Heb ik een geluidkaart nodig ?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro en open Suse tumbleweed. Sennheisser GSP 300
...
Inleiding.
Ik heb net een nieuwe pc gebouwd met dit moederbord. ( ryzen 5 , 16 gig ram)
Ik ben gewend dat ik bij een nieuwe pc altijd even aan het geluid moet wennen, maar ik word niet vrolijk van het onboard geluid van me huidige pc. Ik hoop dat er wat aan te doen is ?
Er is zeker in vergelijk, met me vorige pc met een asus moederbord, een totale afwezigheid van bas.
Ook als ik na nummers luister die ik zelf gemaakt heb, op de vorige pc, vraag ik me af waar is de bas gebleven? ( ik zat met de bass en de 808 kick op de rand van clippen)
https://soundcloud.com/us...y-2018-tribute-midi-remix
( origineel is Kraze - The Party )
Zelfde met mijn verzameling mp3.
Het klinkt niet meer als of ik een sennheiser koptelefoon gebruik, maar een koptelefoon van 5 euro van de action of zo.
Waar is mijn bas, en hoe los ik dit op?
Ik kan me ergens niet voorstellen, dat mijn vorige het asus moederbord een veel betere geluidschip heeft ?
Moet ik gaan kijken voor een geluidskaart? Of kijken of de soundblaster kaart die ik misschien nog heb (zeker 10 jaar oud), het nog doet.
Die klonk namelijk echt 10 keer beter. Het verschil met die soundkaart en het asus moerbord was minimaal.
Maar nu met dit asrock moederbord word ik absoluut niet blij van het geluid.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro en open Suse tumbleweed. Sennheisser GSP 300
...
Inleiding.
Ik heb net een nieuwe pc gebouwd met dit moederbord. ( ryzen 5 , 16 gig ram)
Ik ben gewend dat ik bij een nieuwe pc altijd even aan het geluid moet wennen, maar ik word niet vrolijk van het onboard geluid van me huidige pc. Ik hoop dat er wat aan te doen is ?
Er is zeker in vergelijk, met me vorige pc met een asus moederbord, een totale afwezigheid van bas.
Ook als ik na nummers luister die ik zelf gemaakt heb, op de vorige pc, vraag ik me af waar is de bas gebleven? ( ik zat met de bass en de 808 kick op de rand van clippen)
https://soundcloud.com/us...y-2018-tribute-midi-remix
( origineel is Kraze - The Party )
Zelfde met mijn verzameling mp3.
Het klinkt niet meer als of ik een sennheiser koptelefoon gebruik, maar een koptelefoon van 5 euro van de action of zo.
Waar is mijn bas, en hoe los ik dit op?
Ik kan me ergens niet voorstellen, dat mijn vorige het asus moederbord een veel betere geluidschip heeft ?
Moet ik gaan kijken voor een geluidskaart? Of kijken of de soundblaster kaart die ik misschien nog heb (zeker 10 jaar oud), het nog doet.
Die klonk namelijk echt 10 keer beter. Het verschil met die soundkaart en het asus moerbord was minimaal.
Maar nu met dit asrock moederbord word ik absoluut niet blij van het geluid.