Kent iemand een programmatje om een computer van afstand uit te zetten en te starten via het netwerk. In het bios is het al ingesteld dat je van afstand kunt starten, via de netwerkkaart (kabetltje van netwerkkaart op het moederbord). Het liefst een freeware of een trial.
Aanzetten:
Als er in de op-te-wekken compu een netwerkkaart zit, dan moet deze WOL (Wake-On-Lan) ondersteunen. Met een kabeltje naar je MOBO (die het ook moet ondersteunen). Vervolgens ff zoeken op www.download.com of op de site van je netwerkkaart voor een proggie waarmee je dus het systeem activeert.....
Uitzetten:
Hiervoor gebruik ik PC Anywhere. Is wel een trial van te krijgen.
MZL Spyro
Als er in de op-te-wekken compu een netwerkkaart zit, dan moet deze WOL (Wake-On-Lan) ondersteunen. Met een kabeltje naar je MOBO (die het ook moet ondersteunen). Vervolgens ff zoeken op www.download.com of op de site van je netwerkkaart voor een proggie waarmee je dus het systeem activeert.....
Uitzetten:
Hiervoor gebruik ik PC Anywhere. Is wel een trial van te krijgen.
MZL Spyro
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Dat progie (pc anywhere) gebruiken ze ook op het werk om in te kunnen bellen in ieder filiaal vanaf een centrale lokatie. Dit is nog al eens nodig vanwege ons brakke kassa systeem. Maar goed ik heb eens gezocht maar vond nergens een cd-rommetje met dat proggie erop leek me namelijk ook makkelijk voor thuis over het netwerk.
aanzetten weet ik niet maar uit zetten (en nog veel meer) kijk hier maar eens -> http://www.uk.research.att.com/vnc/
GRATIS en werkt met verschillende besturingssystemen (zit je b.v. met je WinCE'tje en een mobieltje in de trein je pc thuis te besturen over het internet
!!
GRATIS en werkt met verschillende besturingssystemen (zit je b.v. met je WinCE'tje en een mobieltje in de trein je pc thuis te besturen over het internet
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Onder windows 2000 zit het al standaard, een pc remote uitloggen of shutdownen, maarja, niet iedereen heeft 2000...
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Die heb ik ook wel en het werkt ook. Het is een heel simpel progje. Maar ik zoek een simpel progje dat er ook voor kan zorgen dat je computer weer uit kunt zetten.Ik heb al gezocht op verschillende download sites, maar niks kunnen vinden. Daarom post ik hier nu deze vraag, in de hoop dat iemand een progje weet.Op woensdag 01 augustus 2001 10:36 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Aanzetten:
Welk proggie is datOp woensdag 01 augustus 2001 10:57 schreef Duc996r het volgende:
[..]
Die heb ik ook wel en het werkt ook. Het is een heel simpel progje.
Kijk maar ff voor VNC (zie vorige post)Maar ik zoek een simpel progje dat er ook voor kan zorgen dat je computer weer uit kunt zetten.Ik heb al gezocht op verschillende download sites, maar niks kunnen vinden. Daarom post ik hier nu deze vraag, in de hoop dat iemand een progje weet.
Die heb ik ook, maar als een computer niet automatisch helemaal uitgaat (als er dus op het scherm staat "u kunt nu de computer uitzetten"), kun je hem niet meer opstarten en heb je er dus niks aan.Op woensdag 01 augustus 2001 10:51 schreef Gutteguttegut het volgende:
aanzetten weet ik niet maar uit zetten (en nog veel meer) kijk hier maar eens -> http://www.uk.research.att.com/vnc/
GRATIS en werkt met verschillende besturingssystemen (zit je b.v. met je WinCE'tje en een mobieltje in de trein je pc thuis te besturen over het internet!!
Het gaat om backup machines die af en toe opnieuw moeten worden opgestart. Deze machine staan op andere vestigingen, zodoende.
Ik denk dat daar geen enkel proggie voor bestaat...is volgens mij gewoon een probleem met die/dat computer/besturingssyteem. (is dit nederlands?).... maar als een computer niet automatisch helemaal uitgaat (als er dus op het scherm staat "u kunt nu de computer uitzetten"), kun je hem niet meer opstarten en heb je er dus niks aan.
Een heel simpele low tech oplossing die altijd werkt:Op woensdag 01 augustus 2001 11:01 schreef Duc996r het volgende:
Het gaat om backup machines die af en toe opnieuw moeten worden opgestart. Deze machine staan op andere vestigingen, zodoende.
Stel dat je machine om 22:00 uit en aan moet. Dan gebruik je het AT commando om je machine een shutdown te geven om 22:00. Daar is hij wel mee klaar om 22:03. Met een simpele Gamma schakelklok gooi je om 22:05 de stroom van de machine en om 22:06 zet je de spanning er weer op.
Dat zegt ik Gamma!.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
wol.exe (WAKE ON LAN)Op woensdag 01 augustus 2001 11:01 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Welk proggie is dat
[..]
Kijk maar ff voor VNC (zie vorige post)
Als je NT of 2000 hebt, is er een ResKit utility genaamd shutdown.exe, daarmee kun je ook restarts schedulen..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Op zich een leuke oplossing, maar de backupmachines moeten niet altijd op dezelfde tijd ui en aan. Dat wisselt. Dus dan gaat jouw oplossing jammer genoeg niet op.Op woensdag 01 augustus 2001 11:07 schreef Ortep het volgende:
[..]
Een heel simpele low tech oplossing die altijd werkt:
Stel dat je machine om 22:00 uit en aan moet. Dan gebruik je het AT commando om je machine een shutdown te geven om 22:00. Daar is hij wel mee klaar om 22:03. Met een simpele Gamma schakelklok gooi je om 22:05 de stroom van de machine en om 22:06 zet je de spanning er weer op.
Dat zegt ik Gamma!.
Dat is een beperking die door je hardware is opgelegd (AT kast), en dat zal je met een stukkie software niet oplossen vrees ik.Op woensdag 01 augustus 2001 11:01 schreef Duc996r het volgende:
Die heb ik ook, maar als een computer niet automatisch helemaal uitgaat (als er dus op het scherm staat "u kunt nu de computer uitzetten"), kun je hem niet meer opstarten en heb je er dus niks aan.
VNC kan al genoeg zijn om een machine te herstarten (zolang er maar een muis aanhangt, anders krijg je weer een melding dat er geen muis is gevonden, mag je eerst op OK drukken (alleen dat kan nie, want VNC loopt nog niet
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Is het iedere keer anders? Of is het een systeem wat per week een cyclus heeft? Voor een paar tientjes meer kan je zelfs schakelklokken krijgen die je per maand kan instellen. Iedere dag wat anders en dan bv in de weekenden niet of juist wel.Op woensdag 01 augustus 2001 11:12 schreef Duc996r het volgende:
Op zich een leuke oplossing, maar de backupmachines moeten niet altijd op dezelfde tijd ui en aan. Dat wisselt. Dus dan gaat jouw oplossing jammer genoeg niet op.
Ik deed het peventief wel eens. Of het nodig was of niet, iedere avond om 22:00 ging de zaak in de reboot. Behalve in het weekend. Dan liep er een veel langer proces en zaten er geen users bij die de zaak konden verzieken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Het opstarten dat zou ik via WOL of WOM doen, wake one lan of modem, als je Mobo dat ondersteund.
Voor het beheer weet ik alleen iets voor Windows 2000. Het is een terminal service web client (active x). Werkt fantastisch en hier kan je full control door krijgen op je eigen computer zonder iets extra's te instaleren.
Voor het beheer weet ik alleen iets voor Windows 2000. Het is een terminal service web client (active x). Werkt fantastisch en hier kan je full control door krijgen op je eigen computer zonder iets extra's te instaleren.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Het hoeft alleen als er problemen zijn (nogal vaak de laatste tijd, jammer genoeg. Ik denk de hitte van de afgelopen tijd ofzo).Op woensdag 01 augustus 2001 11:58 schreef Ortep het volgende:
[..]
Is het iedere keer anders? Of is het een systeem wat per week een cyclus heeft? Voor een paar tientjes meer kan je zelfs schakelklokken krijgen die je per maand kan instellen. Iedere dag wat anders en dan bv in de weekenden niet of juist wel.
Ik deed het peventief wel eens. Of het nodig was of niet, iedere avond om 22:00 ging de zaak in de reboot. Behalve in het weekend. Dan liep er een veel langer proces en zaten er geen users bij die de zaak konden verzieken.
Maar in ieder geval dus niet een cyclus ofzo.
MMMM heb het zelf nog niet geprobeerd maar je moet een zogenaamde magic packet versturen naar die netwerk kaart die in de pc zit die je wil laten opstarten.
Is iets in combinatie met het mac-adress van de netwerk kaart.
Ik weet dat er op de website van realtek een proggje of iets dergelijks staat waarmee je via je browser zo een magic packet kan versturen.
Is iets in combinatie met het mac-adress van de netwerk kaart.
Ik weet dat er op de website van realtek een proggje of iets dergelijks staat waarmee je via je browser zo een magic packet kan versturen.
Asus A7V ,512mb el cheapo mem , Aopen1232a ,oldie Aopen dvd 6x ,40g maxtor & 45g IBM ,SB live 5.1 cheapo ver. Sony STR-DB 830 ,2x Infinity overture 1 & 2 x infinity Reference mkII & blaupunkt center 20 years+, Lenoxx dvd 9000
Moet de netwerkkaart die je gebruikt voor WOL, niet zo'n rom of een of andere chip hebben daarvoor? (ik heb een 3c905b-TX en daar zit zo'n leeg rombankje (of iets dergelijks) op).
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
WOL gebruik je om een computer via een netwerk aan te zetten.Op woensdag 01 augustus 2001 12:27 schreef Crashman het volgende:
Moet de netwerkkaart die je gebruikt voor WOL, niet zo'n rom of een of andere chip hebben daarvoor? (ik heb een 3c905b-TX en daar zit zo'n leeg rombankje (of iets dergelijks) op).
Je kunt er idd een bootrom opzetten en dat is handig als je geen HD hebt waar een OS opstaat, zoals vroeger het geval was. Met zo'n bootrom kun je dan een pc van een netwerk booten.
Ah zo...dacht dat je die bootrom nodig had om WOL te laten werken...maar dat hoeft niet sinds ik een os heb
thnx
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
shutdown voor
windows2000
http://www.jsiinc.com/sube/tip2200/rh2207.htm
Winnt
http://www.jsiinc.com/subg/tip3400/rh3490.htm
windows2000
http://www.jsiinc.com/sube/tip2200/rh2207.htm
Winnt
http://www.jsiinc.com/subg/tip3400/rh3490.htm
Je kunt shutdownen met die utility shutdown.exe, dus helemaal uit. (als dat met start > shutdown ook werkt) Anders moet je regkey 'powerdownaftershutdown' op 1 zetten.Op woensdag 01 augustus 2001 11:14 schreef Duc996r het volgende:
[..]
Gaat de computer daarmee helemaal uit, dus stroom eraf?
En je kan ook restarten met die utility.
En inderdaad, zit ook al standaard in windows een manier om een pc uit te loggen of te shutdownen als je admin bent, link hierboven.
Pagina: 1