Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor nieuwe onderdelen voor Ryzen pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:36
Hallo beste Tweakers. Mijn oude pc (Intel build) is helaas enkele weken geleden overleden. Hierdoor wil ik een nieuwe pc bouwen en wat 'oude' onderdelen uit mijn oude pc overbrengen naar mijn nieuwe aankomende build. Onderdelen die ik wil gaan hergebruiken zijn mijn ram geheugen en GPU. Daarnaast ook mijn oude SSD's en HDD's maar die vind ik het niet waard om te vermelden.
Aangezien ik onbekend ben met de nieuwe Ryzen's van AMD en ik her en der al dingen heb gelezen over BIOS versies flashen om de Mattise CPU's te kunnen gebruiken en draadjes over compatible geheugen wil ik dit toch met jullie delen om te kijken of alles goed op elkaar aansluit.
Ik kies voor een mATX build puur vanwege de ruimte die ik heb op mijn bureau. Ik heb geen interesse meer in een grote lompe tower.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dat is gewoon puur gamen. En dan moet ik zelf voornamelijk denken aan games als CS:GO, de nieuwe CoD en RDR2. Een beetje van alles wat.
Uit mijn oude pc heb ik nog een goedwerkende Asus Cerberus GTX 1070 Ti waar ik al veel plezier aan heb beleefd. Daarnaast heb ik een nette G-sync monitor van 32" met een resolutie van 1440p, dus dat wil ik graag zo houden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximale is 550 euro. De onderdelen die ik nu heb verzameld ligger daar wat onder. Wat ik tot zover heb uitgekozen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenASRock B450M Steel Legend€ 90,-€ 90,-
1BehuizingenThermaltake Core V21€ 60,91€ 60,91
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1VoedingenSeasonic Focus GX-650€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,76

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dat zijn een viertal geheugenbankjes van Corsair van bij elkaar 32GB, en een Asus Cerberus GTX 1070 Ti. In de lijst hieronder staat maar een RAM kit van 2 maar ik heb dus 2 kits van in totaal 4.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenAsus Cerberus GeForce GTX 1070 Ti€ 450,96€ 450,96
1MonitorenLG UltraGear 32GK850G Zwart€ 563,-€ 563,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.081,86

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede voeding. Al denk ik dat ik met die Seasonic wel goed zit. Ik weet alleen niet of 650W misschien wat overkill is...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het systeem dat ik nu dus wil gaan bouwen grotendeels hassle-free werkt.

Ga je overklokken?
Nee en volgens mij zit dat met die R5 3600 out of the box al redelijk goed.

Wat verwacht je van ons?
Dat jullie mij kunnen adviseren over deze nieuwe componenten. Of deze goed op elkaar aansluiten en of dat de combinatie van het AsRock Steel Legend B450m moederbord icm de 3600 goed werkt met mijn Corsair geheugen

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:55
Die voeding kan inderdaad meer vermogen leveren dan nodig, Asus beveelt op hun website een voeding 500 Watt aan voor deze videokaart. De geheugen snelheid van je huidige set wordt niet genoemd in de lijst van ondersteund geheugen op de ASROCK website, maar wie weet. 16 GB is voldoende voor gaming, je hebt eventueel nog precies budget voor een gesupport setje als het niet werkt ...

[ Voor 50% gewijzigd door martyw op 19-11-2019 06:19 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:56
Het moederbord heeft waarschijnlijk een biosupdate nodig voordat de 3600 gaat werken.
4 geheugenmodules is een slecht idee op B450. De maximale snelheid die je zal halen is 2666 MT/s. Beter verkoop je ze en haal je 2x16 @3200 MT/s terug. pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB bijvoorbeeld.
Seasonic zou ik niet nemen want er is beter te koop en 550w is meer dan genoeg voor een systeem dat niet eens 300w verbruikt. pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart en vooral pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W Voordelige keuzes zijn pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 550W en pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W bij Si.

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11 19:41
Als je niet gaat overklokken, zou ik de custom cpu koeler ook laten.

Je Windows 10 licentie kan je met een beetje geluk ook overzetten naar je nieuwe build, cfr. https://www.howtogeek.com...ense-to-another-computer/

Wel denk ik dat je even naar MS zal moeten bellen met de mededeling dat je huidige pc kapot is.

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Misschien mis ik iets hoor, maar als het toch puur alleen om gamen gaat, waar heb je dan 32GB ram voor nodig?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Wintervacht schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:18:
Misschien mis ik iets hoor, maar als het toch puur alleen om gamen gaat, waar heb je dan 32GB ram voor nodig?
Dit wordt nu meer gezegd omdat momenteel het geheugen zo goedkoop is :)

Het is gewoon omdat het kan nu, en niet omdat het moet. (behalve voor spellen met weet ik hoeveel mods)

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:36
Uszka schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:52:
Het moederbord heeft waarschijnlijk een biosupdate nodig voordat de 3600 gaat werken.
4 geheugenmodules is een slecht idee op B450. De maximale snelheid die je zal halen is 2666 MT/s. Beter verkoop je ze en haal je 2x16 @3200 MT/s terug. pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB bijvoorbeeld.
Seasonic zou ik niet nemen want er is beter te koop en 550w is meer dan genoeg voor een systeem dat niet eens 300w verbruikt. pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart en vooral pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W Voordelige keuzes zijn pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 550W en pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W bij Si.
Is het dan niet handiger om een moederbord te nemen dat wel iets meer compatible is met de 4 dimms die ik nu heb? Weet niet of ik dan al uit de mATX boot val...
Mortov Molotov schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:59:
Als je niet gaat overklokken, zou ik de custom cpu koeler ook laten.

Je Windows 10 licentie kan je met een beetje geluk ook overzetten naar je nieuwe build, cfr. https://www.howtogeek.com...ense-to-another-computer/

Wel denk ik dat je even naar MS zal moeten bellen met de mededeling dat je huidige pc kapot is.
De stock cooler is dus al gewoon voldoende?
Wintervacht schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:18:
Had eerst ook al 16GB op mijn oude pc maar heb toen kort daarna nog een extra set gekocht en dus in totaal 32GB. Ach ja, ik heb ze nu toch al dus waarom niet (als het nog kan) >:)
Pagina: 1