Hallo beste Tweakers. Mijn oude pc (Intel build) is helaas enkele weken geleden overleden. Hierdoor wil ik een nieuwe pc bouwen en wat 'oude' onderdelen uit mijn oude pc overbrengen naar mijn nieuwe aankomende build. Onderdelen die ik wil gaan hergebruiken zijn mijn ram geheugen en GPU. Daarnaast ook mijn oude SSD's en HDD's maar die vind ik het niet waard om te vermelden.
Aangezien ik onbekend ben met de nieuwe Ryzen's van AMD en ik her en der al dingen heb gelezen over BIOS versies flashen om de Mattise CPU's te kunnen gebruiken en draadjes over compatible geheugen wil ik dit toch met jullie delen om te kijken of alles goed op elkaar aansluit.
Ik kies voor een mATX build puur vanwege de ruimte die ik heb op mijn bureau. Ik heb geen interesse meer in een grote lompe tower.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dat is gewoon puur gamen. En dan moet ik zelf voornamelijk denken aan games als CS:GO, de nieuwe CoD en RDR2. Een beetje van alles wat.
Uit mijn oude pc heb ik nog een goedwerkende Asus Cerberus GTX 1070 Ti waar ik al veel plezier aan heb beleefd. Daarnaast heb ik een nette G-sync monitor van 32" met een resolutie van 1440p, dus dat wil ik graag zo houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximale is 550 euro. De onderdelen die ik nu heb verzameld ligger daar wat onder. Wat ik tot zover heb uitgekozen:
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dat zijn een viertal geheugenbankjes van Corsair van bij elkaar 32GB, en een Asus Cerberus GTX 1070 Ti. In de lijst hieronder staat maar een RAM kit van 2 maar ik heb dus 2 kits van in totaal 4.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede voeding. Al denk ik dat ik met die Seasonic wel goed zit. Ik weet alleen niet of 650W misschien wat overkill is...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het systeem dat ik nu dus wil gaan bouwen grotendeels hassle-free werkt.
Ga je overklokken?
Nee en volgens mij zit dat met die R5 3600 out of the box al redelijk goed.
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie mij kunnen adviseren over deze nieuwe componenten. Of deze goed op elkaar aansluiten en of dat de combinatie van het AsRock Steel Legend B450m moederbord icm de 3600 goed werkt met mijn Corsair geheugen
Aangezien ik onbekend ben met de nieuwe Ryzen's van AMD en ik her en der al dingen heb gelezen over BIOS versies flashen om de Mattise CPU's te kunnen gebruiken en draadjes over compatible geheugen wil ik dit toch met jullie delen om te kijken of alles goed op elkaar aansluit.
Ik kies voor een mATX build puur vanwege de ruimte die ik heb op mijn bureau. Ik heb geen interesse meer in een grote lompe tower.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dat is gewoon puur gamen. En dan moet ik zelf voornamelijk denken aan games als CS:GO, de nieuwe CoD en RDR2. Een beetje van alles wat.
Uit mijn oude pc heb ik nog een goedwerkende Asus Cerberus GTX 1070 Ti waar ik al veel plezier aan heb beleefd. Daarnaast heb ik een nette G-sync monitor van 32" met een resolutie van 1440p, dus dat wil ik graag zo houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximale is 550 euro. De onderdelen die ik nu heb verzameld ligger daar wat onder. Wat ik tot zover heb uitgekozen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 191,- | € 191,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Steel Legend | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake Core V21 | € 60,91 | € 60,91 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 94,90 | € 94,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 486,76 | ||
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dat zijn een viertal geheugenbankjes van Corsair van bij elkaar 32GB, en een Asus Cerberus GTX 1070 Ti. In de lijst hieronder staat maar een RAM kit van 2 maar ik heb dus 2 kits van in totaal 4.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Asus Cerberus GeForce GTX 1070 Ti | € 450,96 | € 450,96 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 32GK850G Zwart | € 563,- | € 563,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 67,90 | € 67,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.081,86 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede voeding. Al denk ik dat ik met die Seasonic wel goed zit. Ik weet alleen niet of 650W misschien wat overkill is...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het systeem dat ik nu dus wil gaan bouwen grotendeels hassle-free werkt.
Ga je overklokken?
Nee en volgens mij zit dat met die R5 3600 out of the box al redelijk goed.
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie mij kunnen adviseren over deze nieuwe componenten. Of deze goed op elkaar aansluiten en of dat de combinatie van het AsRock Steel Legend B450m moederbord icm de 3600 goed werkt met mijn Corsair geheugen