Netwerk adapter vs Netwerk kaart intern

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
Heb momenteel draadloze wifi via een usb adapter. De TP-Link AC600 Archer T2UH
Maar wil graag een netwerk kaart intern opnemen in mijn computer kast.

Alleen nu twijfel ik erg welke aansluiting nou gaat passen.

PCI of PCIe?

En dan heb je van PCIe nog
PCI Express
PCI Express x1

En wat houdt R-SMA en RP-SMA nou precies in? Kan via google ook niet echt achterkomen.

Ik heb een Asus Prime X370-Pro moederbord.

Zie foto. Die eerste kleine aansluiting van bovenaf kan ik al niet gebruiken door de dikke videokaart GTX 1080. Het zal dus in die één na laatste van onderen moeten. Onderling lijkt trouwens ook beetje verschil te zitten tussen die twee. De 1 is wat wijder. (in hoogte/dikte)

Gaat me niet zo zeer om meer mbs want dat ligt toch aan je verbinding. Maar of een netwerk kaart (hetzij met 2 antennetjes) opgenomen in mijn desktop een beter bereik/ontvangst zal hebben dan een usb adapter)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hYDd2Ns/20191117-201708.jpg
afbeedlingen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
Er zit al een netwerk verbinding standaard om je MB?

Verkeerd begrepen.

[ Voor 22% gewijzigd door ChiMan op 19-11-2019 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:20
ChiMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:52:
Er zit al een netwerk verbinding standaard om je MB?
Dat bedoelt hij niet. TS wilt een insteek wifi adapter, zoals pricewatch: TP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E

(Degene die ik noem past gewoon in dat smalle PCIe slot. Geen idee of hij goed is)

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 19-11-2019 12:57 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:07
Als je draadloos wil, dan is een usb met kabel en daar een wifi dongle op aangesloten, wel het beste, omdat de pc stoort op een wifisignaal en je de dongle dan op een goeie plek kan leggen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaas25
Mel33 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:55:
Als je draadloos wil, dan is een usb met kabel en daar een wifi dongle op aangesloten, wel het beste, omdat de pc stoort op een wifisignaal en je de dongle dan op een goeie plek kan leggen.
Dus wat jij zegt is dat ik er op achteruit kan gaan als de wifi dongle (antenne?) naar achteren (laag) verdwijnt ipv aan de voorkant (hoog) in een usb poort zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Klaas25 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:45:
[...]

Dus wat jij zegt is dat ik er op achteruit kan gaan als de wifi dongle (antenne?) naar achteren (laag) verdwijnt ipv aan de voorkant (hoog) in een usb poort zit?
Niet helemaal want het kan niks uitmaken, of wel. 2.4GHZ heeft een sinus van 12 cm dacht ik(kan ook 6cm zijn, 5GHZ weet ik zo niet) maar als je adapter net op het dieptepunt van het (sinus)signaal zit, kan 1cm verplaatsen al een beter resultaat geven. Dus nee niet dat het zo kan zijn dat je er op achteruit gaat met zekerheid, maar het kan met wat (kabel)speling wel uit de buurt van de pc gelegd worden en een voordeel opleveren. (Punt 2. Een cpu op 2,4GHZ kan storen op 2,4GHZ wifi dicht bij de cpu geplaatst bijv, en dan is een vaste wifi een probleem soms)

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 19-11-2019 19:50 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Ik kwam vandaag deze tegen. Misschien is dit wel een goed idee.

Geintregeerd kaartje in de desktop maar de ontvanger open en bloot boven op het bureau.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WB1733D-I€ 33,-€ 33,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 33,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@Klaas25 Ja dat kan je ook doen.
Heb je wel de review gelezen over de F_USB (pin)
pricewatch: Gigabyte GC-WB1733D-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Oh lol ik liet verkeerde zien. Ja ik zag die review dus zou dan niet voor deze gaan.

Ik bedoelde

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1NetwerkadaptersAsus PCE-AC55BT€ 39,90€ 39,90

Of de B1 variant hiervan. Maakt volgens mij niet veel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Klaas25 op 19-11-2019 22:51 ]

Pagina: 1