Toon posts:

Nieuwe HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM Hard Disk gekocht, maar heb al een Maxtor Hard Disk in mijn pc hangen. Ik heb een ASUS A7V. De Maxtor hangt al op de primary UDMA 100 als master. Er kan op de primary nog een 2e bij.
Wat is beter om te doen? Op dezelfde flatcable als slave of op de secundary udma 100 als master?

Ook heb ik nog een reepje van 512MB gekocht, maakt het nog wat uit in welke bank ik die prop? Heb nu 2x 256 MB erin zitten, de 3e bank is nog vrij.

Wel gaaf als het erin zit. 80GB hard disk space en 1GB RAM. :9

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58
Die hd op een aparte kabel en die 512 mb op de eerste en die 2 van 256 op 2 en 3 :)

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 22:19

nixan

and then?

heb je nog een cd brander of DVD-Rom drive?

als de 2 HD's je enige devices zijn, dan is het inderdaad het handigst om ze op twee aparte kabels aan te sluiten

where is my car?

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Inderdaad, het beste is om de harde schijven op een aparte controller te zetten. Mocht je nu nog een CDROM speler er op willen zetten, kun je het juist als slave van de maxtor maken. Immers, dan kan je je ATA 100 volledig benutten, daar een cdrom vaak maar ata33 is, en dit de prestaties drukt.

Geheugen idem: 1e bank voor de 512MEG!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

1gb aan ram, wat heb je daar nu aan? Is wel stoer ja, maar voor de rest zie ik er het nut niet van in. Welke windows kan zoiets nou aan?

grtz Joris

tremble and despair for i am power!

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 18:56

jle

Een A7V heeft 4 IDE aansluitingen: 2 x ATA100 en 2 x ATA66.

Dan zou ik bijde HD's als master op de prim. secun. ATA100 controller plaatsen en de CD-ROM (en ander traag spul) op de ATA66 controller.

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
Whoohoo, it works! :-)
512MB op rij 1 en de andere twee op rij 2 en 3.

De hard disk heb ik toch maar op dezelfde kabel gehangen, kwam er achter dat ik maar 1 udma 100 ding had.

Heb windows 2000 draaien overigens.
En ook een Brander en een CD-ROM speler, beide zitten op de secundary IDE ATA 66.
ATA 66 Primary is leeg.

Die andere HDD heeft allemaal FAT32 partities. How the hell kan ik mijn nieuwe hdd partitioneren onder win2k? Hij ziet hem nu namelijk nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
nevermind heb het al gevonden.

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Hoop voor je dat je hem gevuld krijgt. Een vriend van mij heeft voor 2 weken terug ook zo'n 100 gig gehaald. Hij heeft hem nu al bijna vol :7 En raad maar eens waarmee, igg niet met Word documenten >:)

tremble and despair for i am power!

Verwijderd

RAID controller....

geen ruimte winst.. maar wel dubbele snelheden :7
Pagina: 1