Ik zit eraan te denken om m'n monitor open te maken zodat ik ook alle stof en viezigheid die aan de binnenkant zit eruit kan halen. Kan dit kwaad en brengt dit risico's met zich mee, of kan dit zonder enige problemen. Zover ik weet is het namelijk wel gevaarlijk om een tv uit elkaar te halen ivm spanning aan de binnenkant van de tv en ik heb geen idee of dit bij een monitor ook zo is. Na het openmaken zal de garantie er dan wel af zijn, maar dat is dan helaas pindakaas. Het gaat om een 3 jaar oude Iiyama Visionmaster 17" die soms wat rare dingen op het scherm vertoont. Het gaat hierbij om kleine streepjes in witte vlakken en trillende gedeeltes van het scherm. Hopelijk zijn die na een goede opknapbeurt wel weer verdwenen.
Verwijderd
Ik zou het niet doen, een monitor is volgens mij een stuk gevoeliger dan bijv. een tv, dus ik zou het risico niet nemen en het bij een pc winkel laten doen.
1.. Let wel op dat je de monitor eerst zo'n 30min compleet uit laat staan (geen stekkers erin laten zitten...)
2.. Alles is uiteraard voor eigen risico (garantie enzo...)
3.. En let wel op want zelfs een lage spanning (eigenlijk eerder de hoeveelheid Ampéres) kan gevaarlijk zijn (zowel voor mens als machine...)
4.. Nooit geleidende voorwerpen gebruiken (let op je horloge...)
Heb je ervaaring met elektronica..?
Zoniet.., dan zou ik 'm open maken en liefst met een spuitbus DROGE lucht uitblazen, en even de connectortjes goed aandrukken.
Zoja.., dan zou ik het bovenste doen en van o.a de print die aan het kleurenkanon zit even de soldeer puntjes opnieuw soldeeren.
Normaal gesproken zou het hersolderen alleen echt nodig zijn bij oude TV's enzo, maar het kan zomaar helpen.
Suc6.., en als je het niet durft/wilt kan het altijd via een rep. bedrijfje...
2.. Alles is uiteraard voor eigen risico (garantie enzo...)
3.. En let wel op want zelfs een lage spanning (eigenlijk eerder de hoeveelheid Ampéres) kan gevaarlijk zijn (zowel voor mens als machine...)
4.. Nooit geleidende voorwerpen gebruiken (let op je horloge...)
Heb je ervaaring met elektronica..?
Zoniet.., dan zou ik 'm open maken en liefst met een spuitbus DROGE lucht uitblazen, en even de connectortjes goed aandrukken.
Zoja.., dan zou ik het bovenste doen en van o.a de print die aan het kleurenkanon zit even de soldeer puntjes opnieuw soldeeren.
Normaal gesproken zou het hersolderen alleen echt nodig zijn bij oude TV's enzo, maar het kan zomaar helpen.
Suc6.., en als je het niet durft/wilt kan het altijd via een rep. bedrijfje...