Beste Tweakers,
Zo'n 7 jaar geleden heb ik met jullie hulp mijn huidige build samen gesteld (Geschikt systeem of overkill?). Tot op heden had ik eigenlijk niet eens door dat deze build zo oud was, maar toen ik Red Dead Redemption 2 probeerde te spelen werd het pijnlijk duidelijk.
Hoogste tijd voor een nieuwe
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en front-end development, verder niks noemenswaardig. Qua games denk aan Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, Assassins Creed, Dying Light 2 en uiteraard Cyberpunk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 21:9 scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verstand van zaken heeft als het aankomt op het samenstellen van PC's en het kiezen van componenten. Ik heb me natuurlijk wel flink verdiept door het lezen van Best Buy guides, andere builds voorgesteld in het forum en uren aan youtube filmpjes gekeken. Uitgaande van deze bronnen heb ik mijn lijst samen gesteld.
Feedback van jullie op mijn vorige build heeft uitzonderlijk robuust systeem opgeleverd, ik hoop dat jullie ook dit keer mij hierbij kunnen helpen
Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af:
Zo'n 7 jaar geleden heb ik met jullie hulp mijn huidige build samen gesteld (Geschikt systeem of overkill?). Tot op heden had ik eigenlijk niet eens door dat deze build zo oud was, maar toen ik Red Dead Redemption 2 probeerde te spelen werd het pijnlijk duidelijk.
Hoogste tijd voor een nieuwe
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en front-end development, verder niks noemenswaardig. Qua games denk aan Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, Assassins Creed, Dying Light 2 en uiteraard Cyberpunk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 21:9 scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 331,- | € 331,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-I Gaming | € 153,50 | € 153,50 |
| 1 | Videokaarten | Asus Turbo GeForce RTX 2070 Super 8GB Evo | € 546,92 | € 546,92 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 36,49 | € 36,49 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Nano S Zwart Window | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L12S | € 49,70 | € 49,70 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 80,90 | € 80,90 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 124,99 | € 124,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.474,35 | ||
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verstand van zaken heeft als het aankomt op het samenstellen van PC's en het kiezen van componenten. Ik heb me natuurlijk wel flink verdiept door het lezen van Best Buy guides, andere builds voorgesteld in het forum en uren aan youtube filmpjes gekeken. Uitgaande van deze bronnen heb ik mijn lijst samen gesteld.
Feedback van jullie op mijn vorige build heeft uitzonderlijk robuust systeem opgeleverd, ik hoop dat jullie ook dit keer mij hierbij kunnen helpen
- Of het slim is om, gezien het formaat van de case, extra fans te plaatsen om de airflow te verbeteren..?
- Zit ik de komende jaren goed met een 2070 of moet ik dan een 2080 nemen..?
- Zijn er componenten die beter kunnen qua prijs/kwaliteit verhouding..?