Advies gevraagd over anti-virussoftware review website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik wilde jullie graag om advies vragen m.b.t. een project dat ik overweeg te beginnen. Ik denk eraan om een
platform te beginnen dat specifiek gewijd is aan het reviewen van anti-virussoftware en het leveren van
algemene tips en informatie om je pc "schoon" te houden. Ik weet dat er reeds veel van dergelijke platformen bestaan, maar het viel mij op dat de Nederlandse websites die ik in dit "genre" heb gevonden vrij summiere reviews bieden.

Ik wil juist dat deze website veel dieper in gaat op het verschil en de voordelen van verschillende soorten
anti-virusscanners en mensen ook goed informeert wat ze zelf kunnen doen om virussvrij te blijven.
(Ofwel, ik wil geen platform creëren dat stelt, zoals vele, "koop maar gewoon snel deze virusscanner en dan hoef je nooit meer ergens op te letten".)

Toch is mijn vraag aan jullie, wat betreft de reviews, wat zouden jullie willen zien in een gedegen, objectieve
review van anti-virussoftware. Ik besef dat ik deze vraag stel op een forum vol mensen die vele malen technischer zijn dan ikzelf (helaas). Maar ik vroeg me af of jullie juist een hele gedegen methodologie en eigen onderzoek waarderen, m.b.v. simulatietechnieken bijvoorbeeld, naar de bescherming die bepaalde anti-virussoftware in de praktijk biedt.

Of hebben jullie juist zoiets van: "Dat is al gedaan door bedrijven die daar de expertise voor hebben,
ik wil gewoon een duidelijk en overzichtelijk overzicht van de belangrijkste features van een bepaalde
virusscanner, misschien wat tabellen die virusscanners vergelijken, wat verzamelde statistieken over de prestaties van de anti-virussoftware, etc."

Kortom, ik wilde graag weten wat jullie in een dergelijke review verwachten te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je al gedacht aan het nut ervan ?
Vertel eens wat het voordeel van jouw intentie is tov bestaande. Waarom zouden we AV kopen en niet gewoon de gratis software van Microsoft gebruiken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.