Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC MAX €1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Selvh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-11 08:52
Hallo,

Nu black friday er aan komt zit ik te denken om maar is voor mezelf een game pc samen te stellen.
Ik heb nu een 5 jaar oude game laptop maar die begint het langzamerhand ook te begeven.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zelf zit ik te denken aan een bedrag van max €1500 euro. (exclusief muis toetsenbord en beeldscherm)
Onderstaand heb ik zelf al iets samengesteld.
Wel loop ik nog te twijfelen als ik 1 SSD ga vervangen voor een 2TB HDD en met dat geld wat ik daar van overhoudt een 2070 neem i.p.v een 2060

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9600K Boxed€ 222,49€ 222,49
1MoederbordenMSI Z370 SLI PLUS€ 163,54€ 163,54
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 372,-€ 372,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR600 (without ODD)€ 63,-€ 63,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,50€ 74,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 74,30€ 74,30
1Voedingenbe quiet! Straight Power 10 CM 600W€ 103,-€ 103,-
2Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 161,-€ 322,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.394,83

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Muis, toetsenbord, monitor aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Standaard onderdelen, niks bijzonders.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Sta open voor alles

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ga me hier niet mee bezig houden.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Met jullie keuze zou ik mijn nieuwe pc willen samen stellen die het best bij mij past.

[ Voor 20% gewijzigd door Selvh op 19-11-2019 12:47 ]

Alle reacties

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 20:51
Intel is totaal niet interessant op het moment, AMD heeft veel beter prijs/kwaliteit verhouding

2TB aan SSD storage is idd wat overdreven, 1TB is voldoende, en dan kan je het inderdaad aanvullen met HDDs

Dit is een mooie opzet: reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

[ Voor 9% gewijzigd door itsbart op 19-11-2019 12:35 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Succes!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:03
Waaroom heb je de vragen weggehaald die er stonden? Die zijn essentieel.

Verder, specifieke reden waarom je Intel kiest? AMD is een stukkie beter. Voeding is wat zwaar en een ouwetje, dat kan wel wat nieuwer en minder zwaar. SSD keuze is veel te duur.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Selvh
itsbart schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:35:
Intel is totaal niet interessant op het moment, AMD heeft veel beter prijs/kwaliteit verhouding

2TB aan SSD storage is idd wat overdreven, 1TB is voldoende, en dan kan je het inderdaad aanvullen met HDDs

Dit is een mooie opzet: reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019
Het is toch wel mogelijk om wat goedkoper RAM in deze best buy guide te krijgen? of neem dit de prestatie heel erg af

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Selvh schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:50:
[...]

Het is toch wel mogelijk om wat goedkoper RAM in deze best buy guide te krijgen? of neem dit de prestatie heel erg af
Jij hebt 16GB gekozen, de set uit de BBG is 32GB ;)

🖥️ | 🚗

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Selvh schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:50:
[...]

Het RAM in die BBG is 32GB, in jouw eerder opzet heb je 16. Daarom is het goedkoper :) That said, afhankelijk van wat je speelt kan 16GB ruim voldoende zijn voor je, en is het RAM wat jij had gekozen nog een stukje sneller ook, wat beter is zijn bij de nieuwe Ryzen CPU's die ik ook kei- en keihard aanraad.

Ik zou je 2060 vervangen door een 2060 Super, die heeft 2GB extra VRAM wat je op hoge resoluties en grote textures echt wel veel aan zal hebben.

• Selvh
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 132,50€ 132,50
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G€ 554,90€ 554,90
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 54,90€ 54,90
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR600 (without ODD)€ 63,-€ 63,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 74,30€ 74,30
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 106,90€ 106,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.487,37

Dit is er uitgekomen, Iemand toevallig nog verbeter dingen? :)

Zou het noodzakelijk zijn om nog meer ventilatoren in de case te plaatsen?

Nu wachten tot black friday en hopen dat iets in de aanbieding komt, en als andere componenten wel in de aanbieding zijn misschien toch afwijken.

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Er van uitgaande dat je op 1440p gaat gamen (dit heb je nog steeds niet aangegeven) zou onderstaande build ook kunnen.

Kast is een hele mooie voor zijn prijs, zelf heb ik er wat Arctic fans bij gekocht welke hun werk bijzonder stil doen op lage toeren (groot RPM berrijk).

Platinum power supply is leuk maar je kan veel besparen door voor gold te gaan en nog steeds een degelijke en stille voeding te hebben. (ga je niet merken op je energierekening hoor).
Matx bord wat al klaar is om een ryzen 3000 serie te draaien en zelfs nog wel een 3900x stock aan kan.
Processor koeler die meegeleverd wordt is best aardig, mocht je je toch gaan storen aan de geluidsproductie (ongeveer even luid als de gpu onder load) dan kan je het nog altijd vervangen.
Toshiba HDD van 3TB ipv seagate.
Goedkoper geheugen met dezelfde snelheid.
SSD met TLC ipv QLC geheugen.
Degelijke instapper voor een 5700xt die niet heel veel minder presteert als een 2070 super maar wel 100 euro voordeliger is.
Al met al ga je er niet noemenswaardig op achteruit maar bespaar je toch 200 euro en in sommige gevallen is het een upgrade (airflow/opslag)

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 99,-€ 99,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 445,-€ 445,-
1Interne harde schijvenToshiba P300 (Bulk), 3TB€ 69,90€ 69,90
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 49,95€ 49,95
2VentilatorenArctic P14 PWM PST, 140mm€ 6,99€ 13,98
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 67,35€ 67,35
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 67,-€ 67,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 124,99€ 124,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.268,17

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:56
Tenzij je voor een 9900k gaat is het beter om voor een 3700x te gaan. Een non HT cpu is gewoon vroeg of laat vragen om problemen ondanks dat het nu iets sneller kan zijn.

Je voeding kan iets goedkoper net als je cpu koeler als je niet voor een top end cpu gaat.
Dit spaart je weer 50 euro uit voor een betere cpu.

Kast ziet er uit als een prima kast met een front > back/top airflow al zou ik er nog wel een 2de front fan in kwakken voor positieve druk in de kast waardoor warme lucht er achter en boven uitgeperst word.

Wat betreft M.2 ssd's doe het omdat je het makkelijk vind qua kabels maar zeker niet voor de prijs per gb of prestatie. dat ga je simpelweg niet merken. Je ben beter af met een 240gb M.2 als boot drive en een 2TB gewone ssd en daar bespaar je nog fors mee ook. (of gewoon 2x 1TB SSD)
Samsung evo is leuk op papier en in nietszeggende benchmarks maar je heb er niks aan in de praktijk.
Pagina: 1