Toon posts:

Goede hardware voor W2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht het wordt nu toch wel eens tijd dat vreselijke W98 te vervangen door W2000. De installatie van W2000 veroorzaakte heel veel problemen. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat:
Abit BE6II ... niet op de HCL
Marvel G400TV ... niet op de HCL, geen support voor video capture
Billion TA128 ... niet op de HCL
!!!???
Kortom .. niet de goede hardware blijkbaar. Nu is mijn vraag: ik wil een ABSOLUUT STABIEL EN SNEL systeem, een upgrade naar W2000 is daarom noodzakelijk. Wat raden jullie mij aan voor hardware? (dus mobo, isdn adapter en video).
Of is er iemand die WEL een stabiel systeem heeft onder W2000 met bovenstaande componenten?
Graag reaktie!

Verwijderd

Meestal kan je op de de site van het merk wel nieuwe drivers downloaden voor win2000

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Voor je Matrox kaartje hier: Matrox drivers
Voor je Abit bordje o.a. hier: Abit ATA66 drivers
Voor je ISDN adapter hier: Billion ISDN drivers

Naar mijn idee had je daar ook zelf naar kunnen zoeken, maar goed, ik ben vandaag in een te goede bui. :O

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
okay .. nieuwste drives / bios updates heb ik natuurlijk allemaal geinstalleerd!
Alleen .. zelfs dan werkt het niet 100% en de hardware komt NIET voor op de HCL van M$.
Hun stelling is: niet op de HCL .. dan geen support (pech dus).
Vandaar mijn vraag ....
(evengoed bedankt voor het commentaar)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Het hoeft niet op de HCL te staan om toch goed te kunnen werken. De drivers komen van de fabrikant af. Hoe beter de fabrikant hoe eerder het op de HCL staat maar een goed werkende driver hoeft niet op de HCL te staan als de fabrikant dat niet wil (betalen).

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

het stelt niet veel voor, maar wel heeeeel belangrijk tipje,

eerst sp2 downloaden na instalatie, dat sluit een boel irritatie uit....

BiG_G

You can either agree with me or be wrong!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik zou een 286 aanraden... Die is te traag om welke foutmelding of instabiliteit dan ook je waar te laten nemen...
:+

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op woensdag 01 augustus 2001 11:30 schreef MRic3 het volgende:
Het hoeft niet op de HCL te staan om toch goed te kunnen werken.
Hehe, op school zijn wij ook bezig met een cursus w2000 tijdens de 1e practicumles moesten we opzoeken of alle hardware op de hcl stond, je raad het al we konden de videokaart al niet vinden verder hebben we maar niet gezocht ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus don't mind HCL? Kan deze hardware dus WEL stabiel werken met W2000 (en SP2 blijkbaar, had ik nog niet gedownload.. misschien de essentiele tip, tnx).

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Don't mind HCL gaat ver.
Als je op een grote belangrijke server werkt waar veel vanaf hangt zou ik het gewoon even proberen in je speeltuin als je die hebt!!!

Voor thuis gewoon doen en zien wat er gebeurt...

En de volgende keren dat je nieuwe hardware koopt wel even rekening mee houden...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:34
HCL inderdaad niet al teveel van aan trekken. W2K is wel een grote zeikerd aangaande je HD, (mag niks mis mee zijn, kenje checken in de event log) én memory...

Is een schot in het wilde weg maar wellicht nuttig..

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Pagina: 1