Laptop kopen en niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.046 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben helaas ook slachtoffer geworden van oplichting.

Op 16 oktober 2019 heb ik voor mijn zoon een nieuwe laptop besteld. Een Lenovo G50-80 met een extra uitbreiding van een 256GB SSD schijf. Laptop kosten totaal 169,98 inclusief BTW.
Een hoop geld, maar toch voordelig als je kijkt wat je er voor terug zou krijgen.

"er voor terug zou krijgen" , want helaas heb ik tot op vandaag nooit de laptop mogen ontvangen.

Na het plaatsen van de bestelling en het (natuurlijk) direct betalen via iDeal kwam de orderbevestiging binnen waarin direct stond vermeld dat de levertijd 14 dagen zou zijn. Ik heb direct gebeld, want dit was niet vooraf aangegeven.
Ik kreeg direct iemand aan de telefoon die aangaf dat ik mij nergens zorgen over hoeft te maken, want dat was alleen in hele drukken (begin scholen) periode.

Dus vol verwachting klopte mijn (en die van mijn zoontje) hard, wachtend op de laptop. 14 dagen verder.... geen laptop.
Bellen had geen zin, want die bleek oneindig overgaan, en mail.... nou daar kwam geen reactie op.

Uiteindelijk maar een laatste mogelijk tot levering gestuurd en daar is ook geen reactie opgekomen. Morgen gaat het naar mijn rechtsbijstandverzekering en die gaan het oppakken.
Ik heb begrepen dat er meerdere mensen zijn en mogelijk kan er een faillissement worden aangevraagd.

UPDATE 18-11-2019; Ik heb inmiddels contact met het bedrijf en heeft mij een andere laptop aangeboden. Dit was op 11-11-2019 en zou 2 dagen erna verstuurd worden. Helaas heb ik tot op heden nog niets ontvangen. Alleen een barcode, waarvan PostNL aangeeft dat ze het pakket van de verzender nog niet hebben ontvangen. Dus alleen een barcode gegenereerd.
Ik heb hiermee de verkoper mee geconfronteerd en heb heb nu een definitieve laatste leverdag gegeven (aanstaande vrijdag).

Zoals u inmiddels heeft opgemerkt, heb ik (nog) niet de naam van het bedrijf/bedrijven genoemd, want ik heb belooft, dat als ik toch de laptop uiterlijk aanstaande vrijdag in mijn bezit heb (en hij werkt, etc) dan zal ik mijn posts verwijderen.

Mocht de laptop niet zijn ontvangen, dan zal ik in ieder geval mijn rechtsbijstand hiervan op de hoogte stellen, voor de vorm zal ik ook aangifte doen bij de politie en tevens zal ik op all mogelijk (oplichtings) sites mijn verhaal gaan doen. Uiteraard met namen erbij.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Vervelend dat dit zo moet gaan, maar waarom begin je je topic met te zeggen dat het oplichting is, om ze vervolgens nog tot vrijdag te geven om te leveren?

En wat wil je precies bereiken met dit topic? Zoek je ervaringen, tips, of wou je alleen even je verhaal kwijt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11
@Verwijderd ik volg @Hahn wel, wat wil je eigenlijk bereiken? Als ik het nu zo lees is dit een placeholder topic om bij niet levering later het bedrijf publiek bekend te maken en dit naar het bedrijf te kunnen sturen om wat druk te zetten, maar daar hebben we eigenlijk het shopreview-systeem van Tweakers voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie mijn verhaal kwijt, want dit is mij nog nooit overkomen.

Ik heb deze link ook naar de verkoper gestuurd om aan te geven dat ik het nu echt spuugzat ben en de laptop wil ontvangen! En niet alleen een barcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het bedrijf heeft leveringsproblemen en houdt een klant aan het lijntje, niet netjes, maar ook geen oplichting volgens mij.

Je rechtsbijstandverzekering zal er geen zaak van maken, omdat het bedrag zo laag is. Zij zullen dit bedrag aan jou overmaken, omdat dat een stuk minder is dan de kosten van een zaak starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 18-11-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@HyperBart Geef me nog een aantal dagen en het zal wel oplichting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:45:
@HyperBart Geef me nog een aantal dagen en het zal wel oplichting zijn.
Die kans is vrij groot, zeker gezien de prijs eigenlijk niet heel realistisch klinkt voor een laptop met een 256GB SSD als extra. Maar dat neemt niet weg dat je nu al 'oplichting' roept zonder slag om de arm, terwijl je ze ook nog een kans geeft. Dat is niet helemaal eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ernemmer Zo stond ik er ook in; leveringsproblemen, maar daar geloof ik inmiddels niet meer in.
Ik dacht ook dat mijn rechtsbijstand 'gewoon' het geld zou overmaken, maar ik krijg toch niet dat idee, hoor.
Ze willen daar wel een zaak van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik denk niet dat dit forum bedoeld is om alleen je gal te spuien en daar lijkt het nu wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hahn Ik zal de eerste zijn om te recht te zetten als het niet zo is, maar momenteel ben ik sceptisch... Ik hoop dat je gelijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Medione1210 Is het niet geval. Ik ben al weken bezig en zie dit als een eennalaatste stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Medione1210 schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:47:
Ik denk niet dat dit forum bedoeld is om alleen je gal te spuien en daar lijkt het nu wel op.
Sterker nog, threads die worden aangemaakt om op een winkel druk uit te oefenen zijn niet toegestaan zover ik het weet, want vaak krijgen ze er een gratis slotje op :+

EDIT: Vooral als de TS vandaag zijn account heeft aangemaakt en dus Tweakers alleen hiervoor gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:48:
@Hahn Ik zal de eerste zijn om te recht te zetten als het niet zo is, maar momenteel ben ik sceptisch...
Dat is niet hoe het werkt... Je kan niet zomaar eerst iemand ergens hard van beschuldigen, en dan zeggen 'ik maak het wel goed als het niet zo is'.
Ik hoop dat je gelijk krijgt.
Dat ik gelijk krijg waarin..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je wil de naam niet delen maar heb je wel al zelf eerst onderzoek gedaan ? Reviews lezen, bedrijf nazoeken op internet?

Ik kom alleen bij die Used Products winkels deze prijzen tegen.

Maar als ze aangeven vrijdag dan is het niet netjes om ze maandag al voor oplichters uit te maken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mocht het niet toegestaan zijn, dan mijn excuses. Ik zal de tekst kopiëren en plakken en zal deze dan aanstaande zaterdag alsnog plaatsen.

Dus aan de moderators; mijn excuus als het blijkt dat dit niet is toegestaan. Graag deze post verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:51:
Mocht het niet toegestaan zijn, dan mijn excuses. Ik zal de tekst kopiëren en plakken en zal deze dan aanstaande zaterdag alsnog plaatsen.
Als je vrijdag nog steeds je laptop niet hebt ontvangen, dan is dat natuurlijk klote. Maar net zoals met dit topic: wat is het nut? Je bent je ei even kwijt, maar that's it... Schrijf een shopreview op de juiste plek, zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:33:

Op 16 oktober 2019 heb ik voor mijn zoon een nieuwe laptop besteld. Een Lenovo G50-80 met een extra uitbreiding van een 256GB SSD schijf. Laptop kosten totaal 169,98 inclusief BTW.
Een hoop geld, maar toch voordelig als je kijkt wat je er voor terug zou krijgen.

"er voor terug zou krijgen" , want helaas heb ik tot op vandaag nooit de laptop mogen ontvangen.

Na het plaatsen van de bestelling en het (natuurlijk) direct betalen via iDeal kwam de orderbevestiging binnen waarin direct stond vermeld dat de levertijd 14 dagen zou zijn. Ik heb direct gebeld, want dit was niet vooraf aangegeven.
Ik kreeg direct iemand aan de telefoon die aangaf dat ik mij nergens zorgen over hoeft te maken, want dat was alleen in hele drukken (begin scholen) periode.

Dus vol verwachting klopte mijn (en die van mijn zoontje) hard, wachtend op de laptop. 14 dagen verder.... geen laptop.
Bellen had geen zin, want die bleek oneindig overgaan, en mail.... nou daar kwam geen reactie op.

Uiteindelijk maar een laatste mogelijk tot levering gestuurd en daar is ook geen reactie opgekomen. Morgen gaat het naar mijn rechtsbijstandverzekering en die gaan het oppakken.
Ik heb begrepen dat er meerdere mensen zijn en mogelijk kan er een faillissement worden aangevraagd.

UPDATE 18-11-2019; Ik heb inmiddels contact met het bedrijf en heeft mij een andere laptop aangeboden. Dit was op 11-11-2019 en zou 2 dagen erna verstuurd worden. Helaas heb ik tot op heden nog niets ontvangen. Alleen een barcode, waarvan PostNL aangeeft dat ze het pakket van de verzender nog niet hebben ontvangen. Dus alleen een barcode gegenereerd.
Ik heb hiermee de verkoper mee geconfronteerd en heb heb nu een definitieve laatste leverdag gegeven (aanstaande vrijdag).

Zoals u inmiddels heeft opgemerkt, heb ik (nog) niet de naam van het bedrijf/bedrijven genoemd, want ik heb belooft, dat als ik toch de laptop uiterlijk aanstaande vrijdag in mijn bezit heb (en hij werkt, etc) dan zal ik mijn posts verwijderen.

Mocht de laptop niet zijn ontvangen, dan zal ik in ieder geval mijn rechtsbijstand hiervan op de hoogte stellen, voor de vorm zal ik ook aangifte doen bij de politie en tevens zal ik op all mogelijk (oplichtings) sites mijn verhaal gaan doen. Uiteraard met namen erbij.

Gegroet!
Ik quote jou gewoon, dan kan je de boel niet meer verwijderen.
Want topic die nutteloos worden omdat de TS alles verwijderd word ik zo pissig van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:33:

Gegroet!
Hmmm, " want ik heb belooft, dat als ik toch de laptop uiterlijk aanstaande vrijdag in mijn bezit heb (en hij werkt, etc) dan zal ik mijn posts verwijderen." - daar heb ik een gruwelijke hekel aan, mensen die hun posts weer verwijderen als ze er zelf klaar mee zijn - dan krijg je hier van die zinloze rest-topics.

Dus daarom maar integraal gequote, dat in elk geval de TS nog blijft bestaan.

En verder: een bedrijf dat failliet gaat en daardoor leveringsproblemen heeft - da's geen oplichting, da's vooral sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
vanaalten schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:55:
[...]

Hmmm, " want ik heb belooft, dat als ik toch de laptop uiterlijk aanstaande vrijdag in mijn bezit heb (en hij werkt, etc) dan zal ik mijn posts verwijderen." - daar heb ik een gruwelijke hekel aan, mensen die hun posts weer verwijderen als ze er zelf klaar mee zijn - dan krijg je hier van die zinloze rest-topics.

En verder: een bedrijf dat failliet gaat en daardoor leveringsproblemen heeft - da's geen oplichting, da's vooral sneu.
:D Wij dachten precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:55:
[...]

Accounts die worden aangemaakt om alleen maar in een conflict met een verkopende partij Tweakers als een wapen te gebruiken, en alles wissen zodra dat conflict over is, mogen ook gewoon geperma'd worden, wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:01:
[...]

Accounts die worden aangemaakt om alleen maar in een conflict met een verkopende partij Tweakers als een wapen te gebruiken, en alles wissen zodra dat conflict over is, mogen ook gewoon geperma'd worden, wmb.
Ik vraag me af waarom er nog geen mod inbegrepen heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
een laptop die normaal iets van 600 euro kostte, nu voor minder dan 170 euro MET een uitbreiding van 256GB SSD?
Wel heel apart. Afgezien van wat er hier boven al geschreven is, wat is het doet van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:51:

Dus aan de moderators; mijn excuus als het blijkt dat dit niet is toegestaan. Graag deze post verwijderen.
Zoals duidelijk in het beleid staat is het inderdaad niet de bedoeling om dit forum als een breekijzer te gebruiken. Bij deze gaat dit topic dus op slot.

Succes met de afhandeling verder. Hoop voor je dat er toch nog een oplossing komt.
Medione1210 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:05:
[...]

Ik vraag me af waarom er nog geen mod inbegrepen heeft :?
Het topic staat krap een half uur online 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 18-11-2019 13:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.