Printplaat lint kabel + verlenger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stuk platte lint kabel: awm 20706 CviLux E208903-3 kabel

Dus de platte kabel die in laptops wordt gebruikt om de touchpad enz aan het moederbord te verbinden.

En een connector om 2 van deze kabels te verbinden.

Zoals deze: https://nl.aliexpress.com/item/32879553392.html

Weet iemand een winkel in Nederland/EU die dit binnen een aantal dagen kan leveren?

[ Voor 42% gewijzigd door Bochtje op 18-11-2019 15:38 ]

Bochtjes zijn Kewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat zijn flexible flat cables, of FFC. Google daar eens op. Molex en Omron hebben die sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kom je zo te zien uit bij groothandels zoals Mouser, Farnell, Digikey etc.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochtje

Bochtje

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Met FFC kom ik inderdaad al een stuk verder.

Ik kan printplaten met 2 connectors erop vinden, maar dat is allemaal in Azie, met bijbehorende levertijd.

Ik had verwacht dat er ook wel gewoon een koppelstuk te krijgen zou zijn, net als er voor elke andere kabelsoort is, maar die kan ik helaas niet vinden.

2 kabels aan elkaar solderen lijkt me gezien het materiaal en de dikte van de kabel ook geen optie.

Bij Farnell enz kom ik vooral losse connectors tegen om op een printplaat te solderen dmv SMD enz, geen koppelstukken/koppelprintplaat.

Bochtjes zijn Kewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat is wel iets erg specifieks wat je zoekt, ik kan er maar weinig applicaties voor verzinnen en er vanuit gaande dat de pincount moet kloppen heb je een hoop koppelaars nodig waar je vrij weinig mee kunt. Zelf maken is het enige wat ik me kan verzinnen, dat je ze uberhaupt op Ali kan vinden verbaast me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochtje

Bochtje

Topicstarter
De printplaten met 2 connectors zijn ook op Ebay the verkrijgen en worden erg veel verkocht (vooral om schermen te verplaatsen geloof ik).

Een printplaat is natuurlijk wel "steviger" dan 1 koppelstuk waar je 2 kabels in stopt en je kan de printplaat ergens aan vast monteren.

Bij mij gaat het om een onderdeel dat ik heb besteld om een defect onderdeel te vervangen, de printplaat en overige onderdelen zijn identiek, maar de FFC is een cm of 10 te kort.

De kabel zit helaas op de printplaat gesoldeerd en ik heb wel een klein beetje soldeerervaring en spullen, maar een nieuwe langere 24 pins FFC op een printplaat solderen (met een heatgun lijkt me makkelijker?) lijkt me geen prettig werkje, vandaar dat ik een andere oplossing zoek.

Bochtjes zijn Kewl

Pagina: 1