DAB+ ervaring in wekkerradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbuijvoets
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-01-2021
Goedemiddag,

Ik heb sinds gisteren een DAB+ wekker radio aangeschaft voor om mijn slaapkamer.
Op internet is genoeg te vinden over wat het is en doet.

nu ben ik eigenlijk nieuwschierig naar als er mensen zijn die al lange ervaring hebben met dit soort radios en wat zij er van vinden en zo. ( en als ze ook aardig wat verschil merken ten opzichte van FM radio.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Sinds 2015 er in 1 mijn auto, klinkt een stuk beter dan FM en meer zenders dan FM.
Al heb ik sinds die auto ook BT en luister meer Spotify dan radio.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:00
Ik heb het sinds 2016 in de auto en ken eigenlijk alleen maar voordelen:
- Meer zenders
- Hoorbaar beter geluid t.o.v. FM, het geluid is voller
- Eigenlijk nooit wegvallende zenders of storende zenders (je hebt wel of geen bereik, geen ruis zoals bij FM)

Sommige mensen klagen wel eens over slecht/geen bereik, maar ik heb dat eigenlijk nog nooit echt ervaren.

Voor een wekkerradio is het leuk, maar heeft het ook weer niet ontzettend veel toegevoegde waarde lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:33

br00ky

Moderator Harde Waren
@jbuijvoets, wat een wekkerradio met computerhardware te maken heeft, weet ik niet helemaal. Schopje naar Audio.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 19-11-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbuijvoets
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-01-2021
br00ky schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:26:
@jbuijvoets, wat een wekkerradio met computerhardware te maken heeft, weet ik niet helemaal. Schopje naar Audio.
haha helemaal goed zo houd je alles mooi georderd sorry voor verkeerd plaatsen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik heb een tijd lang een DAB+ wekkerradio gehad en kan het niet aanraden. Binnen is het bereik van DAB+ minder dan buiten dus daar heeft de wekker direct last van. Mocht een zender niet kunnen tunen dan hoor je helemaal niks. Dus ik heb me daarmee 2 keer verslapen, daarna heb ik die maar overgezet op FM en geen problemen meer gehad.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Toevallig heb ik daar niet zo lang geleden ook al een topic over gezien: Nieuwe wekkerradio (DAB+)

Ik heb zelf de Sony XDR C1DBP en ben er erg tevreden over. Het is een wekkerradio en het doet goed z'n werk.

Alhoewel ik over het algemeen erg enthousiast ben over DAB+, is het verschil bij FM bij deze specifieke radio niet zo heel goed te horen (want er is maar één klein speakertje). De ontvangst is bij mij ook met DAB+ goed (Randstad en niet al te goed geisoleerde jaren 30-woning).

[ Voor 9% gewijzigd door Gitarist op 19-11-2019 15:33 ]

Pagina: 1