Toon posts:

Welke subwoofer versterker plate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zelfbouw project ben ik opzoek naar een goede subwoofer versterker module.

Zelf ben volgende tegen gekomen;
Mon Sam 200D
Echter heeft dezen een boost van 3dB rond de 40hz wat veelste hoog is en valt af bij 30hz. Ik zoek zelf eentje die tot 20hz gaat en liefst in prijs klasse van 100 euro.

Het hoeft niet perse een plate te zijn en hoeven ook geen allerlei regelingen op te zitten. Hiervoor gebruik ik al de DPS van mijn versterker voor.

Heeft iemand ervaring hier in met Aliexpress in deze producten?
2.1 versterker module AC
Al is dit een voorbeeld, ik wil kijken of ik een monoblok versie kan vinden.

Andere ideeën zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 15:03

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ik zou dan een degelijke PA versterker nemen. Iets als deze is dan wel een beetje de onderkant van wat interessant is; https://www.bax-shop.nl/v...ehringer-km750-versterker.

Een andere optie is een print van Sure; https://www.soundimports.eu/nl/aa-ab31191.html. Maar de kwaliteit hiervan blijkt nogal een discussiepunt te zijn op internet. De ene zweert erbij, de ander vindt het rommel. Of voor de zekerheid beproefde kwaliteit; https://www.soundimports.eu/nl/ucd180hg.html. Beide hebben nog wel een voeding nodig.

Anders marktplaats is marktplaats altijd nog een optie.

(alles mits de DSP in je versterker voldoende opties biedt)

[ Voor 16% gewijzigd door DominoNL op 19-11-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je. Aanbod op marktplaats val best wel tegen. Veel 5.1 versterkers of 20 jaar oude stereo versterkers die niet sterk genoeg zijn om subwoofer goed aan te sturen en wordt best veel geld gevraagd voor oud spul.

Een klasse D versterkers is best wel interessant gezien hogere rendement. Op alie/ebay staat ook vol met TAS561 gebaseerde versterkers alleen dan stuk lager geprijsd woordaar ik dat voor geld makkelijk kan proberen.

De hypex LM4562 gebaseerde versterker ziet erg goed uit. Ik zal kijken of deze ergens goedkoper kan vinden. En of ergens review of meting kan vinden.

Behringer KM750 versterker is best wel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 15:03

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Dat Alie/ebay spul zal best wel geluid uit komen, maar op de lange termijn zou ik er met een grote boog omheen lopen. Beter nog een paar weekjes door sparen en iets goeds kopen (wat dus zoals je ziet ook niet gelijk een absurd vermogen moet kosten) dan nu aanrommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk wordt bijna alle elektronica in China gemaakt.
Wat denk je dat de 7 eindtrappen kosten die in een Denon x1400 versterker kosten wanneer die versterk zelf maar 300 euro kost? Terwijl prima eindtrappen zijn.

Eigenlijk zoek ik zelf iets in die orde. Goede voeding + koelblok heb ik wel. Rond geneusd op alie express zit meer aan te denken om daar enkel de printplaat af te nemen en zelf de onderdelen aan te schaffen zodat zeker weet dat de kwaliteit van de componenten goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 18:10

Jag

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:03:
Dank je. Aanbod op marktplaats val best wel tegen. Veel 5.1 versterkers of 20 jaar oude stereo versterkers die niet sterk genoeg zijn om subwoofer goed aan te sturen en wordt best veel geld gevraagd voor oud spul.

Een klasse D versterkers is best wel interessant gezien hogere rendement. Op alie/ebay staat ook vol met TAS561 gebaseerde versterkers alleen dan stuk lager geprijsd woordaar ik dat voor geld makkelijk kan proberen.

De hypex LM4562 gebaseerde versterker ziet erg goed uit. Ik zal kijken of deze ergens goedkoper kan vinden. En of ergens review of meting kan vinden.

Behringer KM750 versterker is best wel goedkoop.
Behringer nx3000dsp kan ook. Veel power, klasse d, ingebouwde dsp en goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:58

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik heb het topic die kant op verhuisd (AUD > CEA).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Ik heb voor 10 euro een defect Onkoy 609 versterker kunnen afschaffen. Met een heetlucht soldeerbout en wat flux heb ik hem weer kunnen repareren. Ingesteld op direct en Bi-amp mode heb ik 4 eindtrappen beschikbaar. Niet verkeerd voor zo prijs.
Pagina: 1