts niet sneller? Als ik mijn harde schijf zou wissen (drie partities) bestaat dan niet het risico dat de e-mailbestanden van mijn nieuwe Mac ook verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:11:
Sypie, is het alleen verwijderen van de mail-accounts niet sneller? Als ik mijn harde schijf zou wissen (drie partities) bestaat dan niet het risico dat de e-mailbestanden van mijn nieuwe Mac ook verdwijnen?
Bij het volledig wissen van de schijven gaat geen mail verloren, tenzij je nog in 1992 leeft en POP boxen met lokaal archief hanteert. Synchronisatie d.m.v. IMAP danwel Exchange vindt plaats aan de server kant, niet aan de client kant.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Nelizmastr, ik heb 1 account met IMAP.ziggo.nl als inkomende mail en smtp.ziggo.nl als uitgaande mail en 1 account met iCloud. Volgens mij zit dit wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:42
Het is het eenvoudigste om je Mac te starten in Internet Recovery Modus en gewoon een nieuwe versie van Mac OS te installeren. Meer info: https://www.idownloadblog...n-internet-recovery-mode/

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Malantur, dank voor het advies. Ik kan alleen maar macOS High Sierra installeren, want Mojave en Catalina worden niet ondersteund door mijn Mac 2011. Ik ga het proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu wel zover, dat ik geen e-mails kan maken en versturen, maar ik toch een e-mail probeer te maken komen er toch nog namen tevoorschijn. Een ander probleem is dat ik om mijn oude Mac de Favorieten verwijder ze op de nieuwe ook verdwijnen. Is hiervoor een oplossing?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Favorieten worden via iCloud gesynchroniseerd. Je kunt je iCloud account uitloggen, of 'Safari' uitvinken in de voorkeuren.

Maar waarom ben je je iMac 'aan het opschonen'? Als je 'm wilt verkopen, of door iemand anders wilt laten gebruiken is het veel beter om een verse macOS te installeren. Dit voorkomt dat anderen toegang krijgen tot persoonlijke gegevens die je misschien bent vergeten te verwijderen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas mijn iCloud account niet uitloggen (systeem zegt dat dat niet kan). Ook Safari "uitvinken" gaat niet. Ik zal maar proberen High Sierra opnieuw te downloaden en te installeren. Hopelijk zijn dan de Favorieten op mijn Mac verdwenen en op mijn nieuwe Mac blijven staan. Maak voor de zekerheid nog een printscreen van de Favorieten in Safari.

Verwijderd

Topicstarter
Even geleden heb ik opnieuw High Sierra geïnstalleerd. Helaas staan in Favorieten nog steeds bladwijzers die ik weg wil hebben. Misschien heb ik in mijn poging om iCloud uit te loggen (volgens mij heb ik toch de aanwijzigingen van internet gevolgd) toch iets verkeerd gedaan. Heeft er iemand misschien een stappenplan om iCloud uit te logge?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens op internet opgezocht hoe je iCloud moet uitloggen. Vraag me niet wat ik precies heb gedaan, maar het lukt kennelijk: bij het verwijderen van Favorieten op mijn oude Mac, bleven ze nu wel staan op mijn nieuwe Mac. Ben dus blij. Ik bedank iedereen die mij op enig moment advies heeft gegeven!
Pagina: 1