32" 1440p AOC (in-game verkleinen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Mijn vraag
Hey beste mensen! Weet niet of dat dit de juiste plaats is voor mijn vraag maar bon let's try.
Ik heb dus onlangs een 32" AOC 1440p monitor gekocht om vooral te racen (wat perfect gaat)
Nu voor shooters is dat iets anders.. Het is gewoon te groot en mijn monitor verder zetten is geen oplossing voor mij.. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk om mijn grootte ingame te reducen naar neem nu een 24/25/27"
Borderless is geen oplossing (lukt wel) maar dan komt mijn fps in de buurt van 100 ipv 140/150 (CODMW)
Dus bestaat er een tooltje waardoor ik mijn scherm helemaal kan kleiner maken? (Mag ook in windows zijn)
Heb het al liggen proberen via nvidia control panel waar het mij wel lukt om die overlay aan te passen maar eens ik ingame kom springt ie terug naar full scale..

Helppp !

Relevante software en hardware die ik gebruik
AOC CQ32G1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nvidia Control Panel

Beste antwoord (via Lagniau op 18-12-2019 18:44)

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 08:47
Hi Lagniau, dat gaat helaas niet werken.

voor een resolutie op een oppervlakte heb je een bepaalde pixel dichtheid nodig: (DPI/PPI).
Jouw monitor is ervoor gemaakt om 2560x1440 (3,686,400) pixels weer te kunnen geven op een oppervlakte van 32". Dit resulteert in een PPI van 92

Als je dezelfde hoeveelheid pixels wil weergeven op een oppervlakte, bijvoorbeeld de 24" die je noemt. dan moet de dichtheid heel erg omhoog, namelijk 122

Die extra pixels zitten fysiek gewoon niet in het paneel en daardoor is het niet mogelijk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zoiets kan je bereiken met scaling, in nVidia control panel.

In het menu "Adjust Desktop Size and Position", vink "No scaling" aan en zet "Perform Scaling on:" op "GPU".

Dan moet je in game niet 1440p selecteren maar bijvoorbeeld 1080p en het beeld zal kleiner uitvallen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagniau
Blaat schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:39:
Zoiets kan je bereiken met scaling, in nVidia control panel.

In het menu "Adjust Desktop Size and Position", vink "No scaling" aan en zet "Perform Scaling on:" op "GPU".

Dan moet je in game niet 1440p selecteren maar bijvoorbeeld 1080p en het beeld zal kleiner uitvallen.
Ik deed het de hele tijd mis.. Als je idd onmiddellijk naar 1080p gaat blijft het zo, ik nam altijd iets tussenin.

Heel erg bedankt voor uw hulp.

Mag gesloten worden.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
Hey hier ben ik terug, hopelijk kunnen jullie dit nog zien of toch allesinds opmerken..
Zou het mogelijk te zijn om toch mijn 1440p te behouden op 27" en ook 1080p op bijv 27"? Met de settings van Nvidia is alleen mogelijk : 1440p 32" 1080p 24
Mvg

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 08:47
Hi Lagniau, dat gaat helaas niet werken.

voor een resolutie op een oppervlakte heb je een bepaalde pixel dichtheid nodig: (DPI/PPI).
Jouw monitor is ervoor gemaakt om 2560x1440 (3,686,400) pixels weer te kunnen geven op een oppervlakte van 32". Dit resulteert in een PPI van 92

Als je dezelfde hoeveelheid pixels wil weergeven op een oppervlakte, bijvoorbeeld de 24" die je noemt. dan moet de dichtheid heel erg omhoog, namelijk 122

Die extra pixels zitten fysiek gewoon niet in het paneel en daardoor is het niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
Dus de enige mogelijkheid is een ander scherm kopen :( Mijn gfx (gtx1070) trekt het gewoon niet deftig op 1440p..
Jammer maar helaas, bedankt voor de informatie!
Met vriendelijke groeten,
Kenneth
Pagina: 1