Achterkant beeldscherm zwart spuiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderwaarde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 12:37
Sommigen zullen me misschien gek verklaren :F maar ik denk eraan om de LG LC-M34-UWQHD aan te schaffen als nieuw beeldscherm (in combinatie met een nieuwe pc) en daarbij de achterkant van het scherm in het zwart te spuiten. Dit omwille van de witte achterkant dewelke wat vloekt in onze leefruimte (bureau maakt deel uit van grote leefruimte en de achterkant van het scherm is te zien vanuit keuken, eethoek en zithoek). Ik vind het een mooi scherm qua design én met een lage prijs (€400).

Ik heb op eenzelfde wijze reeds verlichtingsarmaturen zwart gemaakt met een hittebestendige zwarte spuitbus en het resultaat was echt goed: leek alsof ze zo uit de doos kwamen :*)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenLC-Power LC-M34-UWQHD-100-C Zwart€ 389,-€ 389,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,-

Twee vragen hierbij:
1. Lukt het om de achterwand te demonteren? Lijkt me nodig om een mooi resultaat te bekomen (kleine openingen die anders moeilijk af te plakken zijn)

2. Vervalt de garantie bij de fabrikant door de achterwand te demonteren en of te spuiten in een andere kleur?

Ik,vind amper info over het scherm (behalve in het Duits :?)
Alvast bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 30% gewijzigd door zonderwaarde op 18-11-2019 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Kijk eens naar plastidip.

Rubber coating die je er ook weer af kan halen mocht je scherm terug moeten ivm garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 08:49
Van dat wrap folie wat ze ook op auto's gebruiken kun je ook overwegen. Hoef je hem waarschijnlijk niet uit elkaar te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:10
Lijkt mij dat de garantie vervalt bij het modificeren van een product. Dat geld voor vrijwel elk product en terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderwaarde
Is dit op de één of andere manier te achterhalen indien ik de achterkant zou losmaken? Bv verbreken van een soort verzegeling?

Plastidip lijkt al een mogelijke oplossing, zo meteen ook eens de wrapfolie bekijken, bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:59

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Wrappen zou moeten lukken zonder demontage, als ik de foto's mag geloven. Lijkt dat de rand van de voorzijde over de achterzijde heenkomt, in die naad zou je de wrap netjes weg kunnen werken. Zoek wel even een folie die op kamertemperatuur werkbaar is, je wilt natuurlijk geen fohn of heatgun op je nieuwe scherm zetten.

Of je demonteert de achterzijde wel, en dan kan je prima een fohn gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door JZX81_Drift op 19-11-2019 20:13 ]

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1216024

Wat grappig dat je het specifiek over de achterkant hebt terwijl deze niet is te zien in de Pricewatch :-)
How long does Plasti Dip last?
three years
The key to making Plasti Dip last for at least three years – without the need for retouching – is to make sure it's applied properly in the first place. Plasti Dip is very durable and won't lose its bond, but two things will help determine how long it, in fact, can last.
Bij het demonteren vervalt sowieso je garantie.
Bij het spuiten zonder te demonteren kun je er vanuit gaan dat je garantie ook vervalt. Je komt dan in een situatie waar jij moet bewijzen dat jouw aanpassing niet heeft gezorgd voor de daarna gekomen problemen, ga er maar vanuit dat de andere partij het heel erg gemakkelijk af kan schuiven op de "onbetrouwbaarheid" van degene die de aanpassing heeft gedaan.
En de vraag is dan, ben jij bereid om een ellendig lang traject in te gaan om je gelijk te krijgen?

Ik zou zelf het scherm uitvoerig testen en daarna spuiten.
Mocht er een probleem ontstaan, neem ik mijn verlies en kan ik in mijn handen klappen als de verkoper bereid is om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:59

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Anoniem: 1216024 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:31:
Wat grappig dat je het specifiek over de achterkant hebt terwijl deze niet is te zien in de Pricewatch :-)

[...]

Bij het demonteren vervalt sowieso je garantie.
Bij het spuiten zonder te demonteren kun je er vanuit gaan dat je garantie ook vervalt. Je komt dan in een situatie waar jij moet bewijzen dat jouw aanpassing niet heeft gezorgd voor de daarna gekomen problemen, ga er maar vanuit dat de andere partij het heel erg gemakkelijk af kan schuiven op de "onbetrouwbaarheid" van degene die de aanpassing heeft gedaan.
En de vraag is dan, ben jij bereid om een ellendig lang traject in te gaan om je gelijk te krijgen?

Ik zou zelf het scherm uitvoerig testen en daarna spuiten.
Mocht er een probleem ontstaan, neem ik mijn verlies en kan ik in mijn handen klappen als de verkoper bereid is om mee te werken.
Klik maar op de foto's dan komen er meer tevoorschijn :)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1216024

JZX81_Drift schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:02:
[...]

Klik maar op de foto's dan komen er meer tevoorschijn :)
Hahah thnx. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderwaarde
Bedankt voor de goede tips! Ik ben van plan om eerst het scherm aan te kopen en nadien eens goed te inspecteren vooraleer een keuze te maken hoe ik de achterkant zwart maak.
Nogmaals bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 14:22
Ook ik dacht in eerste instantie aan Plastidip, grote voordeel hiervan is dat je het ook weer verwijderen kunt !
Pagina: 1