Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 23:05
Hallo mensen!

Ik heb een watergekoelde gamepc met een i5-4690K, 16GB, Fury X en een Intel 750 SSD. Helaas is het systeem instabiel bij gamen en andere grafische load (bv) FurMark. Ik vermoed dat de GPU er dus mee opgehouden is. Het zou ook het moederbord kunnen zijn maar dat lijkt me minder waarschijnlijk, ook aangezien de PCIe SSD het prima doet.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49085887603_c228503bb6.jpg

Zo ziet de PC eruit. Jullie zien het probleem vast al: het reservoir met pomp staat in het verlengde van de videokaart. Achter de Fury X heb ik nog ongeveer 2cm speelruimte waarmee de maximale lengte van de GPU op 225mm komt.

Verplaatsen van de pomp-res kan denk ik ook niet. Achterin de kast zit nog een 120mm radiator. Als ik een grote SSD koop en mijn harde schijf eruit gooi kan ik misschien boven de voeding wat regelen. (zit bij de Air 240 kast allemaal achterin) maar dan moet ik de pomp-res vervangen...

Ook de totale hoogte van de GPU (loodrecht op het mobo) is beperkt. De Fury X heeft een standaard pcb hoogte en met de waterkoeling terminal erbij past dat maar net. De terminal komt nu al tegen het side window aan. O-)

Ik zoek een?
Vervangende GPU :)

Wat is je budget?
Dat is afhankelijk van de prestaties t.o.v. de huidige Fury X. Als ik op een vergelijkbaar niveau uit wil komen is bv. een gebruikte Fury (X) een optie. Dan kan ik mijn huidige waterblok gebruiken. Rond de 150 euro moet dat wel te regelen zijn.
Als ik een significante prestatiewinst boek, ben ik bereid tot ongeveer 500 euro uit te geven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor AMD maar dat is niet cruciaal.
De nieuwe kaart moet watergekoeld worden. Een waterblok moet dus danwel geïnstalleerd danwel los verkrijgbaar zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hierboven :)

Dus, hebben jullie ideeën? Voor veel van de "mini" versies van high-end kaarten zijn danwel geen waterblokken beschikbaar danwel de pcb's zijn hoger dan een standaard videokaart waardoor de boel alsnog niet past.

Hebben jullie een idee welke GPU een handige optie voor mij zou zijn? Alvast bedankt O+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15
Wat bedoel je met instabiel, wat gebeurt er? BSOD, framedrops, wat anders?

Heb je al eens gemonitord met MSI Afterburner wat de belasting/gebruik van de onderdelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Soms zijn het BSOD's, soms blijft het beeld en de audio hangen en reageert de PC nergens meer op.
Soms gaat het scherm gewoon op zwart en herstart de PC.

Het lijk in ieder geval iets met de GPU. Ik tik dit nu terwijl ik al een half uurtje Prime95 draai en dat is geen probleem.

Afterburner is wat lastig omdat de PC crasht en herstart. Heeft afterburner een optie om realtime naar een externe logfile te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15
Welke melding krijg je bij een BSOD?
Wat is het cpu gebruik (per core) als je een freeze hebt?
Heb je het geheugen getest op fouten?
Andere voeding geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Als er al een BSOD is, komt die maar een halve seconde in beeld voordat de pc herstart. Ik heb geprobeerd wat op te duikelen uit logs oid maar ik heb de error codes niet terug kunnen vinden.

Wat betreft het CPU-gebruik geldt eigenlijk hetzelfde als met het monitoren met afterburner: als de pc herstart heb ik geen idee wat de waardes waren. In HWMonitor kan ik alleen handmatig de monitoring data opslaan. Hij logt niet automatisch.

Ja, ik heb gememtest.

Een andere voeding kan ik inderdaad nog wel proberen. De huidige voeding is wel een Corsair AX850 wat voor zover ik weet een erg betrouwbaar ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:52
Jaren geleden had je een programmaatje dat bluescreenview heette, geen idee of het nog bestaat. Daarmee kon je overzichtelijk zien waardoor je blue screens ontstonden. Scheelt weer wat zoekwerk in je event viewer.
Pagina: 1