Toon posts:

bi-directional probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi mensen,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik installeer een computer van een collega van mij. Het is een dell dimension xps 200m, met een HP Deskjet 710c printer. (Met bi-directionele communicatie bla bla)

Als je wat wilt printen met die printer dan zegt ie dat er een probleem is om de printer poort te benaderen. De printer is niet stuk, dat heb ik op een andere computer geprobeerd.

Ik heb in windows de poorten verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ik heb de driver opnieuw geinstalleerd. Ik heb de bios geupdate. Ik heb meerdere kabels geporbeerd. Ik heb een HP Laserjet 4P geprobeerd en die deed het gewoon. Een canon BJC 2100 geeft hetzelfde probleem. (is ook zo'n bi directionele printer) Printer poort staat op ECP dus dat is goed. ik heb ook de resources van de printerpoort veranderd ook geen oplossing. Ik heb die bi-directionle shit uitgezet, geen oplossing.

En nu weet ik het niet meer, heeft iemand nog een idee???

Thanx!

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Printerpoort in bios op spp zetten...

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de bios alleen maar de keuze:
ECP
PS/2
AT

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Probeer dan maar eens AT

Specs? Zie ondertitel...

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op woensdag 01 augustus 2001 11:29 schreef Dead_Man_Walking het volgende:
Ik heb in de bios alleen maar de keuze:
ECP
PS/2
AT
En heb je ze alledrie al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ze alle drie al geporbeerd, mmmmm iemand ideeen wat ik nog meer kan proberen?

• Felicia
  • Laatst online: 22:27
Heb je al gekeken of er niet een optie zit het irq en DMA in te stellen. Als je de DMA wel kan instellen zet hem dan op 3 omdat een normale soundcard 1 gebruikt. Tevens IRQ op 7 is standaard voor een printerpoort.

Wat misschien ook handig is is je bios versie en merk + type moederbord dan kan ik ff kijken of er eventuele andere opties zijn.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een dell dimension xps m200s met bios a10

Thanx man!

Verwijderd

Topicstarter
ohhh ja vergeten te zeggen, in die bios kan je geen IRQ of DMA settings zien, dus ook niet veranderen

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
is er geen probleem met de poort zelf anders, aangezien hij het wel doet in die andere pc..??

Verwijderd

Je hebt een bi-directionele printerkabel gebruikt?

• Felicia
Op woensdag 01 augustus 2001 12:17 schreef Kev0867 het volgende:
is er geen probleem met de poort zelf anders, aangezien hij het wel doet in die andere pc..??
Lijkt me vrij logisch dat het op een poort probleem lijkt. Maak anders eens een screenshot van de bios. Want is wel handig om te weten of het een ami of een award bios (met phoenix interface of niet) is.

[edit]
Lijkt me vrij logisch dat het een bi-directionele kabel is want die worden standaard bemaakt. LPT poort is parralel en daarom automatisch bi- compatible.

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Heb je al contact gehad met de helpdesk?
Vaak weten ze daar de specifieke problemen die je tegen kan komen.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

Topicstarter
Het moet een goede kabel zijn want op die andere pc heb ik dezelfde kabel gebruikt ik zal even proberen een screenshot te maken van die bios

Verwijderd

Je weet zeker dat de HP bi-directioneel is?
niet elke laser printer is dat nl. ( je kunt de poort later instellen).

• Felicia
Op woensdag 01 augustus 2001 12:42 schreef HarrieSchut het volgende:
Je weet zeker dat de HP bi-directioneel is?
niet elke laser printer is dat nl. ( je kunt de poort later instellen).
1 een HP 710C is geen laser want het is een deskjet 700 color serie. En 2 je moet de poort is bi-directioneel instellen zodat je juist de printer kan installeren en testen.

Owja (edit hehe) een laser kan handig zonder een bi poort als hij daar maar op ingesteld is want dat kan daar dus wel mee. Wil je de laser wel op bi zetten dan heb je nog steeds het probleem dat alleen een managebel printer dus bi is en volgens mij niet de standaard printers.

Goh ik blijf editten maar is het niet zo dat een bi poort ingesteld wordt met ECP+EPP (enhanced controlabel port en enhanced printer port?) zo dacht ik het te kennen in ieder geval.

Verwijderd

Met HP bedoelde ik de genoemde laserjet 4P

Ik wou alleen maar even zeker weten dat er een bi-directionele kabel gebruikt was vandaar de tweede zin.

• Felicia
Op woensdag 01 augustus 2001 12:56 schreef HarrieSchut het volgende:
Met HP bedoelde ik de genoemde laserjet 4P

Ik wou alleen maar even zeker weten dat er een bi-directionele kabel gebruikt was vandaar de tweede zin.
Snap ik maar ik zag te laat dat er ook een laser getest was. :o

Verwijderd

Topicstarter
Hi Guys,

bedankt voor alle hulp, ik heb inderdaad de helpdesk gebeld, maar die konden me niet helpen want bla bla bla geen recht meer op support, want het is al een jaar geleden dat dat ding gekocht is ofzo...bladiebla.

HP heeft wel een goede support site maar daar heb ik alles al van geprobeerd.

Ik heb trouwens wel een extra ISA printerpoort proberen toe te voegen maar dan krijg ik een System Board Resource Error.
Als ie dan doorstart vindt windows helemaal niks.

Hoe maak ik trouwens een screenshot van de bios????

Thanx

• Felicia
Op woensdag 01 augustus 2001 14:10 schreef Dead_Man_Walking het volgende:
Hoe maak ik trouwens een screenshot van de bios????

Thanx
Print-screen en dan de afdruk inscannen en posten :P als je een scanner hebt dan moet het wel lukken ben alleen vergeten dat te zeggen. Maar waar ergens zit je want je kan je pc wel ff langsbrengen kan ik eindelijk eens een klantje werven :) lijkt me vrij makkelijk op te lossen maar ik weet niet wat voor bios het is.

Verwijderd

Topicstarter
hahahahahaha nou als het echt niet meer lukt dan geef ik je wel een seintje.

Dit zijn de opties die ik heb:

Itegrated Devices:

Sound :On/Off
Serial Port :Auto/Off/COM1/COM3
Parallel Port :Off/3BCH/378H/278H/Auto
Parallel Mode :AT/ PS/2 /ECP
Hard Disk :Auto/Off
Speaker :On/Off
USB :On/Off

Is this of ant help??

• Felicia
Op woensdag 01 augustus 2001 14:35 schreef Dead_Man_Walking het volgende:
hahahahahaha nou als het echt niet meer lukt dan geef ik je wel een seintje.

Dit zijn de opties die ik heb:

Itegrated Devices:

Sound :On
Serial Port :off
Parallel Port :378H
Parallel Mode :ECP
Hard Disk :Auto
Speaker :On
USB :off

Is this of ant help??
Kijk hier eens naar.... en anders eens in windows kijken welk IRQ da ding gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die setting net geprobeerd and no succes. De printerpoort staat trouwens op IRQ 5
Pagina: 1